GPS/puzzeltocht in noorden (Drenthe)

Discussie in 'De lounge' gestart door Sweetheart, 28 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetheart

Sweetheart Actief lid

1 aug 2011
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames!

Ik zoek een leuke activiteit om met z'n tweeën te doen, in Drenthe of omgeving. Bijvoorbeeld een GPS-tocht of een puzzeltocht. In ieder geval iets waarbij je moet samenwerken en zo een parcours aflegt of een wandeling maakt.

Ik heb via Google gezocht, maar dan kom ik alleen uit bij uitjes waarbij je met meer dan twee personen moet zijn. Er wonen hier vast een boel dames in het noorden, weet iemand van jullie een organisatie waar we zo'n tocht met z'n tweeën kunnen doen?

Dank! :)

2. Sweetheart

Sweetheart Actief lid

1 aug 2011
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
  3. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Al een geocaching bekeken? Dat is een nieuwe sport. Ik heb het nooit gedaan, maar via zp weleens op de site terechtgekomen. Er zijn echt al ontelbaar veel speurtochten uitgezet over de hele wereld.

Van de site:

Iemand verstopt op een bijzondere plaats, meestal in de natuur, een waterdichte doos met daarin een logboek, en verder evt. een aantal leuke voorwerpen (om te ruilen) en soms ook een wegwerpcamera.
    Klik hier voor uitleg van Geocaching d.m.v. een YouTube-filmpje met Nederlandse ondertiteling.

Met zijn hand-GPS (al voor 100€ verkrijgbaar) bepaalt hij de precieze coördinaten van de schuilplaats, die hij vervolgens publiceert op de Geocache-website Geocaching - The Official Global GPS Cache Hunt Site. Anderen lezen die coördinaten en kunnen op zoek gaan naar de cache ('schat'). Vervolgens loggen ze hun bezoek op de speciale cache-pagina om hun bezoek kenbaar te maken.

Kijk op deze site om caches in de buurt te vinden en om meer te leren over Geocaching.

4. Jo85

Jo85 Niet meer actief

5. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Geocaching is inderdaad een soort van GPS tocht, eventueel als je niet teveel geld wilt uitgeven kun je het ook met een smartphone proberen.... bij android weet ik de gratis app C:geo, die navigeert ook naar een cache, wel minder nauwkeurig natuurlijk dan met een GPS

Wij hebben laatst op vakantie rondom het langgoed t grote zand een leuke gedaan, ligt bij hooghalen/beilen...in de buurt lag er ook nog een leuke maar die was te lang voor ons met de kids...
    maar ze liggen door heel nederland...

veel plezier met zoeken

6. jolan0

jolan0 Bekend lid

8 dec 2011
    797
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Kijk eens op de website van ontrack.nl
    Hier staan veel wandel en fietstochten op, zowel op papier als mbv een gps.
    Als je een route wilt hebben moet je wel lid worden, maar je kan er geloof ik eentje gratis uitproberen. Ik vind het erg leuk in elk geval!

Veel plezier!

groetjes

7. Sweetheart

Sweetheart Actief lid

1 aug 2011
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties, ik ga er morgen naar kijken :)

Deel Deze Pagina