ja leuk! Wel beetje klein, maar als tijdelijk huisje niet erg ik zou hem niet verwarmen trouwens, krijg je alleen maar algengroei van en goudvissen doen het net zo goed op kamertemperatuur
Ik zou filterzand op de bodem leggen. Een flinke laag, ze vinden het prettig om er doorheen te wroeten en spoelen er hun kieuwen mee. Is ook heel goedkoop, gewoon bij de bouwmarkt voor een paar euro te halen! Verder inderdaad een groot aquarium wat de rest ook al zegt.
Ik zou het aquarium niet ophalen maar verder kijken, goudvissen zwemmen in de lengte en niet rond. Daarnaast is 40 ltr echt veel te klein ook voor even. Ga dan voor een 110 litr en daarna een grotere definitieve.
Het 40 liter aquarium kunnen we voor een prikkie halen. Een 110 liter kan ik zo een twee drie niet kwijt en die zijn onwijs duur. Daarnaast hoe langer ze in dit bakkie zitten hoe zieliger.
Leuk he vissen kosten geen drol, maar de huisvesting maakt het duur. Zoon had in de vakantie van oma twee vissen gekregen in een bloemenvaas . Kostte oma 3 euro ofzo, vaas had ze al. Zij vond dat het best kon deze huisvesting. ( ik niet dus deze actie heeft mij een hoop geld gekost . )
Ik vindt het niet erg dat het me iets geld gaat kosten maar in een keer honderden euro's gaat me te ver. Dat kan ik nu niet missen. Misschien hadden we niet zo'n stomme spontane actie moeten doen maar de dame van het tuincentrum zei 10 liter per vis dus ik dacht dat ik meer dan prima zat met mijn 40 liter. En vissen in een vaas Heb jij nu ook een mega aquarium of een middenmaatje?
Ik zou mp in de gaten houden Ik had een 180l aquarium voor 50,- opgehaald incl goede pomp en heel veel spullen erbij.
Ja echt he?! En oma vond dat het prima kon, visjes zijn maar klein. Nu een middenmaatje hoor, koste al meer dan genoeg en de visjes zitten voorlopig prima. Volgens mij hebben we een 60l gekocht. Ik kan of een grotere kopen in de toekomst of ik dump ze bij mijn moeder in de vijver Heeft ze al aangeboden hoor, mijn ouders hebben een grote vijver met goudvissen. Hangt ook af van zoons interesse.