Gouden tip tegen aften!

Discussie in 'De lounge' gestart door Karinnetje82, 26 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0

Volgens mij is dat hetzelde, weet het niet zeker hoor. Ik heb het dan op het puntje van m'n tong. Het is vaak alleen een wit puntje maar soms zoals nu lijkt het op een aften die ook op de binnenkant van je wang zit.

2. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Ik heb er ook geregeld last van. Ik merk dat ik ze altijd krijg als ik slaaptekort heb gehad.

Ik spoel tegenwoordig met een oplossing van zoutwater. Heel vies, maar het werkt wel.

3. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hallo,

het kan wel degelijk een teken zijn van vitamine gebrek, nl vit b12.

als je er regelmatig last van hebt zou je kunnen prikken op vit b12 tekort.

groet joyce

4. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik heb er ook regelmatig last van. Mijn broer ook, en die gebruikte een aantal keer per dag Pyralvex, en na een kwartiertje lidocaine. Dus eerst ontsmetten en dan verdoven.

Heb ze wel eens achter mijn voortanden aan de bovenkant, echt precies erachter, precies waar je hapt natuurlijk en zeker als je bijv een stokbroodje eet en die scherpe korst prikt dan in die afte :$ Gruwelijk...

5. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Ik heb er ook al sinds heel jong veel last van. Ook soms hele grote van 2 cm en zo. Alles al geprobeerd volgens mij, pyralvex, poetsen met Zenduim, kamillethee, enz, enz, enz. . Mijn tante had het ook en had op een gegeven moment een Moerman dieet (=heel veel vitaminen) en had ze nog steeds...
    Ik heb (even afkloppen) nog nooit een koortslip gehad of zo, wel steeds aften. Dat van die B12 zou ik nog kunnen proberen, wie weet. Ik blijf meelezen voor de gouden tip, want je wordt echt zwaar niet goed van die $#@##aften!

6. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik wilde ook zeggen pyralvex, maar dat is al genoemd. Kamillethee ook al. Spoelen met een zoutoplossing.

De eerste en de laatste zijn pijnlijke middelen, maar werken hier wel. Vooral de pyralvex.

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Listerine!!!!! Even naar met spoelen maar ze zijn in 2 dagen helemaal weg. En dan blijven ze ook een tijd weg :)

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Listerine is echt de gouden tip :) Echt waar, ik had er eergisteren nog goed last van, maar we waren in centerparcs dus ik dacht nou, laat maar even. Maar 'savonds toch een fles listerine gehaald, en vandaag zijn ze al weg :) Heerlijk, ik had 5 van die rot dingen, om gek van te worden!

9. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Hier nog iemand die er last van heeft! Nu ook weer 2. Ook 1 op de zijkant van mn tong, doet met praten ook zeer! Wordt er zo sagerijnig van!!! Ik heb alle middeltjes opgeschreven en hoop dat er iets voor mij tussen zit.
    Ik heb niet het idee dat het bij mij door vitamine gebrek komt. En besmettelijk? Mijn man heeft er nooit last van (misschien zoenen we te weinig;)). Is het ook niet een beetje erfelijk ofzo, mijn vader en broers en zusje hebben er ook regelmatig last van. Blijf dit topic nog even volgen...

10. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Hier ook altijd al last van gehad. En ja waar het nou aan ligt?
    Ik denk ook dat het per persoon verschillend is..
    Eerst dacht ik dat het elke keer kwam als ik ongesteld werd, vitaminegebrek. Maar ja, geen idee.
    En nu ik zwanger ben heb ik er helemaal geen last van gehad, heel de zwangerschap niet. Hopelijk blijft dit zo want ow wat wat zijn die dingen lastig zeg..
    Kan zo'n pijn doen, vooral op je tong. Praten, eten alles doet dan pijn.
    Maar de laatste keren kreeg ik van de huisarts een middeltje, verdoofde heel goed, had geen vieze smaak alleen de aften ging niet gelijk weg maar wel wat sneller.
    Heb even geen idee hoe het heet, maar werkte dus wel een beetje ;).

11. Gonca

Gonca Bekend lid

27 okt 2009
    743
    0
    0
    Je kan aften druppel kopen in de apotheek,
    helpt heel goed, en verdoofd.

Je kan ook Z0ut of citroen erop doen,
    is wel pijnlijk maar helpt ook.

12. veronika

veronika Niet meer actief

Pyralvex gewoon bij de drogist kopen idd.

Zendium smeerde ik er idd vroeger ook op ja, grappig, was ik vergeten. Weet niet meer echt of het hielp trouwens.

