Gouden tip tegen pijnlijke striae

Discussion in 'Zwangerschap' started by Elisa205, Apr 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elisa205

Elisa205 Actief lid

Apr 12, 2013
    105
    0
    16
    Female
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Ik heb al een tijdje striae op mijn buik alleen de laatste weken heb ik er behoorlijk last van! Het is alsof je de striemen voelt scheuren zeg maar :(

Ik smeer m'n buik echt de hele dag in (dit helpt een beetje) en als het even kan loop ik met een blote buik rond. Weet iemand wat zou kunnen helpen tegen die lichte maar vooral nare snijdende pijn?

Lfs!

2. Ntje

Ntje Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    3,720
    90
    48
    Almere
    Wat vervelend voor je zeg!

Ik heb een litteken op m'n been wat heel erg kan trekken, wat ik prettig vind is om koelende aloë Vera gel/crème erop te smeren, wellicht ook iets voor jou?

Ik hoop dat het snel minder wordt!

Edit: je moet er wel op letten dat het echt een koelende gel is, je heb ook gewone met aloë Vera maar ook speciale voor verbrande huid die koelen.

3. Nicole85

Nicole85 Actief lid

Jan 23, 2009
    315
    1
    18
    Hey, wat vervelend!!

Ik heb wel een paar tips, maar zijn misschien meer preventief dan voor achteraf, maar om erger te voorkomen;

Probeer je buik te verstevingen door middel van een hemdje met buik versteviging, zo een die eigenlijk als je nietz zwanger bent gebruikt om een buik in te houden in een jurk. Koop hem wel in een maat xl want het is natuurlijk niet de bedoeling om alles in te drukken, maar om je buik en dus je huid te helpen alles omhoog te houden. Zo hoeft eht gewicht minder aan je huid te hangen.

Verder wat ik ook echt kan aanraden is calendulan olie, je hebt van weleda calendulan baby olie die is heel fijn! Lekker insmeren, je hemdje erboven en je zal voelen dat het 'getrek' en 'gescheur' beter zal aanvoelen!!

Succes!!

4. Elisa205

Elisa205 Actief lid

Apr 12, 2013
    105
    0
    16
    Female
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie adviezen! Ik heb zojuist wat verkoelende calendulan crème gekocht. Dit verzacht al een stuk!
    Hemdje ga ik morgen nog even naar kijken. Met deze combi is het hopelijk nog een paar weken uit te houden :)

5. Nicole85

Nicole85 Actief lid

Jan 23, 2009
    315
    1
    18
    Moet goed komen! Gelukkig hoef je niet lang meer:)

6. Elisa205

Elisa205 Actief lid

Apr 12, 2013
    105
    0
    16
    Female
    NULL
    NULL
    Inderdaad! En de verkoelende crème werkt gelukkig goed :)

Share This Page