Dames, Wat eten jullie altijd met gourmetten (naast al het standaard vlees of vis), wat zijn echte aanraders of hapjes waar je niet snel aan denkt maar die heerlijk zijn? bijv. bananenpannenkoeken maken in het pannetje, of aubergine rolletjes met pesto en mozerella gevuld op de plaat bakken. Ook qua side dishes, eet je naast brood met kruidenboter nog bepaalde salades? of heb je daar nog een leuke lekkere tip voor? thanks!
Toppers bij ons: Groene aspergetips met olijfolie en zeezout Ananas met stroop of marshmallows (toetje) Plakjes kaas laten bakken tot kaakskoekjes Kwarteleitjes
Ik laat de kinderen altijd "zelf" pannenkoekjes bakken Verder zijn we altijd heel saai, wat stokbroodjes met kruidenboter, plajkjes komkommer en salade voor ons
Ik maak iig altijd pannenkoekenbeslag. Dat gaat dan in een lege en schoongespoelde heinz ketchup fles (degene die op zijn kop staat, vanwege de dop, die meteen stopt met spuiten als je niet meer knijpt.) en dat werkt echt heel handig. Kinderen gaan dat ‘tekenen’ met het beslag. Verder hebben we niet zoveel bijzondere dingen erbij: Paprika, ui, tomaatjes, champignons, ananas, komkommer, stokbrood en kruidenboter en veel dipsausjes. En we doen vooral wat ‘luxe’ vlees/vis: Biefstuk, zalm, grote garnalen en daarbij nog kipfilet en hamburgertjes Daarbij zet ik dan altijd wat zelfgemaakte kruidenmixen, bv cajun, of shoarma, of bbq rub. En mini hamburgertjes verkopen ze vaak alleen rond de feestdagen, dus die maak ik een soort van zelf (helemaal zelf maken kan natuurlijk ook) van runderbraadworst. Dat is al gekruid, velletje eraf, in schijfjes snijden en nog een beetje bijvormen. Vroeger deed er ook nog sausjes bij voor in de pannetjes, maar we hebben nu per persoon een grillplaatje, dus wordt een geklieder als er ook pepersaus ostroganoffsaus oid bij staat.
Pannenkoekenmix, geklutste eieren, halloumni en perzik. De laatste twee bak ik altijd even samen op en dan bij elkaar eten. Verder de standaard: krietjes (voorgebakken), paprika, ui, kaas e.d.
- Rösti rondjes - Mini krieltjes gekruid - Paddestoelen mix - Paprika mix - courgette plakjes - Ui reepjes - Shoarma - Bruin en wit stokbrood met verschillende smeersels - Rundvlees salade - aardappel salade - mini hamburger - mini chipolata worstjes - mini slavinken - stukjes kip met verschillende marinade - Geraspte kaas - brie - haloumi - fruit salade - geklust ei - pannekoek beslag Wij zijn geen vis eters maar je zou knoflook gambas en stukjes zalm kunnen doen. Gepaneerd spul vind ik vaak zo'n aanbak-boel.
Hier is het vegavlees, sausjes, satésaus op een warmhoudplaatje, stokbrood, kruidenboter, fruit uit blik, appelcompote, pannenkoekenbeslag, aardappeltjes (of gewoon frietjes uit de frituurpan), paprika, ui, champignons. Ik zag bij de ah lekkere gourmet recepten https://www.ah.nl/allerhande/recepten/R-L1383828431893/gourmet-recepten Oa nacho chips met kaas. Mjammie!
Nacho's paar chippies in een pannetje, beetje groente er bij en flink kaas... Heerrrluk Verder - aubergine plakjes met een beetje tomatensaus en mozzarella - gevulde champignons - pikante gehaktballetjes in tomatensaus - pannekoekjes met fruit en chocopasta - gegrilde perzik - marshmallows, banaan en chocola. Uitlepelen met een koekje
Lees hele lekkere dingen. haloumi is een goede, niet eerder aan gedacht. Gegrilde perzik klinkt ook lekker als afwisseling.
Wat wij al jaren doen en de kinderen ook erg lekker vinden zijn mini kaassoufles in het pannetje. Verder hebben we naast vlees, stokbrood en groente ook aardappeltjes, eieren, fruitsalade voor erbij en pannenkoekbeslag.
Nacho chips met kaas en bijv bosui en als de kaas gesmolten is lekker chilisaus en/of een beetje crème fraiche.
Ik hou van bijzondere kazen. Bijvoorbeeld plakjes aubergine met buffelmozzarella. Courgette met een mooie schimmelkaas. Brie met peer en walnoot We doen ook altijd omelet-basis in een fles op tafel. Dan kun je zelf allerlei omeletjes bedenken met kazen en groentes. Wij eten geen vlees, maar wel soms wat vissigs. Dus garnaaltjes, kreeftjes, mosselen lekker gemarineerd in je pannetje.