Graag advies over kat

Discussie in 'De lounge' gestart door Evanesco, 27 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.271
    113
    Ik zou dan sowieso langs de dierenarts gaan want misschien is de oorzaak lichamelijk.

Als de bak te vies is dan doen ze hun behoefde elders.

Is ze gesteriliseerd? Anders zou het ook sproeien kunnen zijn.

2. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Ze is wel gesteriliseerd ja.

Bak verschonen ga ik zelf regelmatig doen.

Weet wel dat ze jaren geleden ook naast de bak plaste als die nog schoon was.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Gewoon langs de dierenarts.
    Dat is toch wat je doet als je kat overal plast?
    Je wil toch weten waarom een kat dit doet?
    Raar dat je ex dit nog niet had gedaan..
    Die van mij had het laatst ook, bleek een blaasontsteking te hebben.

4. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Als de kat dit al jaren doet dan heeft ie of al jaren een medisch probleem of het is een vervelende gewoonte die je er moeilijk vanaf krijgt. Medisch uitsluiten is inderdaad stap 1.

Sowieso als je niet van dieren houdt zou ik de kat niet in huis nemen vanwege een plichtsgevoel, kan ze toch beter naar een ander adres met kattenliefhebbers.

blossom85 vindt dit leuk.
  5. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Eens. Ze doet dit dus al jaren? Naast dat het een medisch probleem kan zijn denk ik niet dat je dit nog zomaar eruit krijgt. Het is echt een hardnekkige gewoonte.
    Ik merk wel een beetje uit je berichten dat jullie beide niet op deze kat zitten te wachten. Dieren pikken zoiets ook op. Ik zou voor haar toch een ander baasje gaan zoeken die wel van katten houden. Voor beide minder stress.

6. Evi88

Evi88 Niet meer actief

Evanesco vindt dit leuk.
  7. Evanesco

Hey meiden.

Ik ben toch maar even met haar bij de dierenarts geweest. Die denkt ook aan stress.

Ik heb besloten een huisje voor haar te zoeken waar geen kinderen zijn.

Bedankt voor jullie tips en adviezen. Ik had hier veel moeite mee en jullie hebben me het wat makkelijker gemaakt :thumup:

8. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.871
    2.553
    113
    Onze kat is ook een stressplasser.
    Hier is het stukken beter geworden sinds ze naar buiten kan.
    Ik zou dus eens kijken of het bij jou gaat als ze wel naar buiten kan (moet wel eerst tijd wennen geloof 2 maanden voordat ze naar buiten kan)
    Werkt dit ook niet dan denk ik dat de stress groter is dan je denkt bij de kat en zou ik kijken of je een nieuw baasje voor hem kunt vinden.
    Succes ermee!

9. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.871
    2.553
    113
    Lees nu net je laatste bericht, succes met baasje zoeken

Evanesco vindt dit leuk.
  10. Evanesco

Dank je.

Ze heeft al eerder bij mij gewoond, toen kon ze wel naar buiten.

Maar ook toen plaste ze binnen.
    Volgens mij is het begonnen toen we kinderen kregen. Maar dat weet ik niet zeker.

11. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.871
    2.553
    113
    Sommige katten kunnen daar echt niet tegen dan is het eerlijker om goed huisje te vinden. Ik zou wel zelf zoeken ipv asiel omdat het oudere kat is. Die blijven vaak lang in het asiel :(
    Ik ben eind mei bevallen en was ook gespannen voor de reactie van onze kat maar 1 plasje hier gelukkig en daarna was het weer goed.

12. Evanesco

Je hebt ook wel gelijk. Het is voor de kat fijner om een huisje te hebben waar ze haar rust heeft.

Maar voelde me toch schuldig. Had een naar gevoel bij asiel. Iets dat jullie hier wel weggehaald hebben.

De dierenarts gaf ook al aan dat de asiels van tegenwoordig echt wel goed zijn.

Maar wat je zegt, ik ga eerst zelf op zoek.

Deel Deze Pagina