graag advies overstap grotere flessen (6 naar 5 voedingen)

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Dromer, 9 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dromer

Dromer Actief lid

29 mei 2010
    152
    0
    0
    administratief medewerker
    Ik ben gister met mijn zoontje naar het cb geweest. Hij is nu 5 weken en 4808 gram. Hij is best hongerig dus mocht de flessen verhogen naar 150 cc water. De laatste voeding hadden we gister om 23 uur gegeven. Hij heeft lekker doorgeslapen tot 5 uur. Dus toen heeft hij 6 voedingen gehad.
    Nu komen we rottig uit voor de laatste fles vanavond, best laat. 23 uur zou prettiger zijn als laatste voeding. Hoe doen jullie dat?
    En geven jullie dan bijvoorbeeld minder die nachtfles?
    Hij werd na de fles van 5 uur om 8.30 uur wel al wakker.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik schoof gewoon wat met de tijden... Dis elke fles 15 min eerder ofzo en dan kwam ik alsnog op de 'gewenste' tijd uit voor de laatste fles

3. Dromer

Dromer Actief lid

29 mei 2010
    152
    0
    0
    administratief medewerker
    Dat doe ik inderdaad ook, dat scheelt wel. Nu is 23.45 uur de laatste fles. Gaf jij de nachtfles minder voeding?

4. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Wij gaven 's nachts altijd een flesje van 60/2. Nu heeft ze genoeg aan een speentje. En inderdaad wat schuiven met de tijden. Soms zelfs wakker maken voor een fles om 's avonds op een mooi tijdstip uit te komen.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon aan je kind overlaten.

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nee, ik had de nachtfles gewoon hetzelfde..en zeker op zo'n jonge leeftijd..en ooknooit afgebouwd... Hij ging vanzelf ineens eoorslapen na een paar maanden

Ik snap trouwens die kleine nachtflessen niet...?
    Je kind groeit ook gewoon op de voeding die ie snachts krijgt dus waarom zou je een kleine fles geven?
    (Daar doel ik niet op jou mee hoor ts maar gewoon in het algemeen)

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik vind hem erg jong voor grotere flessen minder vaak, het systeem van een baby is niet gemaakt op minder frequente voedingen en dan in een keer een grotere hoeveelheid. Als je hem op verzoek voedt met kleinere flesjes pakt hij precies wat hij nodig heeft. Dit geeft veel meer rust en hij heeft dan ook minder last van voeding teruggeven en krampjes.

Verder met Sam20 eens, een nachtvoeding moet net zo goed een volwaardige voeding zijn. Hij gaat vanzelf wel laten merken wanneer hij zonder kan.

8. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

5 weken en dan al 150 ??? :$ Dan wens ik je veel succes t/m de 4 maanden.. wil niet rot overkomen maar je moet nog een maandje of 3 uitzingen tot bijvoeding en dan valt er nog niet gelijk een fles weg. Weet je zeker dat het honger is? Geen zuigbehoefte of verborgen reflux? Ik zou wellicht andere opties uitsluiten en misschien voeding halen voor hongerige baby's, dan kan je voorlopig nog even 120/4 geven en hoef je niet te rekken omdat je aan de max dreigt te zitten.

9. rums

rums Niet meer actief

Dit vind ik zulke domme reacties! Ons kind (een jongen) zat rond die weken ook al op 150. Een kind regelt het zelf (over het algemeen). Volg je gevoel en dan komt het goed!!! Ons kindje is 10 weken en zit al 2 weken op 180. En ik maak me echt geen zorg over de maanden die gaan komen.

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Als hij dat zelf zo heeft geregeld is dat natuurlijk alleen maar prima, maar feit is dat wel erg snel geroepen wordt dat flessen opgehoogd moeten worden en dat er minder flessen gegeven worden. Terwijl dit niet echt aansluit op het systeem van een baby. Als jouw zoontje het prima doet op die hoeveelheid is dat natuurlijk niet aan de orde, maar in het geval van ts, waarom gaan sleutelen aan het aantal flessen als het prima gaat op het oude?

Het lijkt wel of cb's baby's zo snel mogelijk groot willen hebben... kleine flesjes op meerdere tijdstippen "mogen" niet muv de kraamweek en nachtvoedingen moeten er ook zo snel mogelijk af. Heel typische aanpak.

