Ik heb net gekeken wat we volgend jaar gaan betalen aan de kinderopvang en dat is zo'n 25 procent meer. (Terwijl ze volgend jaar minder heen gaan) Weet iemand of dit al inclusief het extra toegezegde geld is? Deze week kwamen er namelijk berichten naar buiten over dat er toch meer geld vrij gemaakt wordt..
Maar het gaat over 9 cent per uur voor de dagopvang en 7 cent per uur voor de bso. Dat gaat weinig uitmaken lijkt me. Of veranderen de loontabellen ook?
Nee, de loontabellen veranderen niet. Het gaat alleen om het maximale bedrag dat de belastingdienst vergoed. Edit, of die 9 cent veel uitmaakt ligt aan de uurprijs van je kdv. Als je door die 9 cent niet boven de uurprijs uitkomt scheelt het ineens wel veel, want wat boven de uurprijs uitkomt moet je volledig zelf betalen
Ja maar 9 keer 100 uur is nog steeds maar 9 euro (en de toeslag is niet 100 procent, dus nog minder verschil). Dus dit is toch een druppel op een gloeiende plaat.
Als je nog steeds boven de uurprijs uitkomt wel. Maar als jouw dagopvang een uurprijs van 9,06 heeft toevallig, dan heb je dus geen eigen bijdrage meer. Voor iemand die het prima kan missen maakt dat ws niet uit. Maar voor een kleine beurs kan het wel veel verschil maken.
Maar dan scheelt het voor 100 uur nog steeds maar 9 euro toch? Immers kwam je eigen bijdrage anders maar 9 cent boven het maximum te vergoeden bedrag uit.
En wat dan als het uurtarief nu 8,97 word? Krijg je dan die 9 cent per uur er nog overheen terug? Of snap ik het nu verkeerd?
Maar die 9 euro per 100 uur is als je 100 procent terug zou krijgen, maar dat krijg je sowieso nooit. Het is op de kdv bedragen echt gerommel in de marge.
Ow zeker weten! Maar ik bedoelde juist te zeggen dat het niet uitmaakt of je wel of niet boven de maximumvergoeding uitkomt. Of tenminste, het maakt natuurlijk wel uit, fijn als je eronder blijft. Maar juist als je er niet onder blijft, is het verschil nu groter. Pff, lastig uit te leggen, denk niet dat iemand het nog snapt
Ligt de stijging (25%) niet gewoon aan het feit dat je meer verdient? Een deel zal ook komen door stijging van de tarieven maar die zijn uiteraard geen 25% gestegen.
Ik zou net zeggen haha, nou dan zitten we helemaal goed in ieder geval. Oh wacht, dan krijgen we voor het jongste D'tje nog wel iets meer vergoed. Voor hem moeten we wel 9,97 betalen omdat we een schoolwekencontract hebben bij het kdv. Gaat wel om 4,95 hele euro per maand.