ego vraag: voorkeur voor een meisje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Twijfel, 25 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Sorry dat ik dit vraag en er misschien mensen mee kwets, dat is echt niet mijn bedoeling. Vooral als je al lang bezig bent, is dit waarschijnlijk een erg storende vraag:)
    Komt 'ie:
    Ik heb wel eens gehoord dat het een beetje afhankelijk is van het tijdstip van "klussen" (voor of tijdens je eisprong) of je zwanger raakt van een jongen of meisje. Weet iemand hier meer van?
    We hebben 3 leuke, gezonde en actieve jongens en willen weer graag een lieve baby erbij. Maar jullie snappen het al; als het kan, zou een meisje wel heeeeeel erg leuk zijn...
    En natuurlijk is het cliché waar: als het maar gezond is. Dat is uiteindelijk het aller, aller belangrijkste! Daar ben ik het helemaal mee eens.
    Alle bakerpraatjes en bewezen feiten zijn welkom;) Wie weet helpt het en krijg ik versterking in dit mannenhuishouden...

2. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Hoi Twijfel,

volgens mij is dat helemaal niet waar.
    De zaadcel van de man is bepalend voor het geslacht van het kindje. Helaas meid,het valt niet te manipuleren:)

3. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    idd het zaad van de man bepaalt het geslacht.....

over bakerpraatjes....kijk hierboven eens in de balk boven in....bij calculator kun je ook de chinese horoscoop bekijken, en dan kijken in welke maand van conseptie je een meisje zou kunnen verwachten, of natuurlijk een jongen....
    heb er ooit een topic over geopend, of deze horoscoop klopt....uitslag was iets meer dan 50% waarbij het klopte...bij mijn eerste klopte het ook, volgende week weet ik of het bij dit prulleke ook klopt....maar het meest belangrijke vind ik een gezond kindje, en een voldragen zwangerschap.....

4. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    volgens mij gaat het bakerpraatje zo iets, dat verder weg van je eisprong een meisje wordt omdat het '' vrouwelijke'' zaad sterker is maar langzamer.
    Het ''mannelijke'' zaad is sneller maar minder sterk dus dan zou je het vlak of op je eisprong moeten doen.. :D

Ik hoop dat het je lukt ;)

5. jongemoeder21

17 nov 2009
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb wel eens gehoord dat mannelijk zaad idd sneller is en dat vrouwtjes langer blijve leven.. dus dan zou je het een paar dagen voor je ei moeten doen.....

6. Aprill

Aprill Niet meer actief

Er is een belgisch forum waar meiden tips hebben geplaatst: Forum onderwerp

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je weet toch nooit welke zaadcel de bevruchting tot stand brengt, dus invloed kun je er niet op uitoefenen. Zaadcellen leven gemiddeld 2-3 dagen en soms veel langer. Dus dan zou je één keer in een cyclus moeten klussen om de theorie te kunnen testen.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    jongenszaad is sneller maar gaat eerder dood
    meisjeszaad is traag maar leeft langer

wat je dus kunt proberen, als je een regelamtige cycles heb, om paar dagen voor ei te klussen wil je meer kans hebben op een meid. heb je liever een jongen dan klus je op de dag van ei een een dag eerder

of het waar is weet ik niet. heb zelf een jongen en een meid en wanneer ik bevrucht ben weet ik echt niet :). mijn moeder heeft 5 dochters en haar vriendin weer 5 zoons. tis denk ik gewoon geluk hebben

9. Vlinder1982

Vlinder1982 Actief lid

25 dec 2009
    135
    0
    0
    Hoe dichter bij de eisprong, des te groter de kans op een jongen, dus hoe verder van de eisprong des te groter de kans op een meisje. Inderdaad, vrouwelijke zaadcellen leven ook langer. Ook hebben mannen die een zwaar en gevaarlijk beroep uitoefenen relatief gezien meer dochters omdat mannelijke zaadcellen 'zwakker' zijn dan vrouwelijke zaadcellen. Ook wereldwijd worden er meer meisjes geboren dan jongens, wij zijn het sterke ras 8)

10. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Dan ben ik extra benieuwd wat ik ga krijgen, haha!
    We hebben amper gevreeen in mijn vruchtbare periode. Ik weet dat ik op dag 15 van mijn cyclus heb gevreeen en op dag 17 kreeg ik de bekende krampjes van de naderende eisprong. En voila, ik ben in verwachting! :)
    Wat denken jullie op basis van deze gegevens? :p
    Nou ja, verder maakt het me helemaal niet uit wat ik krijg, maar oh oh ik ben zo nieuwsgierig! :D

11. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
  12. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Iedereen bedankt voor het antwoorden.
    Ik zal deze maand dus alles extra goed plannen; wie weet:D
    Als ik zwanger ben en weet wat het geslacht is, kunnen we zien of het werkt.
    En zoniet, dan komt er gewoon versterking voor ons persoonlijke voetbalelftal:D ook leuk.

13. dbrgrsmr

dbrgrsmr Actief lid

24 mrt 2010
    460
    0
    0
    gelderland
    van de site mamaenzo:

Jongen of een meisje?
    Op het moment dat de eicel bevrucht wordt door de zaadcel ligt het genetisch materiaal vast, dus ook het geslacht van je baby. Eigenlijk bepaalt je partner of je baby een jongetje of een meisje wordt. Een eicel geeft namelijk altijd het X chromosoom door. Een zaadcel kan óf het X óf het Y chromosoom bevatten. Als de zaadcel het X chromosoom bevat, wordt je baby een meisje. Geeft de zaadcel het Y chromosoom door, dan krijg je een jongetje.

Het moderne wonderrecept
    Wist je dat de zaadcellen met het Y chromosoom (de latere jongetjes) sneller 'zwemmen' dan zaadcellen met het X chromosoom (de latere meisjes)? Als je dus wacht met vrijen tot vlak voor de eisprong, maak je meer kans op een jongetje. Als je in het begin van de cyclus vrijt en niet meer na de tiende dag, heb je meer kans op een meisje.

succes!

xxx

14. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Google eens op Timing en Shettles

Ken iemand die 'hiermee/hierdoor' na 3 jongens een meisje heeft gekregen!
    Succes!!

15. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Bedankt, ik heb overal gekeken en we gaan "gewoon" proberen goed mijn eisprong in de gaten te houden en die 3 dagen voor te blijven.;):):D

Deel Deze Pagina