Kiezen is zo moeilijk.....

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door nana1980, 20 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet het soms niet meer: stoppen met de MMM of doorgaan maar dan wel in België? Ik kan eeuwig blijven twijfelen volgens mij, de ene dag wil ik stoppen en de volgende dag weer doorgaan........

Stoppen betekent definitief kinderloos. Mijn man is onvruchtbaar dus de hoop op spontaan alsnog zwanger raken is 0,0. Doorgaan betekent een hoop geregel waar ik nu totaal geen zin en puf voor heb met een kleine kans dat we zwanger raken met TESE-ICSI. We zijn inmiddels ook ouder: 33 en 37 jaar. Bovendien moet manlief opnieuw geopereerd worden met risico op levenslang testosteron medicatie. Hij zit daar niet zo op te wachten maar volgens mij wil hij mij ook niet teleurstellen ofzo....en ondertussen voel ik de druk oplopen om een keus te maken, mensen om ons heen zeggen dat ook min of meer "dan weet je waar je aan toe bent".....

Ik weet dat niemand voor ons de keus kan maken maar wil gewoon weten hoe jullie hier mee omgaan want ik voel me soms in de "klem" van een onmogelijke keuze....gelukkig heb ik wel begeleiding van een therapeut.

2. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    waarom neem je niet een pauze voor je het definitieve besluit neemt? even weg van alle ziekenhuis bezoeken en behandelingen.

en bespreek het met je therapeut..

niemand kan voor jou die beslissing maken..maar ik weet wel dat als je er aan toe bent om te stoppen je dat weet..

wij waren er aan toe om te stoppen, ik wou niet meer, en mijn man ook niet meer, we gingen al zo'n beetje accepteren dat we kinderloos verder zouden gaan, maar omdat ik een hsg gehad had, wouden we die 3 maanden van extra vruchtbaarheid nog benutten en daarna stoppen.. 2e maand alsnog zwanger geraakt.

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Je kan ook alleen een gesprek in belgie aangaan, gewoon voor de informatie. Of eens nadenken over kid.. maar dat is ook een grote stap :)
    Enne.. een keuze maken doe je voor jezelf, niet voor de mensen in je omgeving :) Gewoon.. als je het weet.. op het moment dat jij en je man eraan toe zijn :)

4. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat als je besluit om verder te gaan het buitenland een betere keuze is. Ze zijn daar in veel opzichten stukken verder dan in Nederland. Wij starten dinsdag met onze eerste ICSI poging in het UZ Gent. Heb daar tot nu toe een goed gevoel over en hopelijk blijft dat zo.

Neem even de tijd om alles op een rijtje te zetten en maak misschien alvast die afspraak in Gent of DD (of allebei). Je kan 'm tenslotte altijd nog afzeggen als jullie besluiten om niet door te gaan.
    Heel veel sterkte en wijsheid!

5. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    dank je meiden!!!!

even voor de duidelijkheid:
    *ik heb al meer dan een half jaar behandelpauze (zie mijn onderschrift). Meer pauze gaat volgens mij niet echt meer helpen.
    *ik weet wel zeker dat ik niet voor KID wil gaan (man ook niet)
    *het ''alsnog zwanger'' raken is voor ons echt geen optie. Vind het heel fijn voor jullie DarkAngel maar voor bij ons is mijn man onvruchtbaar dus er is totaal geen zaad.

tja, misschien toch maar een intake in Gent plannen. Ik heb pas nog gemaild maar na een eerste reactie (''we sturen u zo snel mogelijk een antwoord'') hoorde ik niets meer. Opnieuw gemaild en nog steeds niet gehoord. Ik dacht: ''is dit een teken dat we het niet moeten doen?''

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Ik zou Gent gewoon even bellen :)

7. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    wat een rot situatie voor je .
    neem geen overhaaste beslissingen.

8. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Wij hebben drie ICSI s in nederland gehad.....

Toen overgegaan naar Gent voor IUI D.....dus KID maar geinsemineerd.....

Soms moet je door bepaalde fases heen om die af te sluiten en door te gaan.

WIj wilden vroeger ook nooit iets van een donor weten...maar je bereikt een punt dat je kinderwens of zo groot is dat je doorzet of dat je echt besluit te stoppen als je alles geprobeert hebt.

Wij hebben een prachtige zoon uit china mogen adopteren en eentje gekregen via mijn zwangerschap via IUI D.

Gent is echt super, ik zou daar echt voor gaan.

Maar....ik lees of denk te lezen tussen de regels door, dat je zelf geen puf of energie ermeer voor hebt?

Wij hebben zelfs wel eens een jaar pauze ingelast. De adoptieprocedure liep door, ziekenhuis pauze ingelast..

En dan begonnen we weer es...

In ons geval heeft dat super uitgepakt, 2 knappe zoons, eentje uit China en eentje uit mijn buik.

Ik heb ook het bijltje er vaak genoeg bij neergegooid en gezegd dat ik het wel bij onze paarden en honden zou houden.

Mijn man was de doorzetter...

En nu willen we graag nog een keer proberen een wondertje te kgrijgen. We hebben nog over van de IUI D.

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Nana heel moeilijk meid. Ik kan je alleen adviseren naar Uz Brussel te gaan maar dat ben ik. Darkangel haar man is overigens ook onvruchtbaar haar kindje is via kid verwekt wat we weten dat jullie niet willen

10. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    nana1980@ Nog steeds niets meis dikke knuffel.
    Stoppen met de mmm is idd definitief kinderloos ,[ als je totaal geen kansen meer hebt ook]
    Ik kan niet de keus voor je maken , kan wel zeggen dat kinderloos zijn wel met de tijd een plek krijgt .
    Is ons gelukt om te genieten van andere dingen.

Je hebt al vele pauzes gehad , mis kun je het laten nu voor wat het is .
    Omdat je het nog niet weet heb je de keus om het dus te laten en kun je later nog weer eens kijken om na een ander land te gaan of het juist zo te laten.

Het blijft moeilijk en oneerlijk maar , geloof me of niet , er in blijven hangen is erg zwaar.
    Naast dit alles is ook een leven die gevuld kan worden met je tweeën hoe moeilijk ook .

Hoe dan ook jij kunt alleen samen met manlief die keus maken.
    Wat wij meiden ook zeggen.

De 1 heeft uit eindelijk wel geluk de ander niet meis.
    Maar samen gelukkig zijn is ook heel wat waard toch?

11. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    dank jullie meiden....genoeg om over na te denken. Ik denk dat ik Gent maar 's ga bellen....

12. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Nana, vreselijk zeg.. :( Echt een hele moeilijke beslissing!
    Ik heb zelf in Gent mijn ICSI pogingen gehad en ik ben daar erg tevreden over. Ze zijn echt heel professioneel en ze zijn echt al een heel stuk verder dan in Nederland.
    Heel veel succes met je beslissing!

13. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Zo maar een knuffel , kom je al wat tot rust meis?

Deel Deze Pagina