gouden tip voor zwarte plekken in voegen badkamer

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 17 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Dat HG spul werkt echt heel goed maar ik vind het wel te sterk. Ik doe dat alleen als het echt niet meer kan. Je kan ook eerst jif met bleek op een schuurspons proberen. Heb je iets minder sterke lucht.

2. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Wij hebben ook dat HG spul gebruikt, het wat het beloofd inderdaad, maar dat spul is zo sterk dat je bijna geen voegen overhoud ;) Gezien wij binnenkort naar een nieuw huis gaan (en ik op de voegen in de badkamer heb gelet) ga ik de goedekope oplossingen die hier voorbij zijn gekomen voor daar proberen.
    Maar met HG hoef je niet te boenen naar mijn idee...sprayen, in laten werken, afspoelen, droogmaken en klaar...enige nadeel is, je houdt geen handdoek over ;) daar vallen spontaan de gaten in!

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@ndnk: maar dat heb je dan toch net afgespoeld?

Begin nu te twijfelen of ik dat HG-spul wel echt wil gebruiken.
    Geen zij om dan straks alles opnieuw te moeten voegen.

Plus dat hier hier natuurlijkngewoon weer opnieuw schimmelt.
    Hier ook zo'n huis met interne ventilatie.
    Als ik daarentegen de bsdkamerdeur open laat... Zijn ook alle kamers ineens vochtig. Ook niet de bedoeling.

4. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Ik snap je vraag niet helemaal...afgespoeld met het oog op wat? de gaten in de handdoek of dat je voegen afbreken?

5. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn vriend is tegelzetter al bijna 20jaar en ik vroeg wat werkt nou ??
    Hij zegt HG voor schimmel net als jullie. Of ze moeten mij bellen tegel ik even de badkamer opnieuw Hahaha.

Hij zegt ook dat tegenwoordig er een speciaal soort voeg is waar er geen schimmel van komt. Dit is echt water afstotend en vocht af stotend.
    het is van eurocol ofzoiets en is vernieuwd. Mijn vriend heeft de "natte" ruimtes van de manege bij ons geregeld die dus heel vel gebruikt wordt en nog geen plekje te bekennen.

6. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik heb t m'n moeder laten doen toen ik 34 weken zwanger was. :)
    Ze hoeft nooit te helpen in mijn huishouden, maar m'n badkamer was al zo lang nodig......
    En tja, van m'n moeder mocht ik t niet doen, achteraf begrijp ik t wel!
    Leek wel alsof m'n badkamer nieuw was, hij rook zo nieuw, en hij glitterde gewoon, zo schoon was ie!

7. Hier ook dat HG spul ik zweer erbij, had zwarte voegen en daarna waren ze weer wit :) trouwens wel gewoon gedaan toen ik zwanger was, maar wel alle ramen en deuren open en een paar voegjes per keer. Inderdaad niet de hele boel in 1x doen, sowieso niet fijn om te doen en al helemaal niet als je zwanger bent.

8. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Las dit topic en dacht dat probleem kunnen wij ook, hier ook alles al geprobeerd, Maar de tip van de bleek nog niet . Marnat man maar even laten doen . Hij vind dat een klus voor hem en niet voor mij.

9. Koon

Koon Niet meer actief

Onze voegen gaan er niet kapot van trouwens!

10. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    En voortaan schoonmaken met groene zeep ipv al die agressieve rommel! Daar komt de schimmel van in je voegen.

11. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Nou hier geen problemen met mijn voegen hoor ondanks gebruik van HG.

Ja je moet niet na het afspoelen je handdoeken gaan gebruiken om af te drogen want achter gebleven resten HG veroorzaken bleek vlekken.

12. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    sponsje met chloor.

Bij mij zijn ze zo weer wit!

13. Koon

Koon Niet meer actief

Misschien... Sowieso beter voor het milieu!

Maar hoe verklaar jij dan schimmel in een nieuwe badkamer in een nieuwbouwhuis?
    Met een goede ventilatie en altijd de douche na gebruik schoonmaken? Waar nog nooit iets van chloor aan te pas is geweest?

14. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    ik heb ook al verschillende keren dat hg gebruikt en t werkt hier voor geen meter toen zei me schoonmoeder sopje met groene zeep en dit wertk prima;)

15. tulip

tulip Niet meer actief

Ha nou veel verschillende tips..groene zeep heb ik hier ook staan, dus dat kan ik eerst wel even proberen.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bleek ook. Die dampen zijn ook heel slecht voor je.

17. tulip

tulip Niet meer actief

Oke eerst groene zeep en anders man aan het werk zetten.

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

Geen idee, daar zorgt mn schoonmaakster voor :p

Deel Deze Pagina