Borstvoeding loopt niet lekker!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Britt1, 14 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Ik zou graag willen weten of anderen ook wel eens hebben meegemaakt dat de kleine niet wil drinken in de ochtend.
    Vaak heeft Luc dan al 5 uur niets meer gedronken, maar wil dan niet of nauwelijks drinken. Neemt een paar teugen en hoeft dan echt niet meer. Boer of poep is het niet. Dan 1,5 uur later gaat hij slapen en daarna drinkt hij vaak wel goed.

Ik probeer aan te houden dat als hij wakker wordt hij gaat drinken en daarna knuffelen en in box. De ene dag gaat dat supre en de andere dag wil hij het weer anders nl eerst spelen en dan drinken en weer naar bed.

Ook drinkt hij echt niet goed uit een flesje. Als ik moet werken en mijn man geeft het flesje dan drinkt hij soms zelfs maar 100 ml. per keer.

Word er af en toe een beetje wanhopig van.

Bij de eerste is alles heel soepel verlopen. Hopelijk gaat het allemaal snel wat beter. Het is nu nog even zoeken naar wat hij nou precies wil.

Overigens komt hij goed aan en heeft plasluiers, dus daar maak ik me geen zorgen om.
    Vind het alleen een beetje vermoeiend/zwaar dat het steeds anders gaat. Ook ga ik niet echt met een fijn gevoel naar mijn werk als hij nauwelijks heeft gedronken, (.)(.) staan op springen als ik daar aankom en hoop dan dat hij de rest van de dag wel goed drinkt.

2. Annebe

Annebe Actief lid

14 mei 2010
    135
    0
    0
    Tja.. Niet alle kinderen werken volgens het protocol. :)
    Als hij goed aankomt en plast zoals je zelf al aangaf, zou ik mij geen zorgen maken en kijken en luisteren naar je kindje.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier drinkt ze 's morgens ook wel eens niet zo goed. Jammer dan, moet de oppas zich er maar mee redden. (gaat eigenlijk altijd goed daar) Ik kolf nog wel voor ik wegga richting m'n werk zodat ik nooit met volle borsten aan kom.

Direkt na het slapen voeden werkt(e) hier ook niet altijd omdat ze soms maar 3 kwartier slaapt. We doen het nu gewoon zo: drinken als ze honger heeft, slapen als ze moe is en tussendoor spelen.

4. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Ik kolf nu tegenwoordig ook voor ik weg ga. Maar ben dan eerst 30 min in de weer of hij wil drinken, daarna nog kolven en oudste wegbrengen naar kdv. Ben al gevloerd als ik (veel te laat) op mijn werk aankom. Ik denk dat ik ook nu misschien op de dagen dat ik werk maar direct kolf en het overlaat aan degene die bij ons thuis is. Misschien ben ik te stresserig op die dagen?!

5. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hier deed Jens dat ook wel eens toen hij zo oud was. Hij dronk wel rustiger en beter als ik hem gewoon bij ons in bed voedde, dan als ik al aangekleed was en ik hem op een stoel voedde.

100 ml uit een flesje is een prima hoeveelheid, ze halen wel weer in bij je, en er kan wat vaker een flesje aangeboden worden.

Ik zou niet standaard kolven. Wel zou ik, op werkdagen, een vast ritme voor mezelf opstellen. Je kindje fietst daar doorheen en dan wijzigt het wat, wat prima is, maar dan weet je zelf waar je aan toe bent. Dus bijvoorbeeld; Opstaan, voeden, kind nog even terug in bed/box, douchen en aankleden, samen ontbijten, evt nog even kijken of hij nog een slokje wil en dan evt. kolven. Misschien is dat iets?

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik sta meestal rond dezelfde tijd op. Als ze vroeg komt, dan voed ik haar op bed. Soms gaat ze dan weer op bed. Ik moet haar ook geregeld wakker maken net voor ik weg moet. Ik kolf dan zelf van tevoren en de oppas geeft haar dan een fles.

Als ze hier niet wilde drinken, legde ik haar gewoon weg en kolfde ik en bood ik haar de fles nog even aan. Ik heb er 's morgens ook de tijd niet voor om er veel energie in te steken en naar mate ze wat ouder wordt, gaat het steeds gemakkelijker.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, om eerlijk te zijn vind ik 100 cc uit een flesje helemaal niet slecht! Ik snap wel dat als je andere hoeveelheden gewend bent, dat weinig lijkt, maar je geeft zelf ook aan dat hij goed groeit en goed plast... Maar ook live bij jou zal hij heus niet altijd evenveel drinken, dus ik vind het wel een goed teken dat hij neemt wat hij nodig heeft.
    Dat hij 's ochtends weinig drinkt, geeft dat misschien ook al wel aan, en ik zou zelf dan gewoon even afkolven om te voorkomen dat jij op barsten staat als je op je werk komt. Heb je dat gelijk extra achter de hand voor als hij later die dag wel meer wil... ;)

Deel Deze Pagina