Net met mijn man gepraat...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Marieke1983, 12 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

en gezegd dat ik klaar ben voor nummer 2, en dat ik nu wacht op hem tot hij er klaar voor is. Dat kan volgende week zijn, maar ook pas over een jaar.

we wilden eerst wachten tot ik een andere baan had, maar dit is niet te vinden momenteel. we redden het financieel nu precies maar er zal vast een mouw aan te passen zijn.

ik blijf doorzoeken naar ander werk (en een beter salaris, ik verdien echt heeeeeel erg weinig) en ondertussen zien we wel. ben benieuwd wanneer mijn man zover is :)

2. lautjep

lautjep Niet meer actief

Ik hoop dat je man er snel klaar voor is en jullie aan je 2e kunnen beginnen .

hoe lang heb je er de vorige keer over gedaan?

3. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hier een paar weken hetzelfde gezegd tegen mijn man...en sinds gisteren heeft hij gezegd dat de condooms in de verpakking blijven:D
    Bij de eerste bijna hetzelfde:Ddus gewoon even wat tijd geven!
    Wie weet wilt hij het ook heel snel!
    Succes

4. Marieke1983

ehm...
    we zouden december 2008 gaan proberen.

maar zover zijn we niet gekomen, toen was ik al zwanger :D

zo snel gaat het echt geen 2e keer, we gaan uit van een jaar proberen.

5. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Mannen hebben wat meer tijd nodig. Die van mij heeft pas 2 weken geleden besloten dat hij er ook weer klaar voor was. Ik ben al ruim een jaar klaar ervoor ;). Dus vanaf nu geen pil meer en het afwachten is begonnen.

6. Vuurtorentje84

Vuurtorentje84 Bekend lid

16 mei 2010
    767
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Hallo Marieke 1983,

We zijn nu voor ons eerste wondertje bezig (ronde 3), maar mijn man zei vorige week, dat hij het bij 1 wil laten vanwege de financieén, vond ik wel jammer toen hij dat zei!

Liefs Vuurtorentje84

7. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hier net zo....of nou ja, begin volgend jaar zou mooi zijn om te starten.
    Maar 1 augustus stop ik wel met de pil dus dat is op zich al een goede stap in de richting (en dan uiteraard eerst condooms gebruiken).
    x

8. Mama van Mike

Mama van Mike Actief lid

24 sep 2008
    253
    0
    0
    Groningen
    Dat zegt hij nu.. maar dat veranderd ongetwijfeld wanneer hij wondertje nr 1 in zn armen houdt ;)
    Mijn man wil(de) tot voor kort ook geen 2de met oa de reden dat er geen geld voor is.. maar deze maand heeft hij zich bedacht en is helemaal klaar voor nog zo'n kleine grappenmaker. Hier heeft hij wel 2 jaar over gedaan :p

9. Vuurtorentje84

16 mei 2010
    767
    0
    0
    dank je wel Mama van Mike, geeft mij een gerust gevoel. Wil het liefst 2 kinderen! En jij? Want je hebt nu jullie 1e wondertje!

10. Mama van Mike

Mama van Mike Actief lid

24 sep 2008
    253
    0
    0
    Groningen
    Ik heb altijd geroepen dat ik 2 mooi vind en dan heb ik in mn hoofd zitten dat ik eerst een jongen krijg en dan een meisje. Maar als ik dan bedenk dat ik na deze (aanstaande)zwangerschap nooit meer zwanger zal zijn.. :( Dus wie weet ooit een 3de.

11. Vuurtorentje84

16 mei 2010
    767
    0
    0
    Oh drie is ook wel leuk!! Toch?? 3 is voor mij het maximale! Mijn moeder krijg voor haar 30e 5 kinderen, waarvan de laatse een tweeling! Dus het was voor mij ook een moeder rol. Ik was de oudste en enigste meisje haha:D

Liefs

12. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Je weet maar nooit, het kan ook een tweeling worden zoals bij ons..... was ook een hele verrassing maar erg welkom. We wilden wel een tweede ooit, maar ja over een paar jaar :D Vindt het nu wel erg leuk en spannend moet ik zeggen. Wij waren zwanger in ronde 2

13. Marieke1983

ik denk niet dat je vantevoren kunt zeggen dat je er maar eentje wilt... wij zouden graag 3 kinderen willen, misschien 4, maar we bekijken het per keer.

en tweelingen, de kans daarop blijft altijd klein. in mijn familie komen meerdere twee eiige tweelingen voor (waaronder mijn broers en zusje) en 1 eeneiige tweeling, maar dan nog is de kans maar 4% ;)

14. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Wij hadden er ook helemaal geen rekening mee gehouden, ik wist ook niet dat 1 eiige tweelingen bij iedereen kon gebeuren. Dat is gewoon puur toeval, de kans is 1 op 250....Bij ons zitten er geen tweelingen in de familie

15. Puck

Puck Actief lid

23 jun 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Marieke1983, fijn om te lezen dat jij zo'n beetje in dezelfde situatie zit als ik en er toch voor gaat! Mijn man en ik redden het nu ook precies. Ik heb 3 0-urencontracten, waarnemen. Onregelmatige tijden, ene week drukker dan andere, geen vaste uren. Wij wilden ook eerst wachten op een vaste baan en we zijn een jaar verder en die is er nog niet. De kriebels bij mij werden steeds meer en nu is mijn man ook (ongeveer :)) zover en hebben we besloten niet meer te wachten. Ben een week geleden met de pil gestopt, beter gezegd: niet meer begonnen met nieuwe strip. Vind het wel heel spannend. Eerste kindje zou dit moeten worden hopelijk!
    Ik verwacht dat je er wel naar gaat leven dat je minder te besteden hebt en dat alles wel goed zal komen. Succes met je man!

