Mijn zoontje is een maand volledig dagzindelijk geweest. Opeens vanuit het niets laat hij keer op keer alles weer lopen. Heeft iemand tips hoe ik hier het beste mee om kan gaan? Hij heeft nu weer luierbroekjes aan omdat het anders geen doen is op sommige dagen, andere houdt hij die ook netjes droog. Het lijkt soms alsof hij gewoon te laat is (onderbroek nat maar broek droog) maar soms is ook heel de vloer nat. We hebben besloten hem deze week maar even te laten doen wat hij zelf wil. Dus niet aandringen op potje/wc en broekje aan wanneer hij dat wil. Is dat de juiste manier? En wanneer moeten we het structureel naar de wc gaan weer oppikken?
ik weet niet wat je voordat je luierbroekjes aan gedaan hebt al geprobeerd hebt en hoe je zoontje is. Maar ik had hem nooit een luierbroekje aan gedaan of ziet hij het wel als onderbroek? Laat hij alles loper erin of gaat hij wel naar de wc? Want als hij het als luier ziet dan is het veel te verwarrend, eerst moest hij naar de wc en nu heeft hij weer een luier en mag hij het laten lopen als hij moet. Is hij niet gevoelig voor stickers? anders zou je hem kunnen belonen voor een droge ochtend (tot het fruit, tot de lunch, tot koekjestijd en tot het eten, tot het slapen. Zoiets? Ik vind het zonde om ermee te stoppen, want als hij een maand droog is geweest, dan kan hij het natuurlijk prima.
Had luier broekje wel uitgelaten. Dit geeft sein dat broekplassen wel mag. Beter 10x per dag schone broek aan trekken en er verder geen aandacht aan schenken en bij plasje op de pot belonen dan terug naar af. Hij krijgt nu het idee dat broekplassen oke is want hij heeft tenslotte luier aan. Dus terug naar de onderbroek
Herkenbaar onze dochter is met 2 jaar een aantal weken dag zindelijk geweest en ineens was het klaar... Wij zijn toen toch een luier aan gaan doen en met 2,5 jaar was ze binnen een week dag en nacht zindelijk.
Luierbroekje noemen we gewoon een onderbroek en hij wil die heel graag droog houden. In die maand had hij die op 'school'uitje ook aan en deed hij er ook helemaal niets in. Stickers geeft hij niets om.
Dat was mijn insteek in eerste instantie ook. Maar nadat zn kleine broertje er tot 3x toe in rondkroop en ze op de psz ook niet meer akkoord gingen toch maar voor luierbroekjes gekozen.
Hij is nu 2,5 en geeft zelf aan (overal behalve op de psz) dat hij naar de wc moet. Dus opzich denk ik wel dat hij er aan toe is. Wil niet meer terug naar luiers. Maar weet ook niet zo wat wel. vandaag gaf hij aan dat poepen pijn doet. Mogelijk dat zijn darmen weer niet goed hun werk doen (hij heeft een hele historie) en dat hij door de obstipatie geen controle meer heeft over zn blaas? Medicatie dus maar weer opgestart. Kijken of dat ook nog verschil maakt.
Obstipatie blijkt echt het probleem geweest te zijn. Paar dagen forlax en hij is weer helemaal netjes droog. Pffieuw! Ach ja, anders was het ook vast wel goed gekomen haha.