Hallo, Misschien kunnen jullie mij verder helpen. Ik ben nog niet zo ervaren in dit onderwerp maar zit wel met de volgende vraag: in het najaar ben ik gestopt met de pil. Daarna is mijn menstruatie vrij onregelmatig geweest. Meestal duurde mijn cyclus 6, 5 en 4 weken. In het begin hield ik netjes bij wanneer mijn laatste menstruatie was, maar de laatste tijd was ik niet meer gefocued op zwanger worden. Ik denk dat ik ongeveer eind februari, begin maart mijn laatste menstruatie had. Afgelopen zaterdag heb ik een zwangerschapstest gedaan (waarom? eigenlijk geen idee!), maar er was wel degelijk een licht roze streepje te zien. Toch had ik de afgelopen dagen last van buikpijn (lijkt op menstruatiepijn) wat ook doorstraalt naar de zijkanten (lijkt op mijn eileiders). Mijn borsten zijn wel gevoelig, maar dat zijn ze ook bij de dagen voor de menstruatie. Afgelopen dagen was ik 's avonds soms bij vlagen een beetje misselijk. Vandaag toch nog maar een zwangerschapstest gedaan en nu weer een roze streepje (en deze keer nog duidelijker en sneller dan een paar dagen geleden). Ik durf eigenlijk nog niet te hopen/geloven dat ik zwanger zou zijn. Wat denken jullie? Is het nagenoeg onmogelijk om nu niet zwanger te zijn of denken jullie dat ik stiekem mag gaan juichen? Ik ben gewoon een beetje bang om mij te verheugen op leuk nieuws..... Aangezien ik behoorlijk onervaren ben op dit gebied hoop ik dat jullie mij wat ervaringen kunnen vertellen..... Alvast bedankt! Mikkie
Ik denk als ik je verhaal zo lees dat je wel stiekem mag juichen! Wanneer was je laatste menstruatie. Als je hierbij dan je langste cycles opteld, dan kan je kijken of je overtijd bent! Maar een streep is een streep. kUS
Bedankt voor je snelle reactie. tsja, dat is dus een beetje een probleem... ik weet niet wanneer mijn laatste menstruatie was. Ik denk eind februari of begin maart, maar dat weet ik niet zeker. En ik weet dus ook niet zo goed of mijn cyclus inmiddels de laatste maanden weer normaal was, of dat ik ook de laatste maanden een langere cyclus had dan voorheen.... Ik weet dus niet of ik overtijd ben, maar ik denk dat ik inmiddels een week overtijd ben. Stom he, had ik het nu maar beter bijgehouden. Is het mogelijk om een positieve uitslag te hebben als je niet zwanger bent? (even voor de duidelijkheid, ik zou superblij zijn als ik zwanger ben!)
Lijkt me dat je geen positieve test hebt als je niet zwanger bent. Misschien die van clear bleu proberen!?
Ik zou voorzichtig zeggen gefeliciteerd.....ant het is gewoon een feit dat alleen door de HCG in je lichaam deze streep verschijnt....en HCG maak je aan als je zwanger bent....
Ik wil je ook vast voorzichtig feliciteren.. IK hoop het zo voor je! Ik zou anders ook de digitale van CB proberen. Hoef je ook niet te twijfelen of er wel/geen streepje staat.
Ik feliciteer je ook alvast, want streep = streep! Ik ben ook nog pril zwanger (4 weken en 1 dag) en heb vanmiddag nog maar een keer een test gedaan cb digitale test, en ja hoor weer de bevestiging!
Dank jullie wel voor alle lieve reacties. Ik heb zojuist de clear blue test gedaan (kon niet wachten tot vrijdag) en deze gaf binnen 10 secnden een hartstikke dikke plus. Ik begin er bijna in te geloven dat ik inderdaad zwanger ben... Volgende week maar mijn huisarts bellen om het te laten bevestigen. Toch ben ik stiekem steeds ongerust als ik buikpijn heb. Het lijkt wel alsof de menstruatie dan elk moment kan doorbreken. bedankt en een ieder veel geluk bij eventuele zwangerschappen/bevallingen.
So wow! Gefeliciteerd! Wat voel je precies? Ben erg benieuwd! Ik zit namelijk nog in spanning misschien kan ik vergelijken! Kus
die buikpijn ken ik! ik was er vorige week heilig van overtuigd dat ik ongesteld moest worden! ging ook helemaal niet van een positieve test uit. heb nu nog steeds af en toe buikkrampjes, maar minder hevig en niet zo vaak meer. volgens een van de vk's van hier heeft het te maken met je baarmoeder die zich aan het aanpassen is en aan het groeien is http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=40666
Ik heb inderdaad precies hetzelfde... 2 nachten hiervoor hevige buikpijn gehad. Echt krampen onder bij mijn schaambeen. Duurde ongeveer een kwartier. Gister bij de huisarts geweest en daar een test gedaan en daar kwam een dikke positieve tet uit. De huisarts zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken over de buikpijn tenzij het continu is en als i ook bloed zou verliezen. Vannacht gelukkig nergens meer last van gehad. Nu nog wel wat krampen af en toe, maar die horen er bij. Ik denk dat ik vooral last heb van obstipatie, want als ik voor een grote boodschap ben weggeweest gaat de krampen ook weg. Liefs Sam Ik heb ook wel dat ik snel bang ben als ik iets voel hoor!
Dank dank allemaal voor de felicitaties en het meedenken. Ik heb sinds vijf dagen (ook de tijd dat ik overtijd ben, denk ik) buikkrampen aan de zijkant van mijn baarmoeder wat vergelijkbaar is met menstruatiepijn. Het is bij mij niet zo fors als mijn menstruatiepijn, maar wel met vlagen heel zeurderig/wat krampen. Sinds gisteren is het aan het afnemen. Ik heb inderdaad ook wel last van obstipatie en eenopgeblazen gevoel bij mijn darmen...... Veel succes en ik duim voor iedereen die nog in afwachting is van haar test!
Gefeliciteerd! Een fijne zwangerschap toegewenst. Voor je het weet heb je over 8 maanden een kleine inje armen. Liefs Vlindertje