Dank je! Voorlopig is hij echt om hier in de buurt te gebruiken. Zou zo fijn zijn als ik haar de vrijheid kan geven die leeftijdsgenootjes hebben.
Ik zou er ook nooit eentje kopen, vind het maar een raar idee. Maar dat zeg ik nu, mijn zoontje is tot zo ver ik weet gezond. Als hij bijvoorbeeld ADHD, ADD of autistisch zou zijn dan zou ik er misschien wél anders over denken. maar nu peins ik er niet over. Laatst was er bij ons in de wijk wel een autistisch jongentje van 9 weggelopen van huis in zijn pyjama op zijn blote voeten. Dan zou je zoiets wel prettig vinden denk ik als ouder
Nee inderdaad vandaag mijn (misschien domme) vragen. Maar zoals ik net nu in de reacties lees wordt hij vooral gebruikt als communicatiemiddel en niet zo zeer als 'volgmiddel', dan begrijp ik het ook beter!
Ik heb er serieus over nagedacht om er één te kopen en uiteindelijk besloten om het niet te doen. Voor mij is de reden om het niet te doen, dat als het voor ons (man, zoon en ikzelf) nog niet vertrouwd genoeg voelt om zonder zo'n ding op pad te gaan, dat het dan blijkbaar gewoon nog te vroeg is om hem alleen buiten te laten spelen. Hij is met dat horloge niet ineens meer weerbaar, hij gaat er niet beter van opletten in het verkeer etc. Dus dan blijft het antwoord gewoon nee. Overigens is hij nu alweer een jaar ouder, dus hij heeft nu alweer wat meer vrijheid. Maar wij geven hem de vrijheid en verantwoordelijkheid die hij aan kan zonder horloge, omdat we niet denken dat hij met horloge meer vrijheid zou aankunnen. Als een ander om zijn of haar eigen redenen ervoor kiest om zo'n ding wel aan te schaffen, kan ik dat ook prima snappen. Ik ga er vanuit dat iedere ouder daar voor zichzelf goed over nadenkt en vanuit 'het beste willen voor je kind' een keuze maakt die bij hun past.