Hey allemaal, ons zoontje van 8 weken en 1 dag jong lijkt wel een beetje van slag. Voorheen sliep hij prima tussen de voedingen door, nu doet hij steeds korte hazenslaapjes van 30 minuten. Ik leg hem wel altijd in bed als hij moe begint te worden, maar wat moet ik doen als hij na een half uur alweer wakker is? Laten liggen en wachten totdat hij in zijn eigen bed in slaap valt of mee nemen naar beneden en in de box laten spelen? Hij is wel jengelig in bed, maar echt huilen doet hij niet! En leggen jullie de kleine altijd in bed overdag als hij/zij moe is? Of laten jullie ze ook in de box slapen? groetjes Inge
je kan hem mee nemen naar beneden en in de box leggen, valt hij dan in slaap kan je hem eventueel weer in zijn bed leggen. ik heb mijn dochter nooit in de box laten slapen, ze was erg gevoelig voor geluiden (nog steeds trouwens) ,ze werd/word om de kleinste dingen wakker.
Ik doe eigenlijk precies hetzelfde als jij. Onze dochter wordt ook wel eens wakker na een half uurtje... Als ze rustig ligt rond te kijken laat ik haar meestal gewoon liggen en dan slaapt ze als ik 10 minuten later bij haar ga kijken meestal wel weer. Als ze gaat jengelen, laat ik haar een paar minuten haar gang gaan, dan aai ik even over haar bolletje en geef ik een speentje en dan slaapt ze wel weer in. Als ze heel wakker/druk is haal ik haar uit bed.
Ik laat Jorja ook in de box slapen. Ze is maar kort na de voeding wakker en valt dan alweer in slaap. Pas met de voeding van 19.00 uur gaat ze naar haar eigen bedje.
ik had dat ook..en nog steeds eigenlijk.. Wat ik hoorde van iemand die op een kinderdagverblijf werkt is dat baby's vaak na 45 min wakker worden en dat ze zichzelf nog moeten aanleren om door te slapen. Ik was in begin ook beetje in paniek vond dat ze erg kort sliep en belde consultatieburo..die begonnen over inbakeren en kan ook aan voeding liggen.. maar het schijnt vrij normaal te zijn die korte slaapjes ze moeten het gewoon leren om weer in slaap te vallen en door te slapen.. dit klinkt voor mij logischer. En eerst was het meer wakker en brullen..nu wordt ze even wakker beetje mekkeren en slapen.. 45 min is ook te weinig om echt uit te rusten schijnt.. Ik laat mijn dochter gewoon in bedje liggen en ga even kijken..meestal heeft ze ook gewoon haar oogjes nog dicht..terwijl ze een beetje ligt te mekkeren en valt ze na 15 min wel weer in slaap. Als ik haar er steeds uithaal na die korte slaapjes was ze ook steeds sjagerijnig en echt niet uitgeslapen, nu ik haar laat liggen gaat het echt veel beter! oh en sinds een week of 3 gaat ze voor alle slaapjes naar haar eigen bedje.. om beetje ritme te krijgen van box is spelen en bed is slapen..
Als ons zoontje toen die net zo jong was wakker werd na een half uurtje slapen haalde ik hem gewoon uit bed. Zodra ik zag dat hij moe weer moe werd legde ik hem terug. Tot een week of 13 sliep hij af en toe alleen s'avonds een uurtje in de box. Na die tijd slaapt hij altijd boven in bed ook s'avonds.
Mijn zoontje doet het ook. Soms slaapt hij ook wel langer, maar meestal is het hoog uit een uurtje. Ik geef hem altijd eerst de speen en loop dan weg, maar dan begint hij vaak te huilen. Ik laat hem altijd wel even huilen, maar na 10 minuten haal ik hem er meestal uit. 1 keer is het gelukt en is hij weer in slaap gevallen, dus misschien toch wat langer volhouden.
ik denk idd toch wat langer laten huilen.. ik haalde haar er eerst ook steeds uit, maar op een gegeven moment werd ze steeds sjagerijniger en ze werd ook snel weer moe, dus weer in bedje weer huilen enzovoorts.. overdag gaat het nu best goed en slaapt ze ongeveer 2 uur achter elkaar (wordt ze wel nog tussendoor wakker en mekkert een beetje). s avonds wil ze echt niet in bedje slapen (tussen 18:00-22:00). Als ze nu in slaap dreigt te vallen leggen we haar toch in bedje.. eergister was het een half uur brullen/mekkeren (wel steeds bijna in slaap vallen..) gister duurde het 20 min.. en nu net is ze binnen 10 min in slaap gehuild. Ik ga wel steeds effe kijken, even gerust stellen speentje geven ne dan loop ik weer weg.. tot nu toe helpt het.. tja vind het ook moeilijk hoor.. maar het enigste wat zij wil is vanaf 18:00 tot 22;00 in je armen liggen en dat kan echt niet hoe lief en leuk ik dat zelf wel vind!