Sarah kan uit haar volle enthausiastme haar speen niet vasthouden... nu hadden jullie het over een "manier" van het spuugdoekje opvouwen ofzo of er een knuffel tegenaanleggen... nou heb k alles geprobeerd maar niets helpt dus ik denk dat ik het hier helemaal verkeerd aanpak... kan iemand me uitleggen hoe je dat nou precies doet? of er een foto van maken? is toch wel vermoeiend, ze houd hem nog geen 3 sec vast...
Louise kon dat in het begin zelf ook nog niet hoor... dat krijgen ze vanzelf door dat ze hem zelf vasthouden of terug kunnen stoppen. Je kan er ook voor kiezen om de speen helemaal weg te laten. Hoef je het later ook niet af te leren
Ik zou het lekker zo laten.. dan maar geen speen! Kick heeft ook moeite gehad met een speen. Nu kan hij het al beter maar nog altijd is hij geen speen'fan'! Wel prettig dan hoef je er niet uit 's nachts! Als je echt denkt dat je kindje een enorme zuigbehoefte heeft waaraan niet wordt voldaan, dan kan je eens verschillende type spenen proberen. De Bibi's zijn vrij klein, er zijn ook grotere te krijgen.
snachts doe ik ook geen speen. is niet nodig. na het badje en de warme melk is ze zo suf dat je haar in bed legt en zodra ze haar bed ruikt ze al inslaap valt zeg maar... maar voor overdag is dat wel handig...
Ohja, Louise wilde trouwens geen enkele andere speen dan Avent (de kleintjes). Andere merken tufte ze meteen uit
Hier is de Bibi populair, maar geen tips voor je helaas.. Ineens kon die hem zelf beet pakken etc! Maar ja toen was die ook al 4 maanden...
helaas alle spenen geprobeerd hier behalve die speciale luchtdoorlatende dermatologische onzin... alles vind ze prima en alles spuugt ze vol enthausiastme weer uit. en met mn pink voel ik wat ze doet. ze duwt met haar tong naar buiten en das niet haar bedoeling... ze snapt het nog niet helemaal haha
Je zou ook die knuffel je speen kunnen proberen. Die is volgens mij te koop bij de prenatal, zal even zoeken voor je. kijk hier maar eens: http://www.hetbesteideevan.nl/
Wat ik deed (heb geen foto) was het volgende: Speen in mondje, Nina draaide dan haar hoofd naar links of rechts. Hydrofieldoek oprollen tot lange sliert en aan de kant leggen waar de speen ligt langs haar hoofdje tegen de speen aan. Onderkant van doek onder de deken stoppen en deken strak vastmaken, zo kan de speen er niet uitfloepen bij het zuigen. Als Nina de speen zat was draaide ze gewoon haar hoofd naar de andere kant en liet ze de speen vallen. Nu heeft ze hem helemaal niet meer ('s nacht sowieso al nooit) alleen in de kinderwagen wil ze hem nog, is kennelijk onrustig dat schokken.
wauw het klinkt lastig... maar als ik iets tegen de speen leg, ben ik bang dat ze stikt omdat het haar neusje ook blokkeerd... de speen en haar neus zitten zo dicht bij elkaar...
hoi, Ja bij de prenatal, zijn die dingen te koop. je kunt ook zo'n tuttel kopen waar je je fiep aan vast kunt maken. enne ik denk dat dat even een fase is onze zoon heeft dat ook gehad. nu heeft hij ook door hoe hij m vast moet pakken en terug moet stoppen, soms zit hij op de kop erin en komen er zo'n grappige geluidjes eruit
Ik ken wel mensen die de punt van een hydrofielluier door het ringetje van de speen knoopten. Dan is de speen wat zwaarder en floept er misschien minder makkelijk uit. En als het kindje wat ouder is, kan die de verloren speen ook makkelijker terugvinden in bedje. Geen foto helaas, maar ik hoop dat je toch snapt wat ik bedoel. Voor hele kleintjes, zoals die van jou, is de enige oplossing denk ik steeds de speen terugstoppen als ze m erg mist. Of hopen dat ze haar duim vindt als je daar geen problemen mee hebt. Succes!