Haha oh.. Als ik kon liken... Dan had je er 2 gehad En voor een 2-jarige is het misschien net zo leuk ook (Je kunt er in ieder geval in knijpen en mee rondlopen EN hij kan mee in bad!) Maar goed... Als je echt een vis wil.. Is een klein aquarium met bijv guppies misschien wel leuker... Dan een klein bakje vissen. Ook omdat ze heel makkelijk zijn en lekker veel rondzwemmen en je regelmatig babyguppen hebt. En ik merk bij ons (en dat kan ik van mijn guppen toen ik klein was niet herinneren) dat ze naar het raam zwemmen als dochterlief bij het aquarium staat
Ik ben groot dierenliefhebber en zoon ook. Maar ik heb totaal niks met vissen. Toen ik 9 jaar werd, kreeg ik mijn eerste cavia. Geweldig dier en ik deed alles zelf: van voer en houtwol kopen, kooi schoonmaken, etc. Een kind van 2 kan miz alleen maar kijken naar die vis en er af en toe een half blikje voer in gooien.
Heb de foto maar weggehaald want pfffff.... Nou, maar even voor de duidelijkheid: ik ben een dierenliefhebber, ik heb ervaring met aquariums, ik wilde geen kom om situaties als bij @wendyw80 te voorkomen, we zijn eruit dat er een echt aquarium komt en niet speciaal voor zoontje maar omdat wij het ook mooi vinden en er zwemmen twee kleine visjes in en geen goudvissen van 30 cm P.S. Toen zoontje net beneden kwam was het eerste wat hij zei 'goeiemorgen visjes' en hij laat ze nu z'n nieuwe sloffen zien
Leuk is dat he Wij hebben al voorgesteld dat het aquarium naar beneden komt... (Staat nu op d'r kamer en dan hebben wij er ook wat meer lol van) maar helaas... Mag echt niet. Elke dag goedemorgen, welterusten en ze krijgen regelmatig een tekening of een plantje... En laatst een klein kasteeltje gekocht om de stenen auto te vervangen.. Blij kind
Zoonlief kreeg voor zijn derde verjaardag van tante bak met 3 goudvissen. Waar vooral mama en papa belangstelling voor hadden, ik vond ze best mooi om naar te kijken. Ze hebben al met al toch nog 3 jaar geleefd. Toen was klein zusje ontroostbaar, en helaas de vissen die we voor haar aanschaften waren minder sterk. Zusjelief heeft vanaf het moment dat de goudvissen begraven waren om een huisdier gevraagd, en eindelijk, toen ze 5 was kreeg ze 2 cavia's. We konden haast niet anders, we zaten elke vrije middag in de caviaschuur van de kinderboerderij, en dan zat ze gewoon bijna een uur halfverliefd met zo'n caaf op schoot. En het is echte liefde gebleven, want vanaf dat de cavia's in huis waren heeft ze er goed voor gezorgd. Er is er nu nog eentje over, en die is nu hoogbejaard, maar nog steeds geliefd. Ze heeft ook een hamster, maar de cavia wint op alle fronten. Cavia's zijn gezellige sociale beesten. De onze probeert echt onze aandacht te trekken en contact te leggen (natuurlijk omdat wij het eten brengen - ze reageert op de koelkastdeur en op knipserende zakken). Ik vind het ook gezellig om laat op de avond nog even voor de TV te hangen met caaf op schoot. Konijnen zijn ook leuk, maar voor jonge kinderen wat 'enger' omdat ze kunnen trappen. Maar goed, elk kind is anders. Mijn dochter voerde als 2-jarige al hele gesprekken met de goudvissen, en zette ook regelmatig tekeningen voor ze tegen het glas. Hangt dus echt van je kind af of goudvissen een succes zijn. Maar mijn idee: neem een cavia, dan heb je veel meer aanspraak!