Ja die hebben wij ook Ei ontploft inderdaad wel bijna en je moet het pannetje eronder uit trekken,met of zonder ei,maar ach de kids zijn lekker bezig. Hmmmm brie is ook lekker!
Niet gourmetten maar fonduen! Scheelt héél veel rommel, geur en opruimen! En als je het dan met een sterke bouillon doet ipv olie heb je het helemaal goed voor elkaar. Ik heb nog nooit gegourmet hier in huis en zal het ook nooit doen, is mij de poetserij achteraf niet waard... fonduen doe ik daarnaast geregeld, ook gewoon op een avondje in het weekend met mijn man bijvoorbeeld.
Zijn jullie(met grote kinderen)die ook hun eten zelf maken dan nooit bang dat zo'n fondeu omvalt? Gourmet spetterd ook en ben heel alert(kom met 4 kinderen)handen te kort,maar fondeu lijkt me echt eng!
Wat een heerlijkheden allemaal! Hahahaha! Zag net hierboven in die balk voor Google Ads een advertentie staan van een dieetiste! Hahaha! Ik vond de tip van al die kant en klare dingen ook erg goed trouwens! Erg simpel...oke, maar wel erg lekker! En anders gewoon zorgen dat je visite je helpt! Als jij net bent bevallen mogen ze niet verwacten dat jij alles gaat lopen regelen!
Lijnen/chronisch gezonde keuzes maken is een bijna onmogelijk met zo gigantisch veel lekkere dingen om te kiezen
Fonduen in aracideolie. Hebben wij gister gedaan, geen vette spullen, geen gespat en geen stank/rook. En minstens zo lekker!
Wij hebben bij fonduen met (grotere) kinderen 1 regel en daar houdt iedereen zich aan: de kids fonduen NIET zelf. Ze mogen het vlees aan de spies rijgen, zelf kiezen wat ze eten en smullen, maar het vlees in de fonduepan doen en eruit halen doen de eigen ouders of wij. Anders ga je maar van tafel. Veel te gevaarlijk en we doen het hier thuis regelmatig, met diverse vrienden en hun kinderen en iedereen weet ook dat het gewoon kan, als je maar oplet! Oja, en geen tafelkleed gebruiken natuurlijk!
Bij ons gaan de kinderen aan hun eigen tafeltje (wel naast ons). Daarop allerlei lekkernijen voor de kids en een tekenfilmpje op de televisie. Zo kunnen wij veilig eten (gourmet/fondue oid) en hoeven we ook niet te verlangen dat de kinderen zo lang 'stil' te moeten zitten aan tafel. (beetje off-topic sorry)
geen boter gebruiken.... Maar olie, of enkel wat zout.....die plaat word toch wel 'nat' genoeg van het vleesvet....en dat halen we er iedere keer ook vanaf.....