11. rums

rums Niet meer actief

Je moet als moeder je gevoel volgen. Ik ben wel zeer tevreden over het cb (al ben ik nog maar twee keer geweest)
    Onze zoon regelt het helemaal zelf. Gaf zelf heel goed aan dat 150 te weinig is. Dus 180.
    Maar ik wordt altijd lichtelijk geirriteerd als er kreten voorbij komen van: nou succes er dan maar mee.
    Het ene is kind is het andere niet. Het kan zijn dat het ene kind langzamer stijgt in schepjes voeding het andere kind sneller maar langer vervolgens op eenzelfde voeding zit.
    En daarbij is er ook een verschil tussen meisjes en jongens.
    TS vraagt om advies om beter uit te komen met flesjes en krijgt dan onnodig commentaar :( ik weet dat ik daar als prille moeder niet blij van wordt.
    Poosje geleden heb ik hier zelf een bericht geplaatst en kreeg ook allemaal advies. Uiteindelijk die knop van het forum als het ware uitgezet en mijn moedergevoel gevolgd...

12. kwebbel86

Onnodig advies??? Pff sjonge zeg. Kind is amper op de wereld en krijgt met 5 voedingen al 3kwart liter in zn maag. Je moet je voorstellen dat de maag van een baby een walnoot is. Ga daar maar ns zoveel jn stoppen. Ik vraag ook of er mss andere oorzaken kunnen zijn. Zo'n kleintje kan ook pijn wegdrinken.

13. rums

rums Niet meer actief

Als dat teveel zou zijn dan had het cb daar echt wel wat van gezegd. Je weet de lengte ook niet. En daarbij komende heb jij een dochter en dat is niet te vergelijken met een zoon qua groei.

14. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Hier ook een dame die met 6 weken naar 150 ging en nu nog steeds gedeeltelijk op 150 zit!

15. kwebbel86

Dan bied ik mijn welgemeende excuses aan, alleen ik kreeg kippenvel van het feit dat de baby net op de wereld is, en dan al mogelijk op 5x150 zit. Let wel (nogmaals) dat een baby zijn maag slechts de grootte heeft van een walnoot en dat wellicht ook andere opties aan de orde kunnen zijn. Reflux? Veel drinken door pijn? Inderdaad hongerige baby? Misschien andere voeding?

Ik wilde niet bot overkomen maar dat kwam wel zo over. Nogmaals, excuus!

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hoe je het ook wendt of keert, flessen met 165cc inhoud zijn voor een pasgeborene van 5 weken erg groot.
    Als een kind van die leeftijd met flessen van 120/4 'hongerig' lijkt, dan zou je, voor je 'm vol gaat proppen met grote flessen eerst kijken naar andere oorzaken. Het kan zijn dat het kind na een fles 'hongerig' doet omdat de tijd tussen de flessen te lang is, waardoor hun bloedsuiker te veel dipt. Oplossing dan is natuurlijk om wat vaker een wat kleinere fles te geven. Soms willen ze na eem ege flss doordrinken om pijn weg te drinken vanwege (verborgen) reflux. Flessen groter maken is dan niet bepaald de slimste oplossing.

Als een baby zo jong is dan is het vaak moeilijk om de signalen van je kind te verstaan. Met een fles zijn ze wel stil, maar misschien wilde je kind je iets heel anders duidelijk maken!

17. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Hier gaf ik snachts wel kleinere flessen. Ze slaapt nu klokje rond dus is nu niet meer van toepassing maar een week geleden nog wel. Ze drinkt tussen de 100 en 130 cc en weet nu na 2 maanden goed wanneer ze 130 wil en wanneer ze 100 wil. Ik gaf snachts dan 100 cc en de eerste ochtend voeding 130cc, dus echt heel klein waren ze weer niet. Ik redeneer zo dat ik er snachts geen grote fles in wil hebben omdat me dat niet fijn lijkt slapen als je zo'n grote fles geeft en dat maagje dan zo vol zit. Misschien is het bij mij anders omdat ze overdag ook wel eens 100 cc drinkt ipv 130 cc en dus 100 cc voor haar een volwaardige fles is. Heb nooit minder gegeven trouwens ( ja wel toen ze jonger was natuurlijk maar nooit minder dan wat ze normaal dronk).

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar dat is idd niet een hele kleine fles toch...
    En als ze dat overdag ook gemiddeld drinkt vind ik het niet heel raar...

Maar als je kindje normaal hesproken meer drinkt en je geeft snachts bijv 60/2 dan vind ik dat weinig en snap ik daar het nut niet van...

Overdag slapen ze ook na een volle fles.. Waarom snachts niet?
    Voor zoon jonge baby zit er amper verschil tussen dag en nacht

19. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0

Mijn meisje zal wel een uitzondering zijn maar die slaapt op een kleine fles langer en beter dan op een grotere dus ik geef bijvoorbeeld s avonds echt een kleine fles maar dan wil ze ook gewoon niet meer.

20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Als je kindje het zelf aangeeft is het prima toch :)

Deel Deze Pagina