gourmetten met kleintje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door butterfly83, 16 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Hallo allemaal,

De feestdagen voor de deur.. kerstboom voor de ramen!
    Normaal gesproken gaan wij altijd 1ste en 2de kerstdag gourmetten, maar nu hebben wij een kleine vent erbij! Hoe doen jullie dat? Gewoon gaan gourmetten, maar dan zit hij in de walmen en dat lijkt me niet echt prettig!

Wie heeft ervaring of wat zouden jullie doen?

Groetjes!

2. Marscha

Marscha Niet meer actief

geeft toch niet? zorgen dat je hem een beetje afschermd door hem niet bij een raam of deur neer te zetten (ookal zijn die dicht, de rook gaat naar de kieren) en af en toe laten meesnoepen uit zn eigen fruitpotje enzo. Zo is het gezellig voor allemaal lijkt mij...

het is niet zo dat je hem elke dag in de rook zet... 1 keer per jaar geeft niet toch.

3. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Dit zit ik me ook af te vragen. Niet zozeer ivm de walmen enzo, maar gourmetten duurt meestal toch best een tijdje, ik vraag me af of ze het zolang vol houdt ;)

4. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ja kleine kinderen houden het vaak niet zo lang vol, toch aanpassen denk ik. Volgend jaar is er weer een kerst, en elk jaar kan je de kerst wat langer vieren.

is het geen idee om laat te beginnen en je kindje dan vroeg op bed te leggen? zo is hij/zij er toch even bij en kun je daarna lekker verder gaan.

(sorry, zit ook maar te gissen hier hoor)

5. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Voor ons wijffie gaat dat niet werken, die gaat pas rond half 9 naar bed dus dan eten wij wel heeeel laat :)

Ach, net wat je zegt, het kan volgend jaar ook nog, dus we zien wel wat we doen..

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Wij gaan pas gourmetten als Ymke op bed ligt. En anders maak ik me er niet zo druk om, afzuiging gewoon voluit aan.

7. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Wij hebben vorig jaar ook gegourmet, hij vermaakte zich wel aan tafel. Denk dat hij dit jaar iets minder lang aan tafel blijft zitten :D Maar dan gaat ie zich zelf maar ff vermaken met zn speelgoed ofzo :) Gewoon af en toe van zn stoel af, komt ie vanzelf wel weer ff zitten.

8. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    vorig jaar hebben wij gegourmet youame bordej salade
    en als ze niet meer aan tafel wou ging ze spelen met der speelgoed en als het bedtijd was ging ze naar bed en gingen wij verder

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Goed luchten, eigen prakje geven en anders doe je je kindje ervoor of halverwege gewoon naar bed toch?

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

laatste keer hebben dat we hebben gegrild met 4 volwassenen en 3 kinderen...
    (vandezomer in de tuin)
    was eerst alle kids aan tafel.. en als ze eht zaten waren gewoon lekke rop de grond spelen

zoals het voor ons een feestje is.. mag dat voor hun ook :)

en laatste keer in de vakantie toevallig met diezelfde mensen.. zijn hun kids voor het eten naar bed gegaan
    en anne heeft met een stokbroodje zitten spelen op de grond
    die kwam af en toe gewoon wat te eten halen (ook al wat groter zegmaar)
    stokbroodje, beetje salade, hapje vlees
    per saldo ging het eigenlijk best goed :)

11. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Wij hebben het laatst ook al eens gedaan en toen ons ventje inderdaad eerst naar bed gedaan. Nu zijn we bij mijn ouders en willen we eigenlijk rond een uur of vier beginnnen zodat ons ventje 's avonds weer in zijn eigen bedje ligt. Het is een eindje weg en om hem eerst daar in bed te doen en dan overtillen is meestal niet zo geslaagd! Hoe doen jullie het dan met spetters..? Mijn ouders hebben trouwens geen afzuigkap in de kamer want ze hebben een aparte keuken, maar de deur zou wel open kunnen.. Wat betreft de tijd, ik denk dat hij zich wel vermaakt en anders zijn er genoeg vrijwillergers die hem op schoot willen!

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik geloof dat ik me niet eens druk zou maken om de walmen, zo slecht is het toch niet? Zeker niet voor paar keer per jaar dat je meestal gourmet.

Ik zou je zoontje zo ver mogelijk van het gourmetstel afzetten, desnoods blad op de kinderstoel en de kinderstoel iets naar achteren. En als je zoontje zich niet meer vermaakt, zet/leg je hem op de grond om te spelen, of bij iemand op schoot inderdaad.

13. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Wij hebben met sinterklaas ook gewoon gegourmet.
    Mike in de kinderstoel met een stukje stokbrood het verst van het gourmetstel af gezet en hij heeft zich prima vermaakt.

Tussendoor heeft hij nog even in de box gespeeld.
    En om 7 uur is hij naar bed gegaan.

Geen probleem hoor.

14. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Vorig jaar hier ook gegourmet, maar hier zijn we toen om 3 uur 's middags begonnen terwijl Joris toen net in bed gelegd werd voor zijn middagdut. Zo konden wij rustig gourmetten en Joris kreeg nergens wat van mee.

Het was wel vroeg in de middag, maar het was vroeg in de middag of pas nadat Joris 's avonds in bed lag, dus hier toen in overleg ervoor gekozen om tegen 3 uur te beginnen. Waren toen tegen 6 klaar, dus heerlijk op ons gemak kunnen gourmetten ;)

Dit jaar gaan we gewoon gourmetten met Joris erbij. Zal wel een lange zit zijn, maar als hij er genoeg van heeft mag hij gewoon gaan spelen. Zijn dan toch gewoon thuis!

15. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Hier word ook gewoon door gegourmet.
    ik laat daan gewoon van tafel gaan om te spelen en af entoe een pannekoekje of een hapje fruit en stokbrood is ook erg in trek.

16. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    Wij gourmetten best vaak....
    vorige week nog...
    Nicky zit dan gewoon bij ons aan tafel, krijgt dan soepstengel, wat rozijntjes of een stukkie stokbrood!
    ze houdt het prima vol dan!

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    Wij gaan ook gourmetten. We beginnen wat later zodat hij maar eventjes aan tafel hoeft te zitten en dan kan hij daarna naar bed.
    Laten spelen is natuurlijk ook een optie, maar dat pikt Jepser niet als wij nog wel allemaal aan tafel zitten, dan doet hij echt vervelend.

18. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    duidelijke zaak dus, iedereen zou gewoon gaan gourmetten! Ik ben soms ook zo'n pieper :rolleyes:

Ik denk dat hij het wat tijd betreft wel uithoudt, hij mag natuurlijk gewoon lekker gaan spelen. Mijn ouders hebben een kinderstoel met blad dus zit hij best ver van de tafel! Gaat helemaal goed komen, gezellig met zo'n kleintje erbij!

Bedankt allemaal!
    Groetjes

19. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Wij hebben het vorig jaar ook gewoon gedaan. Jayson werd halverwege de "gourmetsessie" wakker en heeft er gewoon lekker bijgezeten. Of er ging iemand met hem spelen.

Dit jaar doen we het weer, gewoon lekker erbij en als hij wil spelen gaat hij spelen.

Hier net zoals bij Minimuisje zeg maar.

20. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Nou, ik vind je geen mieper hoor! Ik zit met precies dezelfde twijfels/vragen :)
    Wij gaan waarschijnlijk gourmetten als Vigo op bed ligt. Is toch wat relaxter.

Deel Deze Pagina