16. Mama van Mike

Mama van Mike Actief lid

24 sep 2008
    253
    0
    0
    Groningen
    De dochter van mijn buurman is reeds moeder van 2. Zij en haar man wilden nog 1 kindje erbij.. resultaat: zwanger van een 3-ling

17. Marieke1983

spannend zeg!

jouw situatie echt gelijk aan de mijne, alleen hebben wij Ties al. de kosten schijnen voor een 2e kindje veel lager te liggen dus dat scheelt bij ons.

wij hebben voor Ties een hoop 2e hands gekocht, voor zijn kamertje, plus kinderstoel plus een hoop kleren enzo waren we 160 euro kwijt. dus dat scheelt al veel! maandelijkse kosten is alleen de kinderopvang duur maar je krijgt een hoop terug.

hopelijk is het snel raak!

18. Puck

Puck Actief lid

23 jun 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, wij willen ook veel 2e hands kopen hoor. Vind het ook eigenlijk zonde alles nieuw. Je hebt er maar heel even wat aan.. En alles is belachelijk duur!
    Maar goed.. eerst maar eens wachten of het überhaupt gaat lukken!

19. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Och, wat spannend! Hier exact hetzelfde... Al ben ik er vanaf januari al wel klaar voor. Maar mijn vriend nog niet, hij zegt 'het kan een week duren, een maand, een jaar, ik weet het niet'. Die onzekerheid vind ik vreselijk, ik kan er voor m'n gevoel moeilijk met hem over praten, omdat hij dan direct een muur optrekt. Hij vindt namelijk dat ik er te vaak over heb gepraat de afgelopen maanden. Maar ik heb er juist zo goed op gelet en er niet vaker dan één keer per maand iets over gezegd (en dan ook nog wel eens indirect: oooh, dat kan wel naar zolder, bewaren voor de tweede!). Kan ik er wat aan doen dat de tijd zo hard vliegt dat hij denkt dat ik het er elke dag over heb :p

Wat ik wel vreemd vind: hij weet dat ik zooo graag zwanger wil worden, hij wil nog niet, en toch wil hij geen condoom gebruiken (en ik geen pil, ik word kriegel van alle soorten en maten en ook geen spiraaltje, gezien mijn grote wens om gauw nog een tweede te krijgen...). Dus in principe zou ik deze maand maar zo zwanger kunnen zijn. Hij hoopt van niet, maar ik vind dat-ie er wel onverantwoordelijk mee omgaat dan... Heb hem ook gezegd: ik wil er met z'n tweeën naartoe leven, ik wil niet weer onverwachts zwanger blijken te zijn (dat was bij onze eerste namelijk ook al zo...).

Pffoe, spannend hier dus ook. Succes Marieke met afwachten!!

Edit: wat ik in onze situatie zo lastig vind: mijn vriend is niet het type denker. Als ik hem vraag om over iets na te denken (kan een heel ander onderwerp zijn dan dit) en ik vraag een week of een maand later of hij er over na heeft gedacht, dan krijg ik standaard het antwoord 'nee'. En zo gaat het ook met een tweede kindje. Hij wil dolgraag, alleen nog niet nu. En dat gaat al een half jaar zo, omdat hij er verder niet echt over nadenkt... Wat mij het gevoel geeft dat we tijd aan het verspillen zijn...

20. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Ik weet niet waar ik het anders neer moet zetten, dus dan maar hier, aangezien ik hier ook al gereageerd had (vorige post). Ik heb het nogmaals tegen m'n vriend gezegd en nou wil hij toch wel aan 't condoom... Hij zei eerst nog: "Maar je bent de afgelopen 6 maanden ook niet zwanger geworden, dus blijkbaar loopt 't niet zo'n vaart en nemen we ook niet echt risico." Hoe simpel kan een man denken he?;)

Maar goed, m'n onzekerheid gaat nu wel een beetje weg. Alhoewel er een andere onzekerheid voor in de plaats is gekomen: ik heb dezelfde symptomen als in het begin van m'n eerste zwangerschap (voor ik toen kon testen wist ik zeker dat ik zwanger was, ook al was het ongepland). Verdikte baarmoeder (normaal is het lekker zacht onderaan m'n buik, nu echt vrij dik en stevig), zere tepels, misselijk, zoooo moe. En ik wil nu nog niet zwanger zijn, niet zolang m'n vriend het niet wil. (Alhoewel ik er zelf wel heel blij mee zal zijn, m'n vriend natuurlijk ook wel, maar ik wil niet dat we voor de tweede keer zwanger worden voor we het echt gepland hebben...) Nou ja, nog een paar dagen wachten tot NOD, dan zullen we het weten. En anders weet m'n vriend iig dat je dus wél zwanger kunt raken van voorvocht ;)

Deel Deze Pagina