Iemand hier ervaring mee? Onze oudste is nu op de heerlijke leeftijd dat hij uren op pad gaat met vrienden. Lekker buiten op avontuur. Ik vind het echt super leuk, maar maak me ook wel eens zorgen. Dan appen ik en de andere ouders over en weer wie ze het laatste gezien heeft en waar. Dit moet makkelijker kunnen. Ookal is het soms alleen even om door te geven dat we gaan eten. Dus het liefst met een simpele belfunctie. En misschien ben ik overbezorgd, maar liever dat dan mijn kind kwijt.
Die zullen zich ook wel zorgen hebben gemaakt, maar even eerlijk die technologie was ook nog nergens. Er zijn hier in de buurt de afgelopen 24 uur twee mensen verdronken. Dat set me dan wel weer even op scherp, ookal ben ik dan ook niet op tijd en ga ik echt niet elke minuut checken waar hij uit hangt.
Hihi ik snap je hoor. Ik zou eerder ook het liefst een katten chip met gps onder de huid van m’n kinderen willen zetten of een gps horloge willen geven aan mn kinderen maaaaaaaaar ik besloot afspraken en regels aan m’n kinderen te geven en dat bleek verdraaid goed te werken. Ik was bang dat ik te veel de kinderen ging controleren met zo’n gps tracker en minder goed zou leren om de kinderen gewoon te vertrouwen… Wij zelf mochten ons ook ontwikkelen zonder dat onze ouders 24/7 precies wisten waar we uithingen en we kwamen ook elke keer weer thuis Misschien ff een nadenkertje
Oh gets, wat vreselijk naar zeg dat er mensen zijn verdronken. Afschuwelijk. Maaar zou een gps tracker dat hebben kunnen doen voorkomen? :’(
Dit dus Volgens mij geeft zo'n tracker een vals gevoel van veiligheid. Ik heb ook nooit overwogen om mijn meiden zoiets mee te geven.
Hier hebben we er ook een van one2track maar ik ben nog niet helemaal overtuigd. Hij doet wel wat hij moet doen, maar de batterij vind ik snel leeg en ik had gedacht dat er meer functionaliteiten op zouden zitten. (Zoals stopwatch, timer) Ik zou nu deze meenemen in de overweging, maar ik heb mij er nog niet voldoende in verdiept: https://www.garmin.com/nl-NL/p/pn/010-02448-22#overview
Hier dragen ze one2track. Ik controleer zelden waar ze zitten. De oudste mag vrijwel overal naar toe, ze weet waar ze niet mag komen. De 2e heeft een veilige zone ingesteld staan. Zodra die daar buiten komt krijg ik een melding en kijk ik waar die zit. Als die met zijn zus is zie ik dat gelijk. Als dat niet zo is bel ik hem op en weet ie dat ie terug moet komen.
Mijn ouders hadden ook nog geen echo's tijdens de zwangerschap, daar maken we nu ook allemaal dankbaar gebruik van.
Wij hebben ook One2track, en zijn er heel blij mee! Onze oudste heeft een beperking en kan eigenlijk niet alleen maar buiten omdat hij dan makkelijk wegloopt. Hiermee kan hij toch een beetje zelfstandigheid opbouwen; en als hij buiten de zone komt krijg ik een melding en kan ik hem bellen en aangeven dat hij terug moet komen. Ook kan hij ons even bellen mocht hij iemand tegenkomen met wie hij wil spelen. Hij gaat nooit zonder dat ding naar buiten! Voor mijn dochter hebben we hem ook, maar dat is meer gemak.
Wij hebben ook een One2Track om niet te hele buuurt of camping af te hoeven zoeken rond etenstijd. Ik heb een zone ingesteld en controleer verder nooit via het horloge. Hij gaat inderdaad wel snel leeg, heel irritant.
Mijn vriendin verkoopt de originele Wonlex gps horloges. Ze stelt het horloge volledig in en je krijgt een uitgebreide nederlandse handleiding erbij. Het enige wat je moet doen is de app installeren en je eigen ww aanmaken en verder is het plug and play. Ze biedt een uitgebreide service en een hoge klantvriendelijkheid. En dit zeg ik niet alleen omdat ze mijn vriendin is, via google kan je genoeg recenties vinden. Angelique's gps horloges. Website kinder-gps.nl
Wij gebruiken hem voor onze 5,5 jarige dus. Ik kijk op zich niet eens zo vaak waar hij is maar wel handig om hem te bellen dat hij naar huis moet komen - of hij mij als er iets is. Bijv dat hij bij iemand binnen gaat spelen. Hij kan geen klok kijken dus best handig
One2track hebben wij. De jongste krijgt hem ook straks. Wel heb ik afspraken gemaakt waar hij wel en niet mag komen. Ik kijk af en toe is waar hij zit. En als er wat is dan kan ik hem of hij mij bellen. Hij houd zich netjes aan de afspraken. Hoef dus zelden te kijken.
Je kind het vertrouwen geven dat er een hulpmiddel is in geval van echte nood is net zo mooi als het vertrouwen in ze hebben dat ze zich wel redden.
Hier cactus rebel, was in de aanbieding bij de ah overigens. Gaat in gebruik op de camping en dan met een veilige zone. Nog niet getest, ben daar nog niet aan toe gekomen. Thuis mag ze pas sinds kort alleen naar de speeltuin, dus die 30 meter kan ik wel bleren. (Impulsief en geen enkele vreemdelingenangst)
Bij ons in de wijk lopen een aantal kindjes met een one2track horloge. soms is het denk ik wel handig. dat ze even kunnen bellen om iets te vragen, of dat ze bijv. een indicatie krijgen als ze naar huis moeten gaan. het hele GPS deel zou mij eigenlijk niet zo boeien. Wij hebben de horloges niet, en wij maken ons idd soms wel eens even zorgen, van waar zijn ze. maar dan maken we de volgende keer weer wat betere afspraken, bepaald gebied waar ze mogen spelen. een tijdstip dat ze zich even melden, ze hebben wel een gewoon horloge (en wat kunnen eten/drinken/snoepen/plassen). zodat dat niet nog een keer gebeurt.