graag advies! Per direct van borst naar fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door heppiedepeppie, 19 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Och arme..die eczeem!

Ik zie dat je niks in het water doet, dat is het beste; gewoon lauwwarm water gebruiken. En gaan wassen met Neutral en niet smeren met geparfumeerde spullen. Weleda heeft een natuurlijke verzorgingslijn, die is heel fijn.

Als hij nu klachten blijft houden is de Pepti misschien niet 'sterk' genoeg, dan moet je de ka of ha vragen om een recept voor Nutramigen oid.

Bij reflux is een van de tekenen het vreselijk zure ruiken en krijsen en kronkelen na de voeding. Houd dit ook even in de gaten, want er zijn goede medicijnen tegen de reflux.

Succes met alles!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat omhoogwerken is toch wel duidelijk iets dat je bij reflux zit. Vaker op een dag minder is dan vaak beter.

Ok, je wilt dus zelf geen bv meer geven. Dat was tot nu toe niet echt duidelijk. Had je wel gewild, mogelijkheden zat namelijk.

3. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    is dat kronkelen daar ook een symptoom van? Dat wist ik niet. Ik ga het zeker in de gaten houden, ook de bult in zijn buik/lies. Viel trouwens net na het verschonen niet echt op....

Lucas is net alweer gekomen voor een fles, heb hem nu toch maar even 120/4 gegeven want hij redt het echt niet met 5 flessen per dag. Hij heeft gisteren ook 6 flessen gehad (4 van 120 en 2 van 150).

Blij als ik morgen even kan bellen naar het CB voor advies mbt zijn voeding en het aantal flssen. Ben benieuwd wat ze zeggen want ben niet altijd even dol op het CB hihi ;)

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kronkelen is meestal pijn. Buikpijn of kramp.

5. zogelukkig

Kronkelen is idd een symptoom van pijn. Reflux doet behoorlijk zeer, maar het kan ook van darmkrampen komen, daar heeft hij ook last van toch? En het overstrekken en vuistjes ballen hoort ook bij pijn en niet lekker in zijn vel zitten. Wij hadden echt veel baat bij de osteopaat, die kon veel onrust wegnemen en de darmkrampen verminderen. En probioticapoeder voor baby's gaan gebruiken.

Misschien heeft je ventje ook wel last van een nekwereltje dat niet helemaal lekker zit. Laat de osteopaat daar maar eens naar kijken. Heeft hij ook een voorkeurshouding? Had hij aan de borst ook 1 kant waarbij hij beter dronk? Dat hij aankleden vervelend vindt, komt mij ook bekend voor. Ik kocht rompers die niet over zijn hoofd hoefden en ik kocht ruime truitjes waar de armen makkelijk in gingen.

6. adi

adi Niet meer actief

Wil je een foto plaatsen van die bult?

Ik schrik van dat stukje in je verhaal, want het is heel herkenbaar (alles wat je schrijft behalve kma). Mijn zoontje bleek een acute liesbreuk te hebben, onze ha vond het meevallen.
    We zijn toen op eigen houtje naar de hap en daarna naar de eerste hulp van een groter zkh gegaan, en hij moest binnen 2 weken geopereen worden.

Hou het goed in de gaten, elke keer als die huilt of ligt te persen.

7. Purk

Purk Niet meer actief

Sluit me aan bij Adi, ook hier een liesbreuk die met de dag erger werd en die acuut moest worden verholpen (zijn darmpje kan klem komen te zitten en ook dit geeft enorme pijn!) dus laat daar zeker naar kijken

8. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ik heb de bult niet meer gezien omdat hij niet meer gehuild heeft, maar ik ga zeker in de gaten houden en als ik ook maar iets zie, bel ik de huisarts.
    Hij heeft sinds hij thuis is (donderdagmiddag) ook nog maar 1x gepoept, misschien is dat omdat hij moet wennen aan de voeding?? De poep die hij had de vorige keer was een hele volle luier en de dikte van mosterd, beetje groen van kleur met pitjes erin leek wel (sorry voor de omschrijving!)

Ben nu met de kolf de BV aan het afbouwen. Tijdens het kolven zijn we er achter gekomen dat mijn linkerborst veel en veel minder melk produceerde. Ik weet dus niet of Lucas daar minder goed dronk, maar ik kolf daar maar 50 cc uit (misschien 70 als de borst erg vol zit). terwijl ik aan de andere kant wel 125-150 cc per keer kolf. Ik zit nu op 3x kolven per dag. Moest van de LK de borst wel helemaal leegkolven om ontstekingen te voorkomen en dan om de 4-5 dagen 1x kolven eraf halen en opnieuw het aantal verdelen over 24 uur.
    Vanmorgen werd ik wakker en voelde ik mijn beide borsten helemaal vol bobbels zitten, dat deed echt zeer!! Maar toch kolfde ik links maar 70 cc af. Misschien dat Lucas dus links minder goed dronk?

Ben vanmorgen even naar de apotheek geweest en naar de winkel. Meneer sliep heerlijk in zijn maxicosi! Nu zijn we net thuis en heb ik hem even in bed gelegd. Maar hij blijft jengelen. Lastig want hij was echt zichtbaar moe. Maar het is alweer bijna tijd voor de volgende voeding....laat ik hem nou nog even liggen of voed ik hem eerst en hanteer ik mijn voorspelbaarheid dan weer opnieuw (spelen/box/bed)

Ik ga maar eens even kijken of ik nog een bult zie, want nu huilt hij weer....

9. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ik zal wat foto's plaatsen in mijn map...maar het is niet zo duidelijk zichtbaar omdat lucas nogal spartelt als ik hem stil wil houden :D.
    Op één foto heb ik met mijn vinger de plek even aangewezen.
    Ik heb het net weer gezien met verschonen, dus de huisarts gebeld. Kon eerst pas vijdag komen :$, nu woensdag 8.00 uur. Vreemd hoor en ik baal ervan want toen lucas vorige week opgenomen werd had de huisarts ook geen tijd die dag (konden we ook pas de volgende dag terecht, terwijl ik 9 uur 's ochtends gebeld had...) en uiteindelijk omdat het CB aandrong konden we toch die dag nog terecht....en dat werd dus een opname...

Net ook het CB gebeld voor ondersteuning bij de voeding...nou had net zo goed niet kunnen bellen! Ik kreeg eigenlijk geen advies en op het idee wat ik zelf zei, zei ze dat ik dat maar moest proberen.
    5x120/4 en dan voor de laatste voeding 1x150/5.
    Ik dacht dat ze ook altijd wilde weten om welk kindje het gaat enz, ze vroeg niets...ze zei alleen maar ja, ja, dat zou kunnen....
    Morgen maar even wegen en meten bij het CB, dan weet ik of het goed zit met voeding enz.

10. zogelukkig

Heb je het cb nog gebeld over de hoeveelheden?

Groen met stukjes klinkt apart; maar ik weet niet hoe kv-poep er wel uit hoort te zien, misschien kan iemand anders je dat vertellen.

11. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ja ik vind het ook raar eruit zien en het stinkt echt veel meer dan BV poep! in het ziekenhuis was het normaal zei die verpleegkundige...

over de hoeveelheden: ik mocht wel 5x120 en 1x150 proberen als ik dat wilde, ze dacht dat het ziekenhuis misschien 5x120 had aangehouden vanwege de verb. reflux, zodat zijn maag niet te veel zou krijgen. Maar die 150 drinkt hij goed dus was het oke zei ze...maar volgens mij vond ze alles wel oke:(

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Groen is normaal bij dieetvoeding. En poep van kunstvoeding stinkt so wie so veel harder dan poep van moedermelk, vooral als het dieetvoeding is. Stukjes kunnen met kramp te maken hebben. En kunnen ook wijzen op een KEA.

Heb je al eens geprobeerd hoe hij reageert als je je eigen gekolfde melk geeft? Die zit nu je afbouwt propvol met antistoffen. En als hij het op pepti met refluxbehandeling goed doet, dan zou ie normaal gesproken ook jouw melk aan moeten kunnen.

13. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Mijn afgekolfde melk zit natuurlijk wel vol koemelk...ik ben zelf niet meer op dieet...dus dat kan dan niet denk ik, want daar gaat Lucas dan weer op reageren.
    Er is niet echt een refluxbehandeling...daar wil ik de KA de volgende keer ook om vragen want we krijgen steeds meer de indruk dat hij daar wel last van heeft. Het enige wat we daar nu tegen doen, is zijn bedje schuin zetten....

Woensdag bij de HA zal ik er ook eens om vragen, misschien dat zij iets kan betekenen voor ons.

14. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ow ja en fijn dat de poep normaal is met die groene kleur! Alleen die stukjes, zijn ook anders van kleur, die zijn lichter. Hij heeft vanmiddag in ieder geval twee volle luiers gepoept. (was net klaar met verschonen, begon meneer opnieuw hahaha)

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bedje schuin zetten heeft geen nut. Minstens 45 minuten na een voeding rechtop houden (draagdoek!) wel.
    Jammer dat je niet nog even doorgegaan bent met het dieet, want dan had je nog even iets kunnen proberen. Ik voelde mezelf na 3 weken koemelkvrij stukken fitter en gezonder, ik heb gewoon zelf een lichte vorm van allergie (tja die kinderen moeten het ook van iemand erven he?;) ) dus ik ben daar maar lekker bij gebleven. Wij zijn een witte-motor-loos huishouden!

16. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    ik heb heel je verhaal gevolgd en net je foto's bekenen. het ziet er wel duidelijk uit als een verdikking, vooral de eerste foto. kan wel een liesbreuk zijn en daar kunnen ook zeker pijnklachten van komen.

succes!

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Liesbreuk kan inderdaad heel pijnlijk zijn. Foto is niet zo duidelijk, maar ik vind het er toch wel op lijken. Lastige huisarts heb je zeg!

18. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ow het bedje schuin werd in het ziekenhuis geadviseerd. We houden hem altijd lang rechtop, alleen geen 45 minuten (zeker in de nacht niet)...
    Vind het knap van je dat je het KMA dieet wel volgehouden hebt, ik voelde me echt slap. Misschien in combi met alle stress én de last die ik nog heb van mijn keizersnede....maar ik vond het echt niet vol te houden! had het gevoel dat ik niets meer mocht hebben.

19. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ja ik weet nu bijna zeker dat het een liesbreuk is. Ik heb net gevoeld, en als ik mijn vinger op die plek leg en een beetje druk zet, dan voel ik het onder mijn vinger gewoon borrelen. Alsof ik darminhoud voorbij voel lopen of belletjes voel borrelen. En dat is aan de andere kant niet.

@dirksmama, ja ik ga er woensdag ook iets van zeggen. Het is toch van de zotte dat ik eigenlijk pas op vrijdag langs kon komen. Is dit dan niet belangrijk? Je kunt toch niet altijd 5 dagen vooraf weten of je wat hebt? Ik snap dat ze wat ruimte voor spoedjes open laten, maar om me nu af te schepen met in eerste instantie vrijdag en nu woensdag vind ik ronduit slecht. Ben benieuwd wat de huisarts zegt als ik er over klaag....

20. zogelukkig

Zijn zijn balletjes wel ingedaald?;)

Waar jij je vinger houdt, is niet de lies, toch?

Deel Deze Pagina