Graag advies, wat voor opties nog?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Beeps, 3 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    Goedemiddag dames,

Mijn zusje probeert al 2 jaar zwanger te worden en is hier net weer huilend vertrokken na ongesteld te zijn geworden.

Zij zijn beiden onderzocht en zijn allebei gezond, waardoor ze nu niet meer verder worden geholpen. Daarnaast geeft het ziekenhuis ook aan dat ze zwanger kan worden, want dat is ze 3 keer geweest, maar helaas blijft het nooit langer zitten dan 6 weken.

Ze willen niets meer doen.

Ze is net 30 geworden en ongelooflijk bang dat het nooit meer gaat lukken, dat de tijd dringt en dat ze zelfs al te oud is voor adoptie, als dat blijkt de enige optie te zijn. Niemand helpt haar verder, niemand verteld haar de overige mogelijkheden.

Kan iemand haar op weg helpen, zijn er nog wegen te bewandelen om zelf een kindje te krijgen?

Alvast onwijs bedankt!

2. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Wat erg voor je zus. Maar begrijp ik dus goed dat ze in het ziekenhuis niets voor haar kunnen betekenen?
    Heeft ze al wel hulp van het ziekenhuis gehad dan?

Ik kan verder geen tips of advies of iets dergelijks geven. Sterkte voor je zus.

3. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Hoi!

Wat ontzettend naar voor je zusje!! En naar voor jou om je zusje zo te zien...

Wanneer hebben ze de onderzoeken gehad en hebben ze alle onderzoeken doorlopen?
    Is er onderzoek gedaan naar waarom het misgaat? Uitslagen kunnen lang op zich wachten en vaak komt er niks uit, maar met 3 mk wel belangrijk om iig te laten onderzoeken!

Hebben ze verteld hoelang zelf nog door te gaan? Soms geven ze het een grotere kans dat het spontaan lukt dan met bijvoorbeeld iui....

Hier in zh houden ze de grens van ongeveer 2 jaar aan aan zelf proberen, wanneer dan niet gelukt en niks te vinden gaan ze toch over op iui met hormonen.

Nogmaals in gesprek gaan? Andere arts/ziekenhuis?
    Bij meer vragen pb me maar.

Sterkte!!

4. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Beste Beeps, wat een vreselijk. Ik herken het. Na een aantal miskramen zijn er zeker opties, al moet je er in Nederland vaak wel voor knokken. Kijk eens op herhaaldemiskramen.nl bij praktische tips. En ze mag me altijd pb-en. Ik heb zelf na 5 miskramen een kindje gekregen op m'n 36e.

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    rap naar een ander ziekenhuis!

En idd, wat is hun verteld? Gaan ze nooit behandelen, of moeten ze het een tijdje zelf proberen? Overigens meestal met herhaalde miskramen zouden ze wel wat onderzoeken kunnen doen, heeft het ziekenhuis dat ook gedaan?

En ja ... anders toch naar het buitenland verkassen (Dusseldorf/Gent). Zij liggen mijlenver voor op Nederland wat behandelingen betreft.

6. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    bedankt voor jullie reacties.

Ze hebben hem en haar onderzocht, zijn zaad was van topkwaliteit. Zij mankeert ook niets, ze hebben inwendige echo's bij haar gedaan en daar is niets uit gevonden, daarna nog van allebei bloed afgenomen en een chromosomentest mee gedaan, ook alles goed.

ze zeggen nu simpelweg dat ze zwanger kan worden, dus dat ze het zelf moeten blijven proberen, ze kunnen geen oorzaak vinden dus hebben ook geen oplossing.

Ze hebben heel simpel gezegd: elke maand heb je 80% kans... net als ieder ander.. tja.. dan loop je weer met je ziel onder je arm het ziekenhuis uit.

Ik zal eens vragen of ze behoefte heeft aan contact/informatie, ze wil er eigenlijk niet zo erg mee bezig zijn, want dat geven ze ook als oorzaak.. maar ja, zo makkelijk gezegd..

bedankt meiden!

7. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Hier gaf de huisarts ook bij doorverwijzing aan dat ze het niet nodig vond, had namelijk bewezen dat ik zwanger kon worden.....
    Uiteindelijk toch doorverwijzing en toen ik dit tegen de gyn zei ze, daar heb hè alleen vrij weinig aan als je niet zwanger (kan) blijft.

Een gezond stel heeft per maand 15-20% kans op een zwangerschap (afh van leeftijd).

Ik zou sowieso naar ander ziekenhuis gaan met dit verhaal, wanneer zij ook niks kunnen betekenen eventueel richting Duitsland, zoals hierboven ook al werd geschreven.

Gyn zei hier, zwanger worden gebeurd tussen je benen en niet in je hoofd.
    Al zijn er natuurlijk ook mensen die zwanger zijn geworden in perioden van rust..... Toeval? Dat weet niemand......

Is ze al eens bij acupunctuur of derg geweest. Hoor je goede verhalen over..

8. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Hier ook onverklaarbaar onvruchtbaar. Na 2 jaar oefenen mochten we aan Iui beginnen (wij hadden wel geen miskramen gehad)

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hier waren we door het zkh op zich ook gezond verklaard, maar kregen echt wel IUI behandelingen! Ik vind het schandalig dat ze weggestuurd is. Zou zeker naar een ander zkh stappen! Juist ook door de mk's. Ik heb gehoord dat ze in Gent veel betere onderzoeken doen en soms oorzaken wel kunnen achterhalen waarvan ze in Nederland zeggen dat er niks mis is.

Zelf zijn we na 4,5 jaar en een MMM traject toch opeens spontaan zwanger geworden trouwens. En ondertussen nu voor de 4e keer al (2x mk maar wel een dochter dus!) Hopelijk geeft dat wat positieve vibes! :)

10. Wilma24

Wilma24 Actief lid

16 dec 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou voor een second opinion gaan! Daar heb je altijd recht op. Je verzekeraar kan je daarbij helpen.

Ik ken overigens een aantal verhalen van vrouwen waarbij het baarmoederslijmvlies te dun was en waardoor ze steeds miskramen kregen. Daar is van alles aan te doen.

11. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou eens naar een ander ziekenhuis gaan!

Want er zijn heel veel stellen bij wie de oorzaak niet gevonden kan worden...ze kunnen dat nog niet verklaren..

Maar die helpen ze wel verder met bv iui en als dat niet lukt naar een andere methode..

maar ik weet zeker dat een ander ziekenhuis hun wel verder helpt na 2 jaar..

12. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ik zou nu ook niet wanhopen als ik haar was.

Ik weet niet hoe het in Nederland zit maar in België (ik ben Belgische) helpen ze je zeker verder!!

Ikzelf zit niet in een vergelijkbare situatie, maar ik heb net een ovariële drilling achter de rug en ik lijk nu terug "normaal te werken" want heb zelf een eisprong gehad. Toch ben ik nu terug bezig met stimulatie met Menopur, daarvoor word ik wel heel nauw opgevolgd met bloednames maar ze helpen de natuur toch een handje, ook al is er nu, net als bij jouw zus, "niks mis". Oké, ik heb zeker een andere voorgeschiedenis en naar alle waarschijnlijkheid komt mijn probleem terug, maar toch...

Trouwens, haar miskramen kunnen te maken hebben met haar baarmoederslijmvlies. Daarvoor kunnen ze haar bvb. al Utrogestan geven...

Van waar in Nederland is je zus?? Mocht ze van Nederlands-Limburg zijn kan ik zeker dr. Wisanto in Hasselt (België) aanbevelen.

Succes!!!

13. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Pff wat een rot situatie zeg:( ik zou ook naar een ander ziekenhuis gaan..

Is haar schildklier al eens nagekeken?

14. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    Dag dames,

wat fijn zoveel reacties, en vooral fijn om te lezen dat er nog mogelijkheden zijn en ervaringen waaruit toch kindjes zijn gekomen!

