Hallo, onze zoon wordt bijna 7 jaar en wilt wat meer vrijheid buiten. Nu zaten wij te denken aan een gps horloge waarmee we ook even een geluid kunnen afgeven als hij naar huis moet komen, en hij ons natuurlijk kan bellen in geval van nood. Maar wel een makkelijke handleiding en goed te bedienen met goed bereik. Wat is een niet al te dure horloge?
Mijn dochter heeft deze gehad: https://www.vouchervandaag.nl/GPS-tracker-kinderhorloge-kind-horloge?po=27535&gclid=EAIaIQobChMIpK6s-cX66gIVDOztCh2r9APNEAQYEiABEgIlffD_BwE Prima ding om mee te bellen, beide kanten erop. Werkte prima met een prepaid simkaartje. Gps was niet altijd even nauwkeurig, maar daar had ik hem ook niet voor. Hoewel ik wel een keer heb gecontroleerd of ze de juiste oversteekplaats gebruikte toen ze de eerste keren zelfstandig uit school mocht komen. En toen kon ik prima zien aan welke kant van de straat ze liep en dat ze dus niet op de rustigste plek was overgestoken
Oké fijn bedankt! Deze is inderdaad niet heel duur! En kun je daarmee ook een alarm of iets laten afgaan als er gegeten moet worden? Of alleen berichtjes?
Als hij meer vrijheid wilt en je wil toch meer controle hebben, waarom niet eerst afspraken maken en dat hij zich eraan houdt? Afspreken met vriendjes, eerst thuis vragen. Wil je ergens naar toe, eerst thuis vragen. Eerst zorgen dat hij zelf verantwoordelijkheid neemt (afspraken na komt) Zo ook met thuis komen voor het eten. Ik zeg van te voren; 6 uur eten, half 6 thuis. Om 6 uur niet thuis, ga ik eerst even kijken om het huis, keertje roepen en als hij er niet is, ga ik even zoeken. Dit betekent de volgende keer dat hij dus in de straat moet blijven want hij heeft zich niet aan de afspraak gehouden. Ik ben zelfs al eens gaan eten, zonder mijn zoon, sindsdien is hij altijd wel rond etenstijd thuis hahahahha.
Hij gaat ook zelfstandig spelen, en komt het netjes vragen als hij ergens anders wilt spelen. Klokkijken lukt hem nog niet altijd heel goed. Sinds kort weten we dat hij adhd heeft, en tijdsbesef heeft hij ook niet echt. Dus als ik zou zeggen dat als de wijzer daar staat kom je naar huis. Dan is hij dat al snel weer kwijt. Echt onthouden wat er was afgesproken is dan heel lastig voor hem. Hij blijft ook wel netjes op de afgesproken plek, maar met een horloge hoop ik dat hij ook iets verder kan leren gaan en dat ik niet naar hem toe hoef te komen als het eten klaar is, maar dat hij een melding kan krijgen.
Wij ook. Heel fijn en gewoon van een nl bedrijf met een goede klantenservice. Wel wat duurder overigens
Wij hebben horloges met alarmen, werkt ook heel fijn! ‘Belhorloge’ hebben we ook gehad, maar de gps werkte slecht en hij was al snel niet ‘stoer’ meer.
Je kan ze op Ali bestellen voor een €20 en de bijbehorende handleiding in het Nederlands op internet opzoeken. Wij hebben er een van One2track, van €100. Heel erg nauwkeurig, erg makkelijk in gebruik voor zowel s als voor mijn dochter. Bij ons is hij meer in gebruik als telefoon. Als ze iets wil doen belt ze even of spreekt ze een berichtje in. Wij kijken niet vaak op de kind-volg-systeem . Nu op de camping mag ze ook heerlijk in de rondte struinen en over de camping dwalen. Is toch een fijn idee dat als ze verdwaalt ze ons kan bereiken. Hij werk trouwens ook goed als horloge!
Zoon van 7 gaat hier zelfstandig op pad al sinds een jaartje denk ik. Sinds half jaar ook alleen naar school. Hebben gewoon goede afspraken gemaakt en heeft een normale horloge om. Heel Soms komt ie 5 min te laat maar dat vind ik niet erg. hij heeft mijn telefoonnummer in de schooltas en tijdens vakanties en dagjes uit hebben ze een siliconen sos band met onze nummers. Dus met afspreken kan ie altijd mij bellen of de andere oudere laten appen. En raken we ze op een dagje uit per ongeluk kwijt dan weten ze dat ze mensen mogen aanspreken om ons te bellen. Op vakantie is het puur voor de eerste dagen die sos band