Grappig zo'n topic, herkenbaar allemaal he :)

13. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    inderdaad veel fruit eten dat helpt bij mij ook veel veel vitamine binnen krijgen,

ik heb er zelf ook geregeld last van. ik poets in de ochtend uitgebreid met een speciale tandpasta ( paradontax rood ) en spoel na met mondwater ( wel een dure maar hij helpt zo goed bij 10,00 euro ) sávond weer uitgebreid poetsen en dan flos ik, meestal ben ik er vanaf binnen 3 daagjes dan als ik mij strak aan het schema hou.

ik krijg ze ook van zuren snoepjes, misschien heb jij dat ook kan je even op letten

14. Tink

Tink Niet meer actief

Klopt, dat was ook een tip van mijn tandarts.
    Wat ook een middeltje uit grootmoeders tijd schijnt te zijn, is gember (of het nat van gember). Is nog lekker ook :)

Pyralvex prikt inderdaad enorm, er zit iets van rabarber in. Ik gebruik het niet meer, het helpt niet.
    Heb wel een keer lidocaïne gehad via de huisarts, toen had ik zoveel aften tegelijk dat ik amper kon praten of eten.

Wat bij mij o.a. triggers zijn: walnoten, bepaalde soorten druiven en verse ananas. Helaas vind ik dat laatste errrrg lekker ;). Het helpt wel als ik na het eten van bv. ananas mijn mond spoel met water, doe ik dat niet dan heb ik de dag daarna geheid weer aften.

Met vitaminegebrek heeft het inderdaad niets te maken.

Sterkte ermee, het zijn rotdingen :(

15. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Heel raar, ik had het heel veel toen ik bij m'n ouders woonde. Terwijl ik daar aanzienlijk meer vitamines binnenkreeg! :D :)
    Zo'n potje Pyralvex (of hoe het ook heet) heb ik ook eens gehad. Viel dat potje om!!! :$ Wat een kl*r*zooi is dat zeg! Kon m'n kleed zo weggooien. Of het helpt tegen aften weet ik dus niet, het helpt wel tegen kleden... :D

16. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    helaas tink, het kan wel met vitamine gebrek te maken hebben.
    ik heb het zelf meegemaakt tijdens de zwangerschap.
    iedere keer 6 a 7 kleine aften in mijn mond, daarnaast nog andere klachten , op advies van vlos b12 laten prikken, en ik bleek een giga tekort te hebben.
    de vele kleine aften die ik had was er een kernmerk van.
    dit is door meerdere artsen erkend.

helaas is het vit b12 zo dat het niet altijd helpt om een pilletje te slikken, dus dan doet zo een potje pillen niet veel.

ik zal niet zeggen dat iedereen die een aft heeft een gebrek heeft aan vit b12, maar wel dat het een oorzaak kan zijn.

maar goed het blijven gewoon ronddingen!

liefs joyce

17. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    @joyce1980; Ik heb me laten testen op b12 tekort toen ik net een paar maanden was bevallen van mijn zoontje, ook omdat ik naast de aften ook erg moe was maar daar was toen niets uitgekomen. Ik heb toen wel een potje gekocht en ben daar nu ook maar weer aan begonnen. Kreeg je van de huisarts wat anders dan?

Ja, probeer echt alles om van die ***dingen af te komen! Gelukkig zitten er al veel bruikbare tips tussen. En toch wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.

Ik hoop nu erg op dat Zendium een beetje gaat helpen en ga vanmiddag even Pyralvex kopen.

18. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi, het is ook niet zo dat als je aften hebt je een b12 tekort hebt, absoluut niet, maar het kan.
    ik kreeg injecties omdat ik een flink tekort had.
    dit wordt dan in de spier gespoten waardoor je lichaam het wel opneemt.
    ook at ik extra vlees, eieren en dat soort producten. dit heeft allemaal wel goed geholpen.

maar nu heb ik toevallig ook een aft, oorzaak, uitgeschoten met de tandenborstel.:)
    mochten er nu weer velen komen dan laat ik me weer testen.
    maar ik weet helaas ook niet de gouden tip:(

wie o wie heeft hem?

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.812
    113
    Wat ook goed helpt heb ik een keer op tv gezien is heel vaak je tandenborstel vervangen. Ik vervang hem nu al een tijdje om de 2-3 weken en heb sinds ik dat doe al veel minder last.

20. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.045
    46
    48
    friesland
    ook last van, bij mij komen ze voordat ik ziek wordt.. kan er de klok op gelijk zetten dat ik een paar dagen later ziek of verkouden wordt

Deel Deze Pagina