Smaak verandert

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Ladycake, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Hallo Meiden!

Wie heeft ook dat je smaak verandert? Ben nu 5 weken zwanger, normaal gek op bananen maar toen ik net een hap nam moest ik er gewoon van kokhalzen...bah bah bah :(:(

2. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Haha dat heb ik met karnemelk.
    Ik dronk een halve liter per dag, nu als ik het ruik...
    Dus maar op melk over gegaan.

En, heel cliche, maar ik vind augurken ineens lekker!

3. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    hahahaha ik ben een snoepkont, hou van snoep en chocola... nu lust ik het beide niet :)

4. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

ik snoep nooit, nu moet ik oppassen dat ik mijn man zijn snoeppot niet leeg eet!

ik heb ook heel veel zin in vet eten. gek, normaal vind ik dat niet echt heel lekker ofzo....

ik zal dus echt moeten opletten dat ik geen 40 kilo aankom denk ik :)

5. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Oh jah annethamar, dat is heel herkenbaar. Snoep heb ik totaal geen trek in behalve lollys haha. Gisteren op de braderie had ik zo'n zin in een lekker vette broodje hamburger speciaal terwijl ik dat anders niet hoef.
    En ik ben ineens helemaal dol op roggebrood haha.

6. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Ik had tijdens mijn zwangerschap niet hele gekke dingen behalve.... ik lustte ineens frikandellen speciaal met curry.
    En dat terwijl ik frikandellen echt niet lust! :D
    Inmiddels hoef ik ze ook echt niet meer... ;)

7. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    hahahahaha gek eigenlijk dat je smaak veranderd....

ik eet nu alleen maar brood, meer krijg ik niet naar binnen

8. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Ben je zo ziek moi?

9. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    nou niet ziek maar vanaf dat ik mijn ogen opendoe, tot ik mijn ogen dichtdoe ben ik zo misselijk... en inmiddels is het nu ook te pas en te onpas kokhalzen...

10. Jis

Jis Lid

25 mei 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vandaag de 8 weken gepasseerd, YES! :d en ook mijn smaak is veranderd.... Ik was gek op banaan en kiwi maar ik moet kokhalzen, melk en thee bij het ontbijt gaat ook niet meer.... Daarnaast heb ik vorige week ontzettend veel trek in gebak gehad... Maar de tompouce heb ik half weggedaan... Ik snak ook al 2 weken naar gegrilde kip en als ik me morgen goed voel, dan gooi ik er eentje in de oven... En dan maar hopen dat tie net zo lekker smaakt als ik nu al in gedachten heb...

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    hier ook al een paar weken. Nu drink ik opeens koffie, en thee smaakt voor geen meter. (max 2 kopjes koffie per dag trouwens)

En ik kon altijd lekker snoepen van een stukje salami/cervelaat. Als ik het nu al ruik ga ik bijna over mijn nek. Eten is helemaal niet te doen.

Bij mijn vorige zwangerschap ging het mis met vis..

12. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Normaal lust ik wel graag chocola, maar ik heb er nu sinds mijn zwangerschap geen enkele behoefte meer aan. Ik kokhals er niet van (mijn man had heel lief nog laat in de avond een snickers meegenomen, want dat had-ie onthouden van de vorige keer), maar nee, het hoeft voor mij ff niet.

Ik wil nu wel vanalles met pittige dijon mosterd. Plakje kaas opgerold erin dopen, knakworstjes, kroketje, als er maar mosterd op zit :)

13. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Mijn smaak veranderde ook toen ik zwanger was! Gefrituurd spul kon ik niet meer eten vondt ik zooo vies! En dingen die ik normaal helemaal niet luste vondt ik opeens heeeel erg lekker.

14. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Gisteren had ik trek in spaghetti.... Je raadt het al, ik heb 2 happen genomen en dat was het, meer kwam er niet in hahahaha! En dat terwijl ik altijd mijn bordje leegeet, maar nu niet...

Eet wel ineens balen fruit, nectarines, en perziken, mmmmmmm

15. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik heb het idee dat ik dingen vooral beter proef, niet zozeer echt anders. Met geuren heb ik dat ook. Grappig om te merken :)

16. likaloetje

likaloetje Actief lid

7 dec 2010
    140
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het niet fijn, zo'n vieze smaak in mijn mond. Gelukkig lust ik nog wel veel, maar voelt niet fijn.

17. yvonne41jaar

yvonne41jaar Actief lid

5 mrt 2011
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn smaak is ook veranderd :(, drink thee ipv koffie,snoep weinig en vlees eten hoeft van mij n iet meer.

s ochtends heb ik tot een uur of elf vreselijk moeite om maar iets te eten want ben de gehele dag zowat misselijk maar gelukkig heb ik van de huisarts emafesene gekregen en hoef ik in ieder geval niet over te geven,pillen kunnen geen kwaad en dan heb ik het makkelijker op mijn werk. werk namelijk in een bakkerswinkel en werd helemaal naar van alle verschillende luchten op mijn nuchtere maag

18. zus01

zus01 Niet meer actief

Ik heb nu 2 ochtenden geprobeerd om mijn ritueel kopje koffie (latte machiatto) te drinken. Ik geniet er altijd enorm van, maar ik kreeg het gisteren al met moeite weg. Ik dacht eerst ''toeval'', maar vanmorgen precies hetzelfde. Het smaakt niet echt vies, maar anders. En dan vind ik het niet hetzelfde (qua genieten). Jammer, maar ik heb het er graag voor over! :D

19. Marjanneke1981

Marjanneke1981 Actief lid

15 jun 2011
    248
    1
    18
    Utrecht
    Haha, ik móest en zou gisteren een frikandel eten... Terwijl ik die normaal echt nooit hoef! En hij smaakte heerlijk:)

Verder heb ik steeds heel veel zin in fruit (vooral kersen!). Ik hoop dat die frikandel eenmalig was, dat fruit is niet zo erg;)

20. babymaken

babymaken Bekend lid

15 mei 2011
    613
    0
    0
    -
    Waalwijk
    Ik lust geen cola meer. Dacht eerst dat zal ik wel in mijn hoofd halen toen het de eerste x zo gek smaakte. Paar dagen later nog eens geprobeerd en ik vind het echt vies. Rare is dat ik daar zo aan moet wennen, want normaal als ik uit eten ga ofzo bestelde ik altijd cola ...

Eet ook veel fruit vooral nectarines. Watermeloen vorige week, maar hou ik nu opeens ook niet meer van. Zo'n rare misselijke geur heeft het. Vaak met avondeten koken wordt ik ook misselijk. Eet graag brood met pindakaas en deed ik voorheen ook nooit haha

Deel Deze Pagina