Gps tracker voor je kind

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Janneke00, 6 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Wie heeft er voor zijn kindje een gps tracker? Welke heb je? Waarom heb je een gps tracker en waar heb je op gelet bij de aanschaf?

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Nee heb ik niet, nog nooit de behoefte of noodzaak gevoeld om dat te doen eigenlijk. In grote lijnen weet ik waar mijn kind is en aangezien hij 9 is mag hij ook wel met enige vrijheid buiten spelen.

3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.261
    25.717
    113
    Mijn dochter heeft een kids gps watch, die ik via groupon heb gekocht.
    De gps functie is niet zo fantastisch. Hij moet vaak eerst een signaal oppakken en dpet dat pas als ze zich verplaatst, maar dan pas een blok verder ofzo. Als hij het doet, kan ik wel bv zien aan welke kant van de straat ze loopt (bij een bredere straat dan.
    Ik gebruikte de gps functie alleen toen ze net van school zelf naar huis mocht komen, en zo kon ik dan wel zien of ze op de afgesproken plek overstak. Nu kijk ik er nooit meer op. We gebruiken alleen nog de belfunctie. Ze belt me op als ze bij school vertrekt, of als ze bij een vriendinnetje in de buurt naar binnen gaat oid, of ik bel haar als ze binnen moet komen voor eten e.d.

Mocht het je echt om gps gaan, dan raad ik je aan om toch voor kwaliteit te gaan.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb er toevallig één besteld via Ali. Ben benieuwd. Op een verjaardag wel gesproken met een moeder die er één had. Ook die van groupon geloof ik. Die vond het wel fijn. Ook lekker simpel voor haar kindje in gebruik.

Ik heb wat moeite met loslaten ;) en zeker met vakantie vind ik het dan wel prettig (denk ik) . We hebben er nu 1 besteld en als hij bevalt, dan bestel ik de 2e die dan hopelijk voor de vakantie nog binnen is ;) .

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ja, wij hebben er een van Ali. Werkt echt perfect. Er is een paar weken geleden ook een topic over dit onderwerp geplaatst in de lounge... misschien even zoeken

6. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    En welke hebben jullie dan van Ali?

7. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Ik heb de spotter via de kruidvat. Heel erg accuraat. Beter dan zo'n horloge die we eerst hadden.

Waarom ik hem heb? Doordat mijn kinderen op 2 scholen zitten kan ik er standaard 1 niet brengen. Dus 1 moet er zelf lopen. We wonen net in deze wijk in Rotterdam dus ik wil een oogje in het zeil houden. Ook heb ik een vervelende ex waardoor dit mij veel gemoedsrust brengt.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
  9. Young Flower

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
  10. Young Flower

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Deze werkte bij mij heel slecht. Als ze bijv. Op school zaten dan zei het horloge dat ze 10 straten verderop zaten. Niet nauwkeurig helaas. Maar ik hoor ook verhalen dat hij het wel goed doet hoor. Het is afwachten denk.ik

11. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Mijn dochter van 11 heeft een telefoon, en wij hebben een appje op onze telefoon waarmee we haar kunnen volgen.
    Dit doen we overigens alleen met haar toestemming en wanneer ze ergens alleen heen gaat met de fiets.
    Normaal gesproken ben ik daar niet echt voor i.v.m. privacy enzo, maar onze dochter is een gevalletje apart en door haar verstrooidheid verdwaalt ze nogal eens. ;)

12. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Wij hebben deze ook, besteld ip gps4kids. Nu zou ik hem wel via Ali durveb te bestellen, maar was een beetje bang voor het installeren.
    De app die erbij hoort is setracker heel fijn en behoorlijk accuraat. Wij zijn er erg blij mee.
    We hebben haar niet uitgelegd hoe de belfunctie werkt (nog niet) maar wij sturen haar wel een sms/berichtje dat ze 'thuis' moet komen. Dan gaat er een muziekje af en komt ze braaf. :) wij gebruiken hem vooralsnog alleen op vakantie/camping, maar ze mag sinds kort ook buiten spelen en thuis gaat hij op zeker ook om. Erg fijn.

13. muis26

muis26 Fanatiek lid

Je kan ook een bunker in je tuin bouwen waar je ze in vast houdt.

Nee even serieus;
    Ben ik de enige die dit raar vindt? Je kinderen moeten toch ook gewoon met een stukje vertrouwen om leren gaan? Zelf ontdekken waar grenzen liggen?
    Ik vind het eerlijk gezegd een beetje ziekelijk om je kind aan een GPS tracker te binden.....
    :p

JongetjeM en Tegeirian vinden dit leuk.
  14. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Je zult vast de enige niet zijn, en ik dacht er ook altijd zo over. Maar voor mijn dochter is het een prettige houvast en daarbij voor ons ook. Het is per kind verschillend hoe veel hulp ze nodig hebben bij dingen, bij mijn jongste dochter denk ik bijvoorbeeld dat het niet nodig zal zijn.

15. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik wilde haar eigenlijk laten chippen, maar dat schijnt illegaal te zijn in Nederland ;)
    Ik ben hier erg blij mee in ieder geval. Er zijn veel dingen die ik raar vind, maar je eigen kinderen in de gaten willen houden vind ik niet raar.

16. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    Mijn zoontje van 6 heeft een gps horloge. Hij speelt sindskort buiten en met de horloge om vind ik het toch fijner. Je kan ook bellen met de horloge namelijk of voiceberichten sturen. We hebben de horloge bij bol.com gekocht.

17. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik wil ook graag een gps tracker voor mijn zoontje van nog geen 2.

Uiteraard laat ik die nog geen 5 seconde uit t oog, maar het is wel een weglopertje....
    Ik ben alleen bang dat hij het horloge af gaat proberen te doen

18. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Het hoeft niet persé om zijn pols denk ik? Misschien in een jaszak met ritsje?

19. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Als je je kind een android telefoon geeft kan je hem/haar altijd traceren met android apparaatbeheer. Deze is afhankelijk van de telefoon nauwkeurig tot op 2 meter.

20. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    M
    Maar die blijven niet zo makkelijk om het polsje zitten ;)

Deel Deze Pagina