Graag advies.

Discussion in 'De lounge' started by muuske64, Sep 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

Apr 25, 2006
    2,179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Hoe moeilijk is het om te vragen of mensen je willen aan kijken bij het praten..

2. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg

3. evaatje

evaatje Bekend lid

Feb 23, 2007
    872
    0
    0
    dat is nogal kort door de bocht, alsof dat DE oplossing is voor haar probleem. Zou jij het leuk vinden om continue te vragen of mensen je aan willen kijken....

4. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    moet zeggen dat het vooral op t werk lastig is, maar grap meestal maar een beetje dat ik "doof" ben...
    de rest van mijn omgeving is er al gewend, merken het niet echt meer op (soms nog wel als ik echt 3x moet vragen wat ze nou zeiden)
    heb er zon 5 jaar last van, toen ik begon met werken viel het eigenlijk wel heel erg op (omdat er vaak toch wel "stresssituaties" zijn en je snel moet handelen maarja als je geen idee hebt wat je collega nou zegt)...
    heb jij het al lang? Kan ook niet zo goed tegen als tv's en radio's te hard staan heb je dat ook. Of het ligt aan mijn vent dat hij gewoon beetje doof is en de radio/tv hard aan wil hihi :)

5. Niet meer actief

waarom niet?
    een logopedist helpt mensen ook met gehoorstoornissen, en aangezien dat je probleem is snap ik niet waarom je zegt dat je geen logopedist nodig hebt...

In het kort...
    Als logopedist behandel je mensen met stem-, spraak-, taal- en gehoorstoornissen

6. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

Apr 25, 2006
    2,179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Ik kom uit een gezin met een doof zusje en ben opgegroeid met die woorden!
    En het is wel de oplossing voor het probleem..

7. evaatje

evaatje Bekend lid

Feb 23, 2007
    872
    0
    0
    maar dat gaat lang niet in alle situaties op, als er meerdere mensen praten wordt het al een stuk lastiger. Bv op werk, verjaardagen enz..

8. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Nikkie....ik heb het sinds 1989.
    En ja ik erger me vaak aan geluiden. Want die zijn juist soms irritant hard.
    Raar eigenlijk he!

9. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

Apr 25, 2006
    2,179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Dat blijft altijd latsig als er meer mensen tegelijk spreken..

10. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Inderdaad!

11. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

Apr 25, 2006
    2,179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    En daar moet je mee leren leven..hoe moeilijk ook...

12. Tinkerbell81

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    @lentefee
    moest meteen aan vroeger denken (op de kleuterschool) dan ging je naar de logopediste en zij hield allemaal tekeningen voor en dna moest jij zeggen wat het was...heb me er dus niet verder in verdiept dat ze ook kan helpen bij gehoorproblemen...
    maarja ben ook gewoon een beetje heel erg eigenwijs :oops: :)
    en nu ben ik er toch al aan gewend zo erg ist niet alleen soms vervelend...

13. Niet meer actief

Nikkie, geeft niet, de meeste mensen denken bij een logopedist inderdaad alleen aan taal.
    maar ja, als je er zo mee kan leven dan is het toch goed, en je kan altijd nog naar een logopedist, de eerste 8 sessies** krijg je sowieso vergoed dus kan nooit kwaad.

**verschilt per verzekeraar

14. jet75

jet75 Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    1,015
    0
    0
    zelfstandige
    ik word er bang van

15. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Waarvan?

16. Tinkerbell81

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    ben je logopediste lentefee of werk je bij de zorgverzekeraar of benje zlef er een keer geweest dat je de vergoedingen weet haha ?
    :)
    muuske; ga je de logopediste dan proberen oid? "grappig" dat je dat ook hebt van harde geluiden....je hebt dnek ik ook i de kroeg dat je niks van de gesprekken verstaat ook al is het 1 op 1 gesprek...(reden voor mij om de kroeg te mijden in ieder geval)..

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hmm ik heb dat soms ook wel, ik hoor de mensen wel maar versta ze niet :(
    Klinkt eigelijk erg raar als je dat zo leest, weet ook niet hoe ik het anders uit moet leggen.
    Nu heb ik er bijna geen last van zoals jij Muus.
    Veel succes ermee, ik hoop dat er een oplossing voor gevonden wordt!

*edit*
    Oh nikki ik zie dat jij dat ook zegt op de 1 pagina :eek:
    Hmm nouja zolang ik er nog geen last van heb ga ik me er niet druk om maken.

18. bengel

bengel Niet meer actief

ik ben logopedist, en de term woorddoof ken ik dus niet (ik werk dan ookniet alleen maar met gehoor, misschien dat het daaraan ligt)

Ik ken wel cerebrale gehoorstoornissen,e n dat is uit te leggen als oost indisch doof, maar dan ligt het aan de hersenen: je hoort het wel, maar je hersenen kunnen het de ene keer wel en de andere keer niet verwerken tot een betekenis

Verder ken ik het cocktail party effect, en dat betekent dat je in drukke situaties, de geluiden niet goed van elkaar kan scheiden en alles door elkaar hoort, en niet verstaat..

Hoor je niet goed of versta je niet goed?
    dat is verschil he, je kunt iets wel horen maar nog niet verstaan.

De logopedist kan je wel helpen met hoortraining, en selectief luisteren, en (vooral) tips met omgaan met,
    maar ik denk dat je misschien toch nog een keer moet gaan onderzoeken:
    laat een audiogram (gehoortest) maken bekijk hoe groot het verlies is, en bepaal dan wat je er mee kan.
    Is het verlies te laag, tja, dan kan het mijn 1e optie zijn: cerebraal, maar dat mag ik niet zo zeggen,d at moet je echt uitzoeken.

Heel vervelend zeg

Maar woorddoof, als ik het vergelijk met woordblind: woordblind is een woord niet kunnen lezen tot een betekenis, hoe leg je dan woorddoof uit?
    een enkel woord in een zin niet verstaan?
    nogmaals werk ik als logo met meer problemen dan alleen gehoor, wie weet ben ik onvoldoende bij hierin..ga wel eens na bij collega's voor je.

gr bengel

19. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,034
    6,138
    113
    Happyland
    Verklaar je eens nader, nu word ik wel nieuwsgierig hoor!

20. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36

Share This Page