Hi, Zoonlief heeft tot nu toe 6x150 gedronken omdat hij qua lengte en gewicht (60 cm en 5800 gram bij 8,5 week) de hoeveelheid wel nodig heeft maar qua tijden niet uitkwam om de 4 uur. Nu slaapt hij sinds een dag of 5 door na zijn voeding van 23 uur tot ongeveer 7 uur en hebik t advies gekregen om naar 5 x 180 te gaan, dat idee had ik zelf ook al. Maar toen ik thuis kwam en eens ging rekenen kwam ik erachter dat er in hoeveelheid dan helemaal niet zoveel wijzigt alleen de hoeveelheid per keer en de tussenpozen. Vraag me af wat dat voor verschil uitmaakt, heeft iemand hier ervaringen mee dat jullie kindje toch langer tevreden is doordat hij/zij meer voeding ineens krijgt? Hij laat bij zijn laatste fles trouwens altijd 40 staan en in de ochtend ook 20 dus hij drinkt ze niet helemaal op. Alvast bedankt!
Je mag max 1liter aangemaakt voeding per dag geven, dus qua hoeveelheid zul je nooit op meer komen dan dat je al geeft. Als je kindje niet meer komt voor de /de fles kun je meer aanbieden in die andere 5 flessen. Overigens is het niet erg als hij niet alles opdrinkt, zolang hij goed groeit is het prima.
Kijk wat hij zelf wil. Hoeveelheid verschilt niet inderdaad, maar als hij daar tevreden mee is hoeft hij niet meer te krijgen natuurlijk.
Het is goed gegaan gisteren 5 x 180 angeboden maar hij dronk t niet op, kwam zelfs op minder uit dan bij 6 x 150 en tot nu toe met t zelfde resultaat ben benieuwd of t zo blijft gaan! Dank voor jullie reacties.