Iemand ervaring "Heerlijk PCOS proof eten/leven"?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pimpelmeesje, 30 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Goedemorgen,

Ik zit op het randje van pcos, en ik wil proberen door mijn voeding aan te passen mijn klachten te verminderen. Ik zit te denken aan dit ebook, maar ik twijfel nog, is er iemand die er ervaring mee heeft?

2. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Ik heb pcos maar waarom zou ik mijn eetpatroon veranderen? Daar gaat pcos helaas niet van weg :(

3. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Er zijn heel veel mensen die zeggen dat je de symptomen van pcos kan verbeteren met aangepaste voeding. Ik vind de redenatie erachter wel logisch (heel kort; snelle suikers = veel insulinepieken, die beïnvloeden ook weer de balans van andere hormonen)
    Google maar eens op "pcos voeding"

4. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Ik heb het boek niet maar twijfel er net als jij ook over. Paar weken terug gehoord dat ik vermoedelijk ook PCOS heb en na veel gegoogle ook de conclusie getrokken dat voeding veel kan doen. Probeer zo min mogelijk koolhydraten te nemen, dus minder brood en lekkernijen veel groente en fruit en water, klein portie vlees of anders vis, en weinig aardappelen/ pasta. Helemaal eetpatroon omgooien lijkt me erg lastig, ook voor de rest van het gezin. Ik vind het nog wel lastig met feestjes of etentjes of in deze tijd bbq e.d. ik durf dan haast niet mee te doen bang voor negatief effect maar tja je helemaal afzonderen van ongezonde voeding is haast niet haalbaar lijkt me.. Dus sorry niet echt tips alleen hoe ik het nu doe. Kan nog niet zeggen of het helpt. Wat zijn je klachten precies van PCOS?

5. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Ik heb mijn eetpatroon niet aangepast, was ook geen reden voor eigenlijk bjj mij. Een gynaecoloog kan wel zeggen dat je moet afvallen, overgewicht is ook een grote rol bij pcos. Je moet gewoon gevarieerd eten en met mate dan zit het wel goed. Ik zou je er niet te druk over maken.

6. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik heb acne, lange cyclus en cyctes op m'n eierstokken. Ik kan wel (bijna) altijd m'n ovulatie vinden, dus ik kan geen chlomid od gebruiken zonder grote kans op n meerling.
    Ik eet nu ook al minder koolhydraten en suikers, en vooral minder verwerkt voedsel. Het is wel minder handig om apart van mijn vriend te eten, maar dat heb ik er wel voor over. Ik vind het nu moeilijk om regelmatig te eten en genoeg variatie erin te houden.

Deel Deze Pagina