Wanneer smelt jouw moederhart?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door blessings, 4 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Even een heerlijk zwijmel topic :p
    Wanneer smelt jouw moederhart?

Bij mij eigenlijk elke avond nadat ik mijn zoontje een fles heb gegeven en hem tegen mij aan houd voor een boertje. Dan nestelt hij zich helemaal in m'n nek en valt zo in slaap. Zo heerlijk! Soms moet ik dan zelfs even een traantje wegpinken omdat ik zoveel liefde voor hem voel!
    Of vanochtend toen ik wakker werd van prikkende vingers in m'n ogen, mond en neus. Ik werd er een beetje geïrriteerd van wakker, maar toen ik m'n ogen open deed en die big smile en stralende oogjes zag, dan heb ik meteen vlinders in m'n buik en kan mijn dag niet meer stuk!

Nu jullie :D

2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Als een van de kinderen 's nachts wakker wordt en bij ons in bed komt liggen, dan alle ruimte inneemt en prinsheerlijk gaat liggen slapen.

En als een een echte kroel komt geven... ze worden al wat ouder, dus dat maakt zo'n kroel extra speciaal voor mij.

3. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Als mijn kleine spook van bijna 2 jaar sochtends als ik haar kamer in kom mij met een stralend gezicht aankijkt en roept: "lieve mamaatje!" :)

4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik vind het altijd lief als mijn zoon zegt dat hij niet wil dat ik ga werken omdat hij me dan gaat missen. Ook komt hij altijd voor mij op als papa mij weer eens kietelt, super aandoenlijk.
    Verder smelt mijn hart ook als ik mijn kinderen elkaar zie helpen of voor elkaar opkomen.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    De jongste kwam me vorige week een envelopje brengen, met wat "kopergeld" er in... want dan kon Mem een kadootje gaan kopen voor dr verjaardag :p
    Ze zijn iedere dag weer superenthousiast zodra ik thuiskom van mn werk. Dan is Heit niet meer belangrijk :D terwijl mijn vriend toch echt iedere dag fulltime voor onze monsters zorgt.

6. Ballon

Ballon Niet meer actief

Och.. heb je even :D

De big smile als ik hem uit zijn bedje haal.

Wanneer ik hem heb aangekleed en zijn haartjes heb gedaan en hem dan recht overeind neer zet.

Wanneer hij helemaal op gaat in het speeltje.

Wanneer hij met mij knuffelt en dan met zijn handjes mijn gezicht vast pakt.

Wanneer hij na de laatste fles bij mij in slaapt valt.

Sowieso als hij slaapt is tie om op te vreten, soms snurkt hij ook nog. Zo lief!!

Wanneer ik hem ergens op haal en hij zo blij is me weer te zien dat hij nog net niet heen en weer hupts.

Wanneer hij iets heel graag wilt en de smile wanneer het gelukt is.

Wanneer hij de slappe lach heeft.

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb trouwens een super schattig filmpje van mijn oudste, hij is een maand of 4/5 zit in de stoel en heeft net doperwten op en brabbelt en kletst super schattig met een halve doperwt op zijn tong... toen ik dat terug keek voelde ik de tranen opkomen.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Ha als ze dat bij mij zeggen hebben ze iets uitgevreten:D

9. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Iedere avond als ik voor ik zelf naar bed ga, even bij ze ga kijken als ze liggen te slapen. De drukte van de dag is voorbij en dan liggen ze zo vredig (en eindelijke rustig ;)) en dan slaat mijn hart een klopje over en dan besef ik me ieder keer, 'jullie zijn alles voor mij!' Dan voel ik in alle rust, echte, diepe en onvoorwaardelijke liefde..

