Graag antwoord hierop

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door boshen, 27 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik snap ook dat je kinderwens heel intens is... Ik ben zelf 28 en mijn vriend wordt 45. Voor hem zijn we er ook laat aan begonnen en helaas wil het nog steeds niet lukken.

Maar als je 3 maanden bezig bent, zou het juist spannend en leuk moeten zijn, zou je echt nog niet mogen nadenken over 'is het allemaal wel goed met ons of is er iets mis'.

Zoals eerder gezegd heb je 20% kans per maand, dus de kans is groter dat je niet zwanger bent. Maar binnen een jaar is wel het overgrote deel van de dames (95%?) zwanger, dus geef jezelf dat jaar zeker. Indien je na een jaar nog niet zwanger bent, is het misschien interessant om de dokter te raadplegen.

Maar voor nu; ovulatietesten en seks op het goede moment wil idd nog niet zeggen dat je eitje daarom ook bevrucht wordt. Alle omstandigheden moeten ideaal zijn en je zou eigenlijk een beetje op je lichaam en de natuur moeten vertrouwen.

Laat het voor nu even los en probeer het nog een kans te geven! Succes!

2. Elinoa

Elinoa Lid

10 jun 2016
    38
    6
    6
    Amsterdam
    Sorry hoor maar ik vind wel dat je overdrijft, je bent pas 3 maanden bezig! Je weet dat een normaal vruchtbaar stel een jaar er over kan doen dus, let it gooo, let it gooo.
    Ik zou eventueel alleen ovulatietesten gebruiken, maar ook al vrij je alleen rond je ei dat wil nog niet zeggen dat het gelijk raak zal zijn. Er komt zoveel meer bij kijken. Succes verder!

3. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Ik zeg het niet vaak maar echt, probeer een beetje te ontspannen zeg!!
    Dit gestress om niks bevorderd het zwanger worden ook niet.

Jullie hebben gewoon een normale leeftijd hoor, dus helemaal niet laat om zwanger te worden.

Ontspan, vrij met elkaar en geef het een beetje de tijd.
    Je kunt ovu testen gebruiken eventueel en/of tempen.

Weet niet wat je man voor test besteld heeft maar mocht het een thuistest zijn zou ik niet weten hoe betrouwbaar die is.

Maar serieus, adem in en adem uit hoor.

4. boshen

boshen Actief lid

27 jun 2016
    122
    12
    18
    Het zijn vruchtbaarheidstests voor man en ze zijn betrouwbaar.

Verder bedank ik allen voor steun. Jullie hebben gelijk en ik moet me ontspannen en rustig aan doen. Ik ga het rustig aan doen. Het was meer dat we stipt op juiste tijden gingen vrijen en verder alles naar wens deden en dus dachten we dat 3 maanden meer dan voldoende zouden zijn.

Ieder bedankt voor de steun. Ik ben een beetje wakker. Idd, ik moet me nog niet echt druk maken en dat is zeker waar.

5. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Kleine aanvulling...
    Voor zover ik weet is op dat gebied geen enkele thuis test betrouwbaar.
    Vooral omdat het ook een momentopname is.
    Als je zaad laat onderzoeken in een laboratorium op advies van een arts moet je sowieso 2x een monster aanleveren geloof soms wel 3x om een goed beeld te krijgen.

6. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Als zwanger raken zo makkelijk was zoals jij het beschrijft dan was de mmm niet nodig en was er niemand ongewenst kinderloos.

7. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Van een thuistest kun je niks aflezen.
    De beweeglijkheid, de vorm, hoeveelheid, zelfs de kleur en dikte van het vocht doen ertoe en dat wordt in het ziekenhuis dus allemaal nagekeken.
    Dit kan een thuistest niet.

3 maanden bezig zijn is nog niks....reken gewoon op een jaar en probeer te ontspannen in de tussentijd.

8. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik zou ook niet te hard rekenen op een betrouwbaar resultaat hoor...
    Als het zo betrouwbaar is, zou niemand natuurlijk nog testen in het ziekenhuis ondergaan...

Sowieso moet een zaadonderzoek minstens 1 keer herhaald worden na 3 maanden omdat de resultaten heel anders kunnen zijn.

9. boshen

boshen Actief lid

27 jun 2016
    122
    12
    18
    Een ieder bedankt, maar via deze thuistest kan je in ieder geval kijken naar de de beweeglijkheid en de hoeveelheid. Ik heb er goed over gelezen en op die 2 fronten is het betrouwbaar. Het is inderdaad te vroeg, maar nu is het al besteld en kijken we er toch naar.

10. lacey0

lacey0 Actief lid

5 nov 2014
    376
    8
    18
    Dit vind ik wel erg naïef. Bij ons is alles goed, maar toch ben ik nog niet zwanger na 21 maanden.... Dat alles goed zit zegt echt helemaal niks!
    En na 3 maanden je al zo druk maken is echt nergens voor nodig. Maak jezelf niet gek. Ik snap dat de wens groot is, maar als je je nu al zo druk maakt, kan je het nog heel zwaar gaan krijgen mocht het nog lang duren voor je zwanger bent. (Wat ik natuurlijk niet hoop voor jullie)

Ik wil je veel succes wensen en probeer het alsjeblieft een beetje los te laten en nog leuk te houden voor jullie zelf ;)
    Er komt zoveel kijken bij het onstaan van een zwangerschap. Alleen seks op de goede dagen wil niks zeggen.
    Ga uit van een jaar(wat gemiddeld is) en als het voor dat jaar raak is, kan het alleen maar mee vallen ;)

11. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Succes met ontspannen, vervelend dat je faalangst hebt. Dat helpt zeker niet mee in zo'n spannende tijd als deze. Komende 3 maanden zou ik als ik jou was geen hulpmiddelen gebruiken en gewoon regelmatig vrijen als je de kans hebt. Ik was er de eerste 3 maanden niet mee bezig (hoewel ik ook een sterke wens had hoor) daarna iets meer en vanaf 6 maanden ben ik gaan testen of temperaturen. Uiteindelijk heeft het 13 maanden geduurd voor ik zwanger was, ik had een goede cyclus en alles was gewoon in orde. Zie het als Russische roulette ;)
    Nu bij de tweede nam ik mezelf voor om een jaar niet teleurgesteld tree zijn, aangezien de eerste 13 maanden duurde. Maar toen was ik gelijk de eerste maand zwanger.
    Met andere woorden: je weet het nooit.
    Adem in, adem uit :)

12. boshen

boshen Actief lid

27 jun 2016
    122
    12
    18
    Harstikke, bedankt Femke. Ik word er rustiger van. Inderdaad het wordt niet makkelijker met faalangst, maar nu na het lezen van berichten is het wel makkelijker.

Ik zal zeker hier updaten als ik goed nieuws heb.

Verder heeft mijn man een thuis test gedaan en het resultaat was gelukkig positief op 2 fronten. Hoeveelheid spermacellen en beweeglijkheid. Het was overbodig, maar we zijn in ieder geval opgelucht.

Ik vind het erg fijn als er zo behulpzaam gereageerd wordt. Ik ga het komende 3 maanden nog rustig aan doen.

Bedankt ieder.

13. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fijn dat je een goede uitslag hebt, of het nou betrouwbaar is of niet ;) het helpt je misschien gerust stellen. Succes!

Deel Deze Pagina