Over 3 weken gaan wij op vakantie en ik heb geen doorlopende reisverzekering. Nu wil ik dus een eenmalige reisverzekering afsluiten, maar wil uiteraard wel goed verzekerd zijn in verband met het feit dat ik dan 24 weken zwanger ben. Hebben jullie tips qua verzekeraar? Ik zat voorheen altijd bij ING.
Ik heb een doorlopende reisverzekering bij de ANWB, bevalt hier prima en was volgens mij zelfs goedkoper dan een eenmalige.
ING is een prima reisverzekering, wij hebben toen echt heel veel geld terug gekregen toen een familie lid in het ziekenhuis belande. Natuurlijk is het wel een x aantal keer bellen en regelen maar uiteindelijk waren we wel blij dat we die reisverzekering hadden. Let er wel op, een reisverzekering is er alleen voor de kosten die je gewone verzekering ( Ditzo, Interpolis, etc) niet vergoed. De ziekenhuis opname dekt je gewone verzekering. Het enige wat een reisverzekering dekt zijn de extra reiskosten, een auto die je moet huren als je eigen auto kapot gaat, hotel overnachtingen en als jij verzekerd bent zal 1 iemand ( je man) mee verzekerd zijn voor die kosten. Althans dat was bij ons zo. Wat je reisverzekering ook kan doen ALS je aan alle strengen voorwaarden voldoet is ; Stel je hebt een operatie nodig, maar je operatie kost meer als wat het normaal gesproken in Nederland kost, dan dekt je reisverzekering dat gedeelte. Maar nogmaals dan moet je aan alle strenge voorwaarden voldoen. Gelukkig is het zo dat Nederland qua zorg heel duur is ,dus dat komt bijna nooit voor binnen Europa.
Ik werk bij een verzekeraar. Het ligt er zo aan wat jij meeverzekerd wil hebben!! Je mag me pb doen als je wilt.
Denk bijvoorbeeld ook eens aan een ambulancevlucht terug naar huis. Mijn moeder werd zo'n 17 jaar geleden ziek op Rhodos en mocht niet met het gewone vliegtuig mee naar huis. Er werd een apart vliegtuig ingezet met medisch personeel. De rekening bedroeg destijds 65.000 gulden nog. Daar heb je dus een reisverzekering voor, want je ziektekosten verzekering dekt dit niet. Verder zijn toen ook alle gemaakte telefoonkosten, extra verblijfskosten, medische hulpmiddelen die ze niet in het ziekenhuis verstrekten en nog een heleboel meer allemaal vergoed. Zelfs het ticket van mijn vader die er naar toe vloog (ik was daar samen met mijn moeder) werd vergoed. Dit was overigens bij Unigarant. Zou ze zo aanraden.
Overigens zou je bij 3 weken ook eens kunnen kijken naar de prijs van een doorlopende verzekering. Destijds was het nl. vanaf 3 weken net zo duur en dan ben je wel voor een heel jaar verzekerd. Dus ook je weekendje ardennen in het najaar bijv.
Wij zitten bij de zlm, deze verzekerd echter alleen inwoners uit Brabant en Zeeland. Helaas al 3x om verschillende redenen gebruik moeten maken van de reis en/of annuleringsverzekering, maar de service was super!
Wij hebben ook een doorlopende reisverzekering bij de ANWB en als we de vakantie met de creditcard betalen ook nog via de credit card (je kan alleen lang niet altijd met credit card je vakantie betalen). Hier een keer ziekenhuisopname, operatie en ambulancerit in het buitenland gehad. Alles is netjes vergoed! Weet alleen niet meer of het via de ANWB was of de credit cardmaatschappij.
Over het algemeen staa Interpolis als vrij soepel bekend, is ook mijn ervaring, maar ze zijn niet de goedkoopste. En let op, geneeskundige kosten meeverzekeren!
Als je wat hebt eerst je reisverzekering bellen. Die regelen het daarna met je zorgverzekering. Door het in te dienen bij je reisverzekering hoef je je eigen risico niet te betalen. Scheelt toch weer wat als deze nog niet verbruikt is.