Gewoon benieuwd. Ik maak onze meid overdag wel wakker als ze zelf nog niet vraagt na 3,5 uur, maar vraag me af of ik niet van 6 voedingen naar 5 zal gaan en haar gewoon lekker laat liggen overdag (niet te lang natuurlijk). Wanneer ga je naar 5 voedingen eigenlijk als het allemaal heel goed loopt? Ze slaapt ook al anderhalve week door van 23.00 tot 07.00 ongeveer en groeit verder goed en is een vrolijke meid.
Gewoon laten liggen overdag, zou ik zeggen ! Mijn dochter zat al na een paar weken op vijf voedingen (sliep ook onmiddellijk door) en de BV is altijd goed verlopen. Groetjes, Isamama
Onze dochter is 2 mnd en zit ook op 5-6 voedingen per dag.Momenteel iets meer ivm clusteren maar dat zal ook wel weer snel over zijn.Ze groeit goed en is een tevreden meisje.
Ik zou zeggen je ziet vanzelf wanneer je naar 5 voedingen gaat, gewoon lekker aan je kindje over laten hoevaak ze wil drinken. Misschien gaat ze er eerst nog wel een tijdje weer een voeding meer bij drinken alvorens ze er weer een gaat laten liggen. Maar je zegt ook dat ze dus eigenlijk na 3.5 uur nog niet zelf komt, ik zelf zou 2 maanden echt nog te vroeg vinden om er langer dan die tijd tussen te laten zitten, dus ik zou ze nog even wakker maken zeker wanneer ze dan lekker drinkt. Hier kreeg de jongste met 2 maanden 8 voedingen per 24 uur. De oudste twee kregen met 2 maanden 9-12 voedingen per 24 uur. Liefs Hanneke.
Hier ook nog steeds 7 a 8.....al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik het niet eens zeker weet want ik tel nooit. En soms wil ze ook nog wel eens tussendoor drinken om bijvoorbeeld in slaap te komen...en tja is dat dan een voeding? Maar goed, ongeveer 7 a 8...
Ik tel ook niet echt. Ik denk dat hij zeker 7 a 8 echte voedingen krijgt. Tussendoor inderdaad wel eens wat slokjes. Vooral als we gewoon thuis zitten, dan leg ik hem best vaak gewoon aan als ik denk dat hij er behoefte aan heeft. Maar als ik buiten ben, dan doe ik dat niet zo snel en dan kom ik op ongeveer 7 a 8 voedingen. Toen hij maandag naar kdv was heeft hij in de ochtend een voeding gehad 2 voedingen op het kdv en bij thuiskomst nog een voeding. Hij viel toen als een blok in slaap. Dan tel ik er nog een nachtvoeding bij en een vroege ochtendvoeding. Dan kom ik op 6 voedingen. Maar dat zijn echt uitzonderingen. Ikzelf vind dat best weinig, maar er zal wel een moment komen denk ik dat hij minder aantal keren om de borst zal vragen en meer tijd er tussen laat. Voelt wel gek hoor.
Nooit echt geteld, maar met twee maande zaten we meestal boven de acht voedingen. Vijf lijkt me erg weinig tenzij kind dit zelf aangeeft en goed groeit.
Ook nu met 4 maanden wil mijn meisje zeker nog 7-8 voedingen per dag, toen ze 2 maanden was, pfoe, ik gok zo'n 8-10x?
Hier een meisje wat langzaam naar de 5 voedingen aan het toegaan is. Af en toe is ze wel een avondje aan het klusteren. Ze komt ongeveer 200 gram per week aan en volgens de kinderarts is het prima, zolang ze voldoende vieze luiers hebben, goed alert zijn en goed groeien gaat het goed.