Ik heb een samenvatting gemaakt van jullie reacties en mogelijkheden en zal deze met haar gaan bespreken.

Heel fijn om van jullie te horen hoe en wat, geweldig, onwijs bedankt voor de moeite!

Ja schildklier is onderzocht tijdens bloedonderzoek. Ze woont in Den Haag maar Hasselt is natuurlijk een optie als het aan haar ligt!

15. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Wat vreemd dat ze niets meer voor haar doen. Hier ook onverklaarbaar dat ik maar niet zwanger wordt. Ik mocht na twee jaar gewoon beginnen aan iui behandelingen en inmiddels ga ik aan ivf beginnen. Ik weet niet welk ziekenhuis ze zit, maar ik ken er nog eentje in jullie buurt die heel goed is. PB me maar als je het wilt weten. Wat sneu voor je zus zeg. Ik zou er niet aan moeten denken zomaar weggestuurd te worden. Dat kan volgens mij ook helemaal niet. Is het niet zo dat ze voor een half jaar weggestuurd is en daarna terug mag komen?

16. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    Ze is weggestuurd met de boodschap dat ze zwanger kan worden, omdat ze dat is geweest. Het ziekenhuis zei dat haar hoofdstuk is gesloten en dat ze opnieuw op verwijzing zou moeten terugkomen.

De huisarts zegt vervolgens dat ze zwanger kan worden en dat als het ziekenhuis aangeeft niets te kunnen, dat ze dan blijkbaar niets kunnen.. werkelijk waar verschrikkelijk! De huisarts heeft wel gezegd dat ze na haar laatste miskraam opnieuw een jaar tellen dus dat ze over een jaar (iets minder) wel weer langs mag komen, maar ze raakt helemaal in de rats, voor haar gevoel dringt de tijd, ze wordt maar ouder en ouder (is net 30) en is bang dat als het niet meer lukt ze ook te oud is voor adoptie.

17. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Dat is een bekend verhaal hoor, in meer NL-ziekenhuizen gaat het zo. Op zoek naar een huisarts die haar steunt én een nieuw ziekenhuis, denk ik. En laat haar het lijstje van onderzoeken nalopen op herhaaldemiskramen,nl, dan weet ze wat ze evt nog kan laten nakijken.

Utrogestan, om het baarmoederslijmvlies te verbeteren, krijg je in Gent sowieso na veel miskramen. Evenals cardio-aspirine.

18. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Heel herkenbaar :( geen oorzaak om moeilijk zwanger te worden, geen oorzaak waarom niet zwanger blijven, ga maar weer naar huis en met elke mk ging de 2jr zelf proberen opnieuw in! Hier was het mn schildklier.. Voor nl standaard in orde, maar toch niet... Ik zou zeggen, vraag niet naar of de waardes "in orde" zijn, maar zorg dat je de waardes zélf hoort.
    Tja.. En ik kan iedereen Gent aanraden voor meer onderzoek :)

19. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Wat een (deels) herkenbaar verhaal.
    Hier is het zwanger worden ook geen probleem. Alleen het blijven lukt niet. Gelukkig heb ik wel een gyn die meedenkt. Zo loopt er nu een progesteron onderzoek. Verder wil hij nog een MRI van de bm doen.
    en ik wil zelf hier eens rondkijken;Onvruchtbaarheid | Verminderde vruchtbaarheid - Fertiliteit.info. Zit schijnbaar een goede kliniek in Wirdum. Dat is voormij erg dichtbij.

20. Miena06

Miena06 Lid

29 dec 2013
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een rotverhaal seg, dat ze maar snel een ander zkh opzoekt...
    Ikzelf kreeg op 16 jaar te horen nooit spontaan zwanger te kunnen worden... Toen ik bijna 30 was begon de klok enorm te tikken en ben ik terecht gekomen bij prof. De vos in Brussel (hoofd van fertiliteit) en maar liefst 5 maanden laten was ik zwanger en loopt hier nu een klein bengeltje rond... Er is nog niks verloren voor haar hoor!!! Geef haar mijn tip zeker door!!

Deel Deze Pagina