Mijn dochtertje is 10 weken oud. Ze krijgt haar laatste fles rond een uur of 23.00. Omdat ze 5 flesjes krijgt, maak ik haar in de ochtend tussen half 7 en 7 wakker, anders zitten we in de avond weer in de knoop, maar leg haar na de fles weer terug in bed en slaapt ze verder. Nu ligt ze meestal tot 23.00 in de box te slapen en slaapt ze het liefst in de ochtend ook door. Zou ik haar dan beter 4 flesjes kunnen geven zodat ik haar in de avond eerder een fles kan geven en dat ze dan lekker kan doorslapen? Of haar toch blijven voeden als hoe we nu doen?
Zou het gewoon even proberen Je merkt snel genoeg of het werkt of niet en zoniet: schakel je weer terug op dit schema
Ik ben van het volgen van je kind. Ik wou ook altijd plannen omdat t dan handiger voor mij uitkomt maar liep nooit. Je kunt beter voeden op verzoek. Je kindje heeft dat prima aan. Dus nooit wakker maken en geven wanneer ze wil. Hier heeft ons meisje dat vanzelf allemaal aangegeven en zo krijg je vanzelf een schema en vier flessen. Volgens mij kreeg ze hier pas vier flessen trouwens met 6kg en over de drie maanden.
Ik vind het voor een kind van die leeftijd gezonder om een late avondvoeding te geven als maar 4 flesjes. Is erg weinig, zeker voor zo'n jong kind. Zelf drink je toch ook wel meer als 4x op een dag? Ontbijt, middag eten, avondeten en dan bv nog 2x koffie? Ik zou je dochter om ongeveer 19u op bed leggen, dan om 23u een slaapvoeding als jullie gaan slapen en kijken hoelaat ze 's ochtends komt met een max van 8 uur.