Graag advies van ervaren tempers

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Novalee, 27 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novalee

Novalee Lid

18 mei 2009
    32
    0
    0
    Hoi dames,

Eerst even mijn verhaal: ik ben in februari gestopt met de pil. Ik heb toen 2 normale cycli gehad (34 en 31 dagen). In mei besloten we er voor te gaan. Toen was m'n cyclus ineens 54 dagen. Op dag 40 had ik toen m'n eisprong, voorafgegaan door 4 dagen bruin slijmverlies met af en toe iets roods en op het moment zelf een flinke steek in m'n lies die zo'n 15 minuten aanhield. Twee weken later werd ik dus ongesteld. Omdat m'n cyclus zo lang was besloot ik te gaan tempen, en hier ben ik op dag 14 van ronde 2 mee begonnen. Ik had meteen al hoge temperaturen (36,7 tot 36,9). Na 21 dagen werd ik ongesteld.

Inmiddels zit ik in ronde 3 op dag 50. Mijn temperatuur schommelt heel erg, ondanks dat ik goed temp (steeds hetzelfde tijdstip, na 3 uur slapen en zonder overeind te komen). Ik heb nog geen eisprong kunnen ontdekken. Maar van dag 37 tot 42 had ik wel weer dat bruinverlies. Het lijkt niet op een menstruatie want ik heb geen last van krampen, en ik verloor alleen bruin slijm en bij het afvegen wat roze. Eén keer heb ik rood bloed gezien, maar dat duurde dus hooguit een halve dag.

Mijn vraag nu na dit lange verhaal: heeft het zin om toch 2 weken na dat bloedverlies (dus op dag 56) te testen? Ondanks dat ik geen temperatuurstijging zie? Ik kan dat slijmverlies anders niet plaatsen. Voor m'n gevoel was het precies zoals de vorige keer.

Mijn kaartje:
    288bef Ovulation Charts

Ook heb ik al een paar weken last van een raar gevoel bij m´n rechterlies. Het voelt net alsof er daar iets naar binnen wordt gezogen of dat er iets zwaars op ligt. M´n moeder dacht aan een liesbreuk maar dat heb ik gegoogled maar daar lijkt het niet op. Als ik op internet kijk zit het volgens mij ter hoogte van m´n rechter eierstok. Herkent iemand dit?

Alvast bedankt voor het lezen van m'n lange verhaal ;)

2. lente67

lente67 Niet meer actief

Hoi Novalee,
    Ik weet het niet zeker maar het kan zijn dat je toch een lichte menstruatie hebt gehad en dat je nu de eisprong voelt. Je zou als test je bloedverlies (hoe licht ook) kunnen invullen in ff. Waarschijnlijk start hij dan een nieuwe grafiek. Ik ben benieuwd. En bij twijfel kan je natuurlijk altijd een testje doen. Die van Kruidvat schijnen niet zo duur te zijn en van goede kwalitieit.
    Suc6,
    Groetjes,
    Lente

3. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Hmzzz..lastig dit..ik heb even je kaartje bekeken en kan er inderdaad ook geen eisprong uithalen..Heb je in de tussentijd nog een keer getest?..Ik weet wel dat er pas sprake is van een menstruatie als je ten minste 2 dagen lang helderrood bloedverlies hebt..Dus dat wat je gehad hebt (aan spotting) lijkt me geen menstruatie geweest..Je cyclus is erg onregelmatig..Er zullen dames zijn die zeggen dat dat aan het 'ontpillen' ligt, maar zelf geloof ik daar niet zo in..Misschien is het tóch handig om hier nu al eens met je HA over te praten..En misschien moet je toch nog eens een testje wagen..

Ik vind dit een lastige..en ik wens je heel veel succes!

Liefs,
    Anna

4. Novalee

Novalee Lid

18 mei 2009
    32
    0
    0
    Dankjewel voor jullie reacties!

Lente67, het kan eigenlijk gewoon geen menstruatie zijn geweest. Zoals Anna84 al zegt, daarvoor dien je minimaal 2 dagen helder rood bloed te verliezen. Ik heb alleen slijmverlies gehad en dan eigenlijk alleen met afvegen na het plassen. Ik had wel een inlegkruisje in maar daarmee had ik met 1 per dag genoeg. Eén keer zag ik rood bloed toen ik 's ochtends ging plassen, in m'n inlegkruisje en met afvegen. Maar de volgende keer naar de wc was dat weer weg. Dat lijkt me dan wel een errug korte ongesteldheid ;)

Anna84, ik heb op dag 34 's middags getest omdat ik steeds erg misselijk was. Zoals hierboven al staat geloof ik ook niet dat het een menstruatie was. Ontpillen geloof ik ook niet zo in, dus vrees dat ik toch van mezelf onregelmatig ben. Mijn zus is 2,5 jaar geleden met de pil gestopt (niet vanwege een kinderwens) en zij heeft pas sinds kort weer een beetje normale cyclus :( Mocht ik nu ongesteld worden, of heel lang niet, dan ga ik inderdaad maar eens bij m'n HA langs denk ik.

Ik heb hier nog een kruidvattest liggen (niet die van 2 voor 5 euro maar de iets duurdere). Denk dat ik die zondag maar even ga nemen, dat is 14 dagen nadat ik voor het laatst vruchtbaar slijm heb gezien.

5. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Novalee,
    Deze cyclus ziet er echt anovulair uit. Het kan ook dat je geen ovulatie hebt en dat je uiteindelijk wat licht bloed/bruinverlies krijgt omdat je baarmoeder tóch van haar overtollige slijmvlies afmoet. Technisch gezien dus geen menstruatie (want daarvoor moet je ovulatie hebben) maar gewoon een "natuurlijke" opschoning van het teveel aan baarmoederslijmvlies.
    Succes ermee en niet te lang rondlopen met dit soort cycli. Natuurlijk eerst even ontpillen, dat kan wel een paar maanden duren, maar als het zo blijft dat je nooit een eisprong ontwaart, dan mag je daar best een bezoekje HA aan wagen.

Deel Deze Pagina