en voor een evt. volgende keer, niet meer zo maar gaan smeren met anti-schimmel middeltjes. zo slecht. je kan het daardoor erger maken en je smeert er ook onnodig medicijnen op die door je kindje opgenomen worden. met een grote kans dat als hij het ECHT nodig heeft, ,het niet meer helpt.
En hoe gaat het nu werkt het spul al een beetje??? En na het nog eens goed te lezen kwam ook ik er achter dat je kindje een maand oud was sorry
Ach wat vreselijk zielig zeg, arm kindje. Tja mijn zoontje heeft er gelukkig tot nu toe niet veel last van gehad, en toen hij een beetje last had heb ik een paar dagen zijn billen schoongemaakt met water en een washandje omdat ik merkte dat die doekjes dan zo agressief kunnen zijn. Dit hielp, maar hij had het niet zo erg als dit, ik zou zo snel mogelijk naar de HA gaan
@pnirmal: geeft niets, kan gebeuren. Het werkt heel goed gelukkig! Het is al niet meer open, de rode plekken zijn nog wel maar ze zijn al na 1 dag kleiner geworden! Ben er echt heel blij mee!! En je kunt hem met een vieze luier weer gewoon onder zn billen vasthouden als je naar het verschoonkussen houd. Dit kon eerder niet, als hij gepoept had moest k hem al liggend meenemen zonder dat ik zn billen ondersteunde, anders gilde hij het uit. Dus super vooruitgang! Denk dat de grote rode plekken ook snel weg trekken!!
Ik gebruik zelf altijd zo min mogelijk doekjes bij het verschonen. En altijd sensitive/ zonder parfum. Mijn zoontje heeft een hele gevoelige huid. Plus ik speel ff met hem zodat zijn billen kunnen drogen voor de luier weer omgaat, Mijn ervaring is: er zo min mogelijk troep op smeren, het maakt het vaak alleen maar erger. En áls je wat smeert, doe het dan dunnetjes zodat het in de huid kan trekken en niet kan gaan smetten (zalf, bacteriën, en lekker warm in zo'n luier.) Tijdelijk wat vaker luchten/ verschonen en je bent er meestal zo vanaf.
Fijn dat het zalfje zo goed helpt. Mijn dochter heeft erg gevoelige billetjes, zijn erg snel heel rood en pijnlijk. Ik gebruik dan geen billendoekjes, maar watjes met wat lauw water en babyolie van Weleda. Dan doet het veel minder pijn tijdens het verschonen (mijn dochter is inmiddels 2 jaar en geeft zelf aan, dat het dan minder pijn doet, doekjes prikken namelijk heel erg). Daarna dep ik haar billetjes droog met een doek en billenzalf erop van Weleda.
Ah, wat sneu zeg dat hij zo'n last ervan had. Vind de foto er zo pijnlijk uitzien al! En ontstoken inderdaad. Ben blij te lezen dat het met de zalf beter gaat! Hij voelt zich vast fijner zo
Ik ben toen ook bij de huisarts geweest onze zoon had het ook zo erg, ik kreeg een tube zalf mee, en moest deze goed dik opsmeren even wachten en dan een dikke laag zinkzalf erover heen doen zodat het goed afgesloten werd voor urine en dat de zalf goed in zou trekken. Dit moest ik ook deppen in plaats van smeren. Ook schoonmaken met lauw warm water in plaats van billendoekjes.
Happyness, wat fijn dat het nu beter gaat! Hier hielp de zinkzalf tip van de HA absoluut niet, het werd niet minder, ik ben sinds zaterdag begonnen met een alleen-maizena-offensief , laat Irem elke dag een uur zonder luier lopen en de rest van de dag vaak verschonen maar niets smeren, alleen de open plekken deppen met maizena en nu zie ik EINDELIJK verbetering. Maar het heeft echt lang geduurd. Ik merkte hier in ieder geval dat de open plekken niet echt konden genezen als ze continu werden ingesmeerd met zalf - ze droog houden met maizena was hier de oplossing. Op 1 grote plek na zijn alle kleine plekjes nu eindelijk dicht (en die smeer ik nu wel in met zalf om verder te genezen).
Heb een creme meegekregen van de huisarts en in eerste instantie werd het erger (tot bloedens toe!) En nu is het al heel wat minder erg, het bloed al niet meer en het hele hevige rode is er grotendeels af. We blijven goed 2x per dag smeren om het te verhelpen. Verder heb ik Zinkzalf op Oliebasis bij de apotheek gehaald, dit verkoeld heel erg goed. bedankt voor de tips!