Cadeau voor bruiloft

Discussie in 'De lounge' gestart door Smurfin90, 1 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

In juni heb ik een bruiloft van mijn nicht, normaal gesproken zou ik een leuk geld bedrag geven.
    Nu ben ik vorig jaar zelf getrouwd en kreeg een enveloppe van haar en haar zus samen met 25,- wij gaven het feest bij ons thuis en ze kwamen in hun dagelijkse kloffie.
    Wij worden verwacht in een feestelijk outfit, ook niet meer dan normaal voor een bruiloft.
    Zelf heb ik de insteek 'wat je geeft krijg je terug' dus ik wil max 20 euro geven, voor mijn man en mijzelf moet ik nog een nieuwe outfit scoren en de locatie is zo'n 2 uur rijden vanaf ons.
    Het verhaal dat je niet bij een ander in zijn portemonnee kan kijken gaat hier trouwens niet op, zij en haar aanstaande hebben topsalarissen.

Nu maakt het mij overigens niet zoveel uit wat hun hebben gegeven, maar van elke zus een aparte kaartje zou voor de moeite wel gewaardeerd worden net zoals een leukere outfit dan dagelijkse kloffie.
    Ik wil dus max 20 euro geven, en vind het toch wel leuk om er wat moeite voor te doen dus zat te denken aan een cadeau voor dit bedrag.
    Ik zou alleen niet weten wat, hebben jullie leuke ideetjes?

Of zouden jullie het gewoon in een enveloppe steken, evt hoe hun het gedaan hebben met een gezinslid van mij gezamenlijk?
    Ik vind dat erg gênant maar zoals eerder vermeld; wat je geeft krijg je terug.

2. farfalli

farfalli Bekend lid

4 dec 2014
    606
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben het niet eens met 'wat je geeft, krijg je terug'.

3. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    tja weet je doe wat goed voelt.
    geld is prima, en al doe je 25 of 20...maar kleed t dan leuk aan bijvoorbeeld ;)

zo hebben wij eens een dienblaadje gekocht, 2 champagneglazen (of andere glazen), die gevuld met van die gele gel en daar wat klein losgeld in gemikt. leuke kaart met envelopje erbij met de rest van t geld.

dan kan het nog steeds 'low budget' als je dat wilt, maar dan oogt t toch net ff als iets meer moeite voor gedaan.

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    Als jij 20 euro genoeg vindt dan zou ik gewoon dat doen.
    Jij hoeft hun feestlocatie niet te betalen.

Ben je daggast? En staat er uitnodiging dat je feestelijk moet komen? ( Een dresscode vindt ik echt verschrikkelijk, je jaagt mensen op kosten als je iets moet kopen waarvan je weet dat je er ongemakkelijk in gaat voelen en verder nooit zal aantrekken)

Ik was blij met iedereen die kwam en wat ze aanhadden of gaven kon me werkelijk niets schelen

5. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Er zijn inderdaad situaties waar het niet altijd op gaat van wat je geeft krijg je terug, sommige mensen kunnen dit nou eenmaal niet door bijv. bijstand.
    Maar in deze situatie is dat niet aan de orde.

Eigenlijk was mijn bedoeling om een bongo te geven voor een weekendje weg, ik vind geld nooit zo leuk om te geven en vind een herinnering belangrijker.
    Daarom zit ik nu ook te dubben of ik nou een cadeau of geld ga geven.
    In dit geval laat ik mijn eerste plan gewoon niet door gaan, door hun is geen moeite gedaan voor een leuke outfit ze hoefde niet in een galajurk ofzo te komen maar iets degelijks/feestelijks zou gewaardeerd worden.

Wij worden in ieder geval al verplicht om outfits te scoren, zijn zo'n 40,- aan benzine kwijt.
    Het is vooral denk ik omdat er voor onze bruiloft geen moeite gedaan is, misschien klinkt een tuinfeest erg goedkoop maar wellicht zijn wij meer kwijt geweest dan dat we een zaal met catering hadden gehuurd.

Wij hadden overigens ook twee jong volwassen meiden op onze bruiloft, hun hebben het niet zo breed en hadden een leuke dienblad geknutseld met onze trouwdatum, nieuwe achternaam en een trouwfoto van ons (we waren de dag voor ons feest wettelijk getrouwd en wouden op het strand een zonsondergang shoot dus die zelfde avond was een feest niet mogelijk geweest) ik vond dat cadeau echt onwijs leuk, daar was gewoon energie ingestopt en staat nu mooi in de vitrinekast.

Deel Deze Pagina