Ik weet niet wat ik fout doe. Mijn dochter is nu 6 weken en slaapt overdag bijna niet. Ze komt elke 2 uur om te drinken. Ze drinkt dan 1 borst en heel soms een beetje uit de tweede. Ze groeit goed dus honger is het niet. Een speentje wil ze ook niet dus echt zuigbehoefte is het ook niet. Ze valt ook op schoot of in de wagen niet in slaap. Soms valt ze in slaap als ze op een kussen ligt en ik haar dan wieg op mijn schoot of in haar wippertje een beetje heen en weer wip. Ze begint meestal tussen 23.00 en 24.00 aan de nacht en slaapt dan tot 08.00 met elke twee of drie uur een voeding. Ze is overdag heel onrustig. Als ik haar gewoon in bed leg dan begint ze te huilen en stopt niet. Als ze opschoot in slaapt valt kan ik haar niet wegleggen want dan is ze ook weer wakker. In de box valt ze ook niet zelf in slaap.. Als ze al drinkende in slaap valt en ik hou haar daarna recht op voor een boertje is ze ook gelijk weer klaarwakker... Mijn man wil nu kunstvoeding proberen, maar ik weet eigenlijk bijna zeker dat dat geen oplossing is omdat ze geen honger heeft. Hij zegt ga maar naar de huisarts maarja wat moet ik zeggen? Ze slaapt niet maar daar heeft hij ook geen medicijn voor.. Iemand nog ideeën wat ik kan proberen?
Draagdoek? Hier rond die periode ook veel onrust zonder duidelijke oorzaak. Bij me dragen zorgde toch voor wat slaap overdag.
Hoi, Is het je eerste? Hoe snel was je bevalling? Had precies hetzelfde. Bij mij hielp.de stofzuiger geluid. Ze sliep een uurtje omnde twee uur maar dan had ik wel even rust. Proberen?
Laten huilen is afschuwelijk om aan te horen, maar een baby gaat natuurlijk niet in 4 of 5 minuten in slaap vallen. Misschien kan je haar liggend kalmeren zodat ze weer de kans krijgt om in slaap te vallen? Of een andere methode uitkiezen kan ook. Ik ben na drie weken borstvoeding overgestapt op kunstvoeding en ik kan je vertellen dat er in het slapen niets is veranderd, dat was ook niet de reden om te stoppen overigens. Als je kleintje toch honger heeft dan wordt ze daar misschien eerder wakker van, maar dan zou ze toch best in slaap kunnen vallen?
Wij hadden het met de eerste ook. Het is heel vermoeiend en heb geen oorzaak kunnen vinden. Ik heb haar gewoon veel bij me gehouden. Het was gewoon een heel alert meisje wat overal wakker van schrok en ook moeilijk in slaap kon komen maar in de nacht wel redelijk kon slapen. Bij ons ging het met een week of 10 beter. Als dreumes was ze de beste slaper die ik kende. Geen tips dus wel herkenning (misschien scheelt dat al iets)
Het is mijn derde.. mijn tweede was ook zo maar die werd wel rustig als hij bij me lag en als hij aan de borst lag. Maar als mijn dochter klaar is met drinken wil ze ook niet sabbelen of iets dergelijks..
Heel herkenbaar hoor. Hier werkte de draagdoek wel. En verder meegaan met de baby. Hoewel ik begrijp dat dat lastig is met een derde..
Misschien helpt het als je haar overdag inbakert? Komt mij vaag bekend voor; 's nachts was ze natuurlijk doodmoe van het overdag continu wakker zijn en sliep ze heerlijk. Vaak wisselde ze dit af door een dag heel veel te slapen en de volgende dag(en) was ze weer uren wakker van voeding tot voeding. Kan wellicht een sprongetje zijn? Die 1e maanden zijn sowieso bikkelen, maar daar zal je vast al ervaring in hebben. 😉 Sterkte!
Ze heeft niet toevallig reflux dat ze liever niet plat ligt en daardoor onrustig slaapt? Probeer eens het bedje/box schuin te zetten? Wellicht dat dat helpt? Verder zijn er ook regeldagen rond de 6 weken volgens mij.
Reflux heb ik ook gedacht maar dan zou ze 's nachts ook last hebben toch? En we gaan dinsdag 5 weken op vakantie dan is het op de slaapkamer 25 graden zou je dan kunnen inbakeren? Met die warmte bedoel ik?
Ik heb geen ervaring, heb twee slaapwonders, hier sliepen mijn kinderen tijdens de kraamweek al door, kort daarna gelijk klok rond. Maar het kan indd reflux zijn? Ik wil je sterkte wensen! Dit lijkt mij enorm slopend, ken iemand die 3 kindjes heeft, en zijn kinderen slapen ook niet goed + ze hadden reflux ect.
Mijn eerste had reflux maar sliep perfect vanaf dag een en nu 8 jaar later nog... Ik ga morgen bij een vriendin een swaddle me ophalen ik hoop alleen dat als het werkt dat het dan op vakantie niet te warm is..
Hier had de jongste heftige verborgen reflux, sliep overdag nauwelijks maar 's nachts de hele nacht door. Hadden wel medicijnen maar die hielpen niets. 's Nachts zijn er minder prikkels en was ze moe van de hele dag, denk dat dat het was.
Hier 2 kinderen met reflux en beide weinig problemen snachts. Eerste stap zou leefregels opvolgen zijn; - zorg voor rust en regelmaat (niet per definitie op de klok, maar een vast ritme zoals: verschonen-fles-boeren-knuffelen-'spelen'-naar bed, of waar je kindje slaapt, bij eerste vermoeidheids signalen-slapen-verschonen etc). - zorg voor niet te veel prikkels. - geef je kindje vaker kleine porties per dag. - zorg dat je kindje goed boert. - houd je kindje na elke voeding een half uur rechtop. - zorg dat alles waar je kindje in ligt schuin staat. - til bij het verschonen niet de beentjes te hoog op, maar draai je kindje. - niet (onnodig) laten huilen. Huilen zorgt voor extra lucht in de maag waardoor je de reflux verergert en ook krampen kan veroorzaken. Laten huilen zorgt vaan voor meer huilen. - een ergonomische draagzak/doek kan wonderen verrichten. - sommige kindjes slapen liever op hun buik.
Ik lees overal prikkels verminderen maar hoe doe je dat als de grootste prikkel mijn zoon van bijna 3 is die in zijn schreewfase zit.. Ik kan ook niet rustig met haar boven gaan zitten want ik kan hem niet alleen laten natuurlijk..