Met de aanslagen in ons achterhoofd hoor ik steeds meer mensen dat zij een noodvoorraad hebben en soms zelfs een noodpakket. Ik vroeg mij af hoe hier de verdeeldheid is. Heb jij een noodvoorraad en noodpakket in huis? 1. Ja, beide 2. Alleen een noodvoorraad 3. Alleen een noodpakket 4. Nee, en niet van plan ook 5. Nee, maar staat wel op de planning
Nee heb ik niet...tenminste...wel kaarsen, dekens, water Maar geen eten... wij wonen 1 minuut van een supermarkt vandaan...als de nood aan de man is plunder ik die wel.
Ik heb het nooit gehad en ook nooit de behoefte gevoeld om iets aan te schaffen, maar ik heb juist vanmorgen extra water en potten groente e.d. op het boodschappenlijstje gezet, voor het geval dat..
Nee, heb ik niet.. al hebben we wel altijd wat in huis qua eten/drinken.. en dekens/zaklamp etc zijn er ook altijd wel
Niet het noodpakket wat de overheid aanraadt. Ik denk echter wel dat er best een situatie kan ontstaan waardoor winkels dagen dichtblijven, internet lam ligt en je dus niet kunt pinnen enz. Daarom heb ik (had ik altijd al) genoeg eten in voorraad om een maand vooruit te kunnen. Ik heb deze week flessen water ingeslagen. Ik heb nu ook contant geld in huis voor het geval dat je nergens kunt pinnen (altijd handig want gisteren was er bv een landelijke storing bij de ABN, die klanten konden niet pinnen en geen geld afhalen). Ik heb voor onze kleinste ook genoeg luiers en eten in voorraad. Verder heb ik medicijnen op voorraad, kaarsen en batterijen. Ik zorg ervoor dat we de tank van de auto niet meer tot het laatst leegrijden maardat er halverwege al getankt wordt enz.
Ik heb wel veel. Zo heb ik 30 liter bronwater staan. Genoeg eten en drinken voor 3 weken. Altijd twee gasflessen bij de buiten keuken. Een bhv koffer etc etcetc Echt vanwege Angst? Nee totaal niet we hebben het altijd in huis. Mocht het echt nodig zijn zouden wij het 2/3 weken uithouden zonder gas stroom en water
Toevallig was ik er laatst over aan het nadenken. Wat doen we als de pleuris uit breekt. Met mijn grote fantasie zag ik mezelf al in een tentje midden in het bos zitten want daar zullen ze vast niet snel komen Ik heb geen noodpakket in huis maar ga wel bepaalde producten op voorraad halen. Water, lucifers, aansteker, kaarsen en wat houdbare producten. Het geeft me een geruster gevoel want ben toch wel bang voor wat er eventueel kan komen.
Heb eigenlijk alleen 2 flesjes water in de auto liggen... telt dat ook? Stel dat wij een dagje de deur niet uit kunnen door wat dan ook komen we de dag wel door, weekje word moeilijk.
Contant geld! Dat is een goede! Dat zou ik zowaar vergeten.. Komt op t lijstje Leuk om te zien hoe verspreid de meningen liggen.
Een noodpakket niet echt. Maar we hebben wel vaak genoeg eten in huis. Altijd wel wat in de diepvries, maar wel voor maar 3 of 4 dagen of zo... Ik hoop nooit dat het zover komt...
Noodpakket als in lucifers, water, eten, eerste hulp pakket etc. wel. Moet nog steeds een radio kopen op batterijen bedenk ik me nu!
Nu vraag ik me een beetje af waarom terroristen het water zouden afsluiten.. Dat je niet veilig naar buiten kan om bijv. een brood te halen of eten voor het avond eten als de situatie tot nood situatie leidt daar kan ik nog wel inkomen maar eh water...? Denk eerlijk gezegd eerder dat het internet nog sneller gecensoreerd zou worden dan dat ze iets met het water doen..
Ik denk niet dat de terroristen het water afsluiten Maar wel dat het water bijvoorbeeld niet meer gezuiverd kan worden.
Een noodpakket raden ze echt niet alleen aan vanwege terrorisme hoor, ook eventuele natuurrampen e.d.
Dat is ook zeker niet wat ik denk hoor, maar merk wel dat mede door de aanslagen mensen hier wat meer mee bezig lijken te zijn. Denk dat dit hetzelfde zou zijn als een dijk het dreigt te begeven o.i.d.
Ik las toevallig net iets over "als de dijken zouden doorbreken". Blijkbaar zou er hier dan twee meter water kunnen staan, en er werd aangeraden om een noodpakket te hebben. Dus niet alleen voor een terroristische aanslag, maar inderdaad ook voor natuurrampen enzo.