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier zijn ze al 7 en 9 en dan zijn er minder smeltmomentjes. Maar toch nog wel regelmatig. Laatst tijdens een weekendje weg zonder stress waren ze allebei echt zo relaxed en zó ontzettend lief voor elkaar, dat ik regelmatig smeltmomentjes had. Ze kunnen het altijd wel goed met elkaar vinden maar ja het blijven toch zusjes, dus haat en nijd komt ook regelmatig voor ;)

Laatst een groot smeltmoment bij mijn oudste. Ze zou gaan logeren, maar toen ik welterusten zei en tot morgenochtend of anders vrijdag (ik ging werken en papa ging haar brengen), klampte ze zich aan me vast en maakte duidelijk dat ze niet wilde. Ze is niet zo'n prater dus ze wilde opschrijven waarom ze niet wilde logeren. Had ze opgeschreven: ik vind jullie gewoon zo lief.
    *smelt* :)

Dus nu zijn ze allebei thuis en hebben het heerlijk zo samen ;)
    Oh en altijd een smeltmoment als ze liggen te slapen. Mijn jongste wordt dan soms een beetje wakker en geeft me dan een kus :)

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Natuurlijk alle knuffelmomenten en als ze zeggen dat ze me lief vinden. Maar deze vakantie ben ik heel vaak gesmolten omdat ze zo lief spelen samen. Vooral omdat onze oudste vaak zo zorgzaam en behulpzaam is richting zijn kleine broertje. Als wij even uitslapen en ze spelen samen, dan hoor ik de jongste zeggen "*naam*, ik moet plassen." Oudste "Kom maar *naam*, dan til ik jou wel even op de wc."
    Even later wil de oudste zich aankleden, helpt ie zijn broertje ook gelijk met pyjama uitdoen en kleren aandoen. Zo lief.

(En zo fijn dat ik dan nog lui en warm onder de dekens lig!!!)

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Als de oudste tegen mijn buik en de baby aan het praten is. Als ze tegen haar zusje zegt, uit zichzelf: 'kom maar, lief schatje'.
    Of als ze gewoon aangeeft dat ze even wil knuffelen. Dan slaat ze echt haar armen om me heen en voel ik de spanning uit haar lijf stromen.

De jongste, als ze weer iets zegt op haar manier met haar speciale mimiek (ze heeft ontzettend veel gezichtsuitdrukkingen). Als ze wil aangeven dat ze ergens 'bang' voor is, dan slaat ze twee handen tegen haar wangen. Echt bijna een verschrikte emoticon :D

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ook zo'n smeltmoment; als ze samen op de foto willen, gaan bijna elk jaar naar Texel en maken hier dan altijd een foto. Zou ze eigenlijk eens naast elkaar moeten leggen ;)
    Bekijk bijlage 532397

14. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Bij de oudste als hij zijn zelfverzonnen moppen vertelt, en er dan zo heerlijk om kan lachen (ze zijn meestal nog echt leuk ook ;) )
    Bij de tweede als ze 's morgens tegen me aankruipt in bed en mompelt:' Ik hou zoveel van je.'
    En bij de derde vooral als hij zijn broer of zus weer eens heeft geslagen en dan nadat hij zijn 'straf' heeft uitgezeten naar zijn broer of zus rent, helemaal platknuffelt en roept:' Solly! Hee, solly, ja, solly!' Dan smelt ik en ben ik alweer vergeten dat hij geslagen had :D

15. mamavanlise

6 feb 2015
    52
    2
    8
    NULL
    NULL
    Als ze zegt: mama ik vind je lief!

De jongste die niet wil liggen met luier verschonen en dan dus gaat staan en mij een dikke knuffel geeft.

Als oudste zegt over de jongste: zusje is mijn allerliefste vriendje.

Als ze samen knuffelen.

16. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Wat een lieve foto! Mooie meiden!

17. Boommm

Boommm Niet meer actief

Als ze met z'n drieën lief aan t spelen zijn (komt niet vaak voor dat dat lang goed gaat haha)

Als ze sochtends wakker worden en dan zo mega blij zijn. Ik heb echt een ochtendhumeur, maar dat maakt het toch een stukje beter.

Als ze zichzelf een prinses vinden in een nieuw jurkje wat ik gekocht hebben en dan zo mega trots zijn.

Als ze zeggen hoe lief ze mij vinden en komen knuffelen.

18. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Als ze me zomaar ineens een kusje geeft

Elke dag als ze naar bed moet wilt ze eerst N nog even een tusje (kusje) geven. Waar die ook is, ze gaat niet eerder slapen.

Als ze heel rustig in der eigen wereldje aan het spelen is.

Bij N voornamelijk als die op me borst in slaap valt

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ah dank je wel :)

20. ikkie97

ikkie97 VIP lid