ervaringen onderzoeken baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door peekaboo, 17 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

hoi dames
    na lang aanmodderen etc , veel pijn bij kleine ukk en een luier vol slijm gisteren , krijgen we maandag onderzoeken en opname van minimum 24 uur de onderzoeken die we al weten zijn
    -bloedafname
    -gastroscopie
    -ph metrie
    -echo darmpjes
    -....

ieman ervaring mee
    ben zoo bang wat er gaat zijn :( ik weet niet altijd van het ergste uitgaan maar toch hij is nog zoo klein ........

2. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik heb er geen ervaring mee, maar wilde julle wel even veel sterkte wensen.

3. peekaboo

Dank je wel ! De onderzoeken worden door de kinderproffesor zelf gedaan daar ben ik niet bang voor maar wel voor de uitslagen

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

pH metrie is zeker een 24-uurs meting? Die heeft mijn oudste dochter ook gehad toen ze 2 maanden was. Ze krijgen een sonde in de maag via de neus en aan de andere kant van het draadje zit een kastje met een knopje waar je op moet drukken als ze huilen of slapen etc. Als het draadje er eenmaal in zit hebben ze er geen last van maar ik vond het inbrengen wel akelig om te zien.

5. misa

misa Niet meer actief

He bah wat naar..! Maar wel goed dat hij goed onderzocht wordt. Er is hier ook al sprake van opname. Maar ik weet niet of ze ook dat soort onderzoeken willen gaan doen of alleen observatie.

Sterkte en succes!

6. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Heel veel sterkte! Het is altijd naar als je kindje allerlei onderzoeken krijgt.
    Hier ook een opname gehad toen hij een maand oud was. Bloed afnemen meerdere malen vond ik zo zielig. Verder heeft hij niet heel veel echt vervelende onderzoeken gehad.

Dikke knuffel voor jullie!

7. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Bloed afnemen doen ze vaak nog via de vinger of hak bij kleintjes. Bij mijn zoontje ook zo met 3 maanden. Naderhand bij 18 maanden normaal geprikt zeg maar en dat vond ik eigenlijk minder erg want dan hoeven ze niet zo lang te knijpen tot ze genoeg hebben.
    Hier ook 2 keer een Ph metrie gehad en dan brengen ze inderdaad een slangetje via de neus Tot in de slokdarm. Die meet dan de zuurtegraad. Het kastje eraan ligt dus naast je kindje in bed of je houdt t vast. Je kindje moet gefixeerd worden om het in te brengen. Wij hebben hem zelf vastgehouden maar was niet fijn. Hij was echt in paniek. Maar zoals al gezegd eenmaal erin weinig last. Ik dacht dat hij t loos zou trekken maar helemaal niets.
    Wij moesten 24 uur lang bij houden wanner hij sliep at dronk recht op zat huilde etc. Dan kijken ze naderhand met de gegevens van het kastje of hij inderdaad huilt als er zuur komt etc.
    Het wordt lastig als je kind vrolijk rond kruipt en je er achter aan moet rennen met t kastje:)
    Echo van de darmen heb ik geen ervaring mee maar wel met andere echo's bij hem en dat viel reuze mee. Net als bij een echo als je zwanger bent. Kijken ze met gel die warm is.
    Als die onderzoeken zijn niet leuk maar hopelijk krijg je dan wel duidelijkheid.
    Nog ren tip off topic: wij hingen altijd handdoeken over zijn bedje omdat hij anders niet sliep in het ziekenhuis van alle indrukken van andere kindjes en ons die hij zag zitten

8. peekaboo

dank jullie voor de reacties ! word alleen compleet gestoord van men ouders , ze vinden me een slechte moeder want volgens hun gaat ie plots doodvallen ofzo en moet ik meteen naar de SEH met hem :( pfff

9. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Oh is het zo erg dan?

Hier heel veel zh en onderzoeken met Mitch gehad.
    Het is zeker niet leuk voor je kindje, maar je moet er maar aan denken dat het wel het beste is voor je kindje.
    Hopelijk kunnen ze dan eens vinden wat er is.
    Want onzekerheid is ook niet fijn.
    Veel succes meid!

10. peekaboo

nee zo erg is het niet (hopen we ) hebben al veel medicatie en aangepaste voeding geprobeert en het helpt niet zoals het moet thats it ! natuurlijk is het erg maar niet dat ie plots dood gaat vallen ofzo zoals zij denken , en om me nu een slechte moeder te vinden omdat ik naar de dokters luister en maandag de onderzoeken afwacht vind ik gewoon erg

11. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Nou das idd overdreven van je ouders...
    Niks van aantrekken meid, je bent juist een goede moeder omdat je luisterd naar je kind en hem wilt helpen.
    Jij bent zijn stem nu.

12. peekaboo

dat probeer ik toch te zijn ... vind het zo zielig voor hem en doe wat ik kan , hoop dat het niet te ernstig is wat er is maar we wachten af en blijven zolang als nodig doorzoeken naar de oorzaak van onze lieverd zen probleem

13. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Precies meid.
    Weet dat het zeer doet als er iets is en je weet niet wat.
    Zoo machteloos.
    Dikke knuffel meid.
    JE BENT EEN TOP MOEDER!

14. peekaboo

dank je wel die reactie doet me goed ! idd machteloos loop al van 5 uur vanacht met hem rond , nu laapt ie wel in de box laat hem denk ik liggen en slaap wel op de bank hoe beter hij slaapt hoe minder pijn ie heeft

15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Ph meting zelf geen ervaring mee, wel gezien bij kindje die bij vien op zaal lag.
    Kindje had ergeen last van.
    Echo van darmen wel ervaring mee helaas, maar is prima te doen hoor! Tis alleen onhandig dat ze moeten stilliggen.
    Bloedafname doen ze vaak met hiel of vingerprik.. En anders bovenop t handje. Ligt eraan of ze veel nodig hebben.
    Als ze handje willen prikken zou ik wel vragen of het niet via hiel of vinger kan, hoewel dat voor jou minder fijn gezicht is.

16. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Heeft hij geen kma?
    Je zei dat je voeding had geprobeerd.
    Welke heeft hij nu?
    Arm ventje :(

17. peekaboo

ja heeft kma , heeft nu nutramigen AA

18. peekaboo

denk dat ze behoorlijk wat nodig hebben ja helaas

19. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Dan is die miss niet sterk genoeg?
    Neocate zou ook kunnen.
    Ook reflux erbij?
    Kunnen ze ook veel pijn van hebben.
    Ziva en Mitch hebben ook kma en reflux. Een hel was het voordat we van de ka andere voeding en medicijnen kregen.

Hopelijk gaan ze hem goed onderzoeken en kunnen ze hem helpen.

20. peekaboo

ja ook reflux helaas , heb al verschillende medicaties gehad maar helaas tot hiertoe niks uitgehaald ze gaan hem maandag ook proberen in een refluxbed te ^hangen^ zeg maar staat op 45 graden dat bed en zien of dat werkt dan krijg ik een voorschrift om zoiets te huren ook

Deel Deze Pagina