Ik haalde gister de standaard van de parasol weg en ik kreeg meteen de kriebel hele plakkaat met mieren larven ik heb heel bruut er cloor overheen gespoten en kokend water er over heen ik heb ze niet terug gezien.
Wij hebben er ook last van. Het ergste is dat ze buiten onder de tegels zitten en in de voegen van het huis (in die gaatjes). We hebben er gisteren al citroensap ingedaan, maar ik heb het idee dat dat niet genoeg is. Als je bedenkt dat die gangen van die beesten tientallen meters lang zijn. Ik zie ze nu niet, maar ik denk dat ze verstopt zitten. Is er geen bestrijdingsmiddel wat heel goed werkt? Ik heb gisteren ook een ongediertebestrijder gebeld, maar die vraagt 110,- voor het uitroeien van die monsters. Dan probeer ik het liever even zelf.
Nou, daar kun je om lachen, maar het is toch echt zo hahaha Ik spoot er net wat dreft in en ze kwamen allemaal omhoog! De bastards!
De bestrijdingsmiddelen tip: Bayer Garden voor mieren buitenshuis. Is bij elke tuincentrum wel te koop. Het zijn roze korrels die je bij het nest moet strooien. (nest wel intact laten) De mieren nemen de korrels mee het nest in zodat demieren die onder de grond werken er ook van eten .... tja en dan uuuh gaan ze hartstikke dood. Werkt echt optimaal. Alle andere tips ook geprobeerd na een waren miereninfasie hier 2 jaar geleden. En als ze buiten niet meer leven zou je er binnen ook geen last meer van moeten hebben ik strooi gewoon uit voorzorg langs het huis. Gr
Ja wel bruut maar werkt goed, zout strooien in de kiertjes waar ze zitten,en kokend water eroverheen.
Hier zaten ze vanmorgen in de woonkamer onder de bank die etters! Ik heb er spul op gespoten tegen mieren maar ben nog niet tevreden,die etters zullen morgen wel weer terug zijn. Ik ga vanavond even bakpoeder strooien werkt hier echt het beste. Die korreltjes voor in de tuin hebben wij ook gehad en werken idd ideaal!
Ja, dat heb ik hier dus ook. Veel mieren op het aanrecht. Ze wisten zelfs in de bus met melkpoeder te komen! :x En ook hier geen idee waar ze vandaan komen Alvast bedankt voor de gegeven tips, ik zal er meteen een aantal uitproberen
Hier hetzelfde probleem! Ik was vanmiddag net te laat om te voorkomen dat mijn zoontje een mier opat. Iek! Nu heb ik toch maar weer gif gestrooid, dat hadden we nog over van vorig jaar. Ik heb de halve woonkamer gebarricadeerd om te voorkomen dat zoonlief bij het gif kan komen. Ik zal morgen eens citroensap in die kieren knikkeren. Muntjes schijnen goed te helpen maar dan moet je oo weer oppassen dat ze niet in de mond en maag van je kind belanden. Manlief moet dit weekend de kieren waardoor ze (nu) binnenkomen maar dichtkitten. En dan maar hopen dat ze geen nieuwe route vinden!