Hoi meiden, ik denk maak even een nieuw topic aan. Wij gaan 29 aug voor het eerst naar de gyn toe. Vinden het erg spannend. Weten nog niet precies wat we allemaal kunnen verwachten. Hebben wel alle papieren in huis gekregen vandaag maar moet het nog lezen, we gaan zo eerst een weekendje weg.
Hoi wondertje Wij zijn net voor het eerst naar de h.a. gegaan. Ik heb een langere cyclus en een beetje onregelmatig. Begonnen met routinetests. Hoe kom jij zo snel bij de gyn? Mijn vriendinnetje is al een tijdje bij de gyn en start nu met iui. Ik weet niet of wij ook doorverwezen worden..... eerst de testjes even afwachten. Ik ben trouwens 30 en ruim een jaar aan het proberen, en jij? Groetjes ballerina
Wij zijn in mei bij de ha terecht gekomen. Hij heeft ons doorgestuurd Naar de gynaecoloog. Eerst oriënterend gesprek gehad bij de gl. Daarna diverse onderzoeken gehad: bloedonderzoek, inwendige echo en zaadonderzoek bij mijn man. Dat zou in eerste instantie niet goed zijn. Echter nu blijkt dat geweldig te zijn. Van de week hsg onderzoek gehad. Maandag weer terug naar de gynaecoloog voor de uitslag. Ik merk wel dat je dan in een achtbaan van emoties terecht komt: goed nieuws en slecht nieuws elkaar afwisselend en elke keer terug naar het zh. Maar het is voor een goed doel! Succes de 29 e!
Hoi jipje, Jullie zijn ook al een tijdje onderweg. Wat spannend en wat een achtbaan! Hopelijk is de uitslag maandag duidelijk en goed! Ik ben benieuwd!
Dank je wel jipje! Ja wij vinden het ook frustrerend! Ik vond het al na een maand of 5 soms zwaar om rustig af te wachten maar dan denk je nog: ach het is normaal als het een tijdje duurt. Maar nu het jaar voorbij is....:x Echt niet leuk.
Wij zijn 10 maanden bezig maar hebben een verwijzing gekregen van de internist omdat ik schildklier problemen heb. Ze gaf aan dat we daardoor eerder doorverwezen mochten worden. Ik ben 25 jaar. Ballerina balen van de lange cyclussen. Wat houden de routinetesten in? Een jaar is idd best lang. Eerste tijd ging het hier ook wel goed en niet al te veel mee bezig geweest maar dat is nu toch wel anders. Jipje ook al een tijdje bezig zo te lezen. Fijn dat het zaad van je man nu wel goed is. Ik geloof zo dat het een achtbaan van emoties is. Ik heb dat nu soms ook al. Weet ook totaal niet wat ik moet verwachten en dat maakt me aan de ene kant een beetje bang. Gelukkig hoeven we niet lang meer te wachten en is de afspraak donderdag al. Sorry voor het late bericht, wij waren de afgelopen paar dagen niet thuis. Heerlijk even aan wat anders gedacht.
Hoi wondertje, Heel goed, even afleiding! Spannende dag vandaag! Bij mij is bloedonderzoek gedaan. Was allemaal o.k. En ook nooit chlamidia gehad. Er kwam alleen weer uit dat mijn schildklier netaan normaal functioneert dus dat moet ik jaarlijks controleren. Volgens de dokter bij mij geen problemen gevonden. Zaadonderzoek was net niet helemaal goed dus dat moet nog een keer. Ik moet wel zeggen dat ik toch twijfels heb over mijn schildklier want ik weet niet zeker of mijn h.a weet dat de grenswaarde voor zwanger worden anders ligt. En ook over b12 want dat slik ik nu al een tijdje hoog gedoseerd en ik slik ook al een jaar foliumzuur waardoor de bepaling van b12 misschien niet betrouwbaar is. Maargoed ik wacht het volgende gesprek na de tweede zaadanalyse wel even af. Ben benieuwd hoe je afspraak verloopt! Groetjes ballerina
Hoi Balerina, Voor het zwanger worden is het het beste als je schildklier goed werkt. Ik heb een te trage schildklier en voor het zwanger worden heb ik een waarde van 1 nodig. Terwijl normaal al 5 is. B12 kun je eigenlijk niet teveel hebben. wat teveel is plas je weer uit. Het is zeker een spannende dag en ik wordt steeds zenuwachtiger. Nog een uurtje en we zitten dan in de wachtkamer. Pff. Jipje hoe was de uitslag?
Sorry, helemaal vergeten te reageren. Een eileider zit dus dicht. Het kan zijn door het hsg onderzoek dat deze is geopend maar dat kunnen ze nu niet zeggen. Nu zijn we naar huis gestuurd om weer flink aan de bak te gaan. Mocht ik in januari/februari nog niet zwanger zijn dan moet ik weer een afspraak maken en gaan we iui bespreken. Eigenlijk ben ik wel opgelucht dat we nu even een aantal maanden niet naar het ziekenhuis hoeven. Even weer rust zodat die emotionele achtbaan het ook even rustig aan kan doen. Nu moeten we nog op kraamvisite bij vrienden. Zo geen zin in. Nu geeft mijn man ook aan dat hij het er moeilijk mee heeft en ook tegen het kraamschudden opziet. Eindelijk voel ik me niet zo alleen met mijn gevoelens. Bij mijn man begint het nu ook te komen. Hoe is het bij jou gegaan ballerina?
Fijn dat jullie nu hetzelfde voelen meid. Het is ook moeilijk om bij iemand op kraamvisite te gaan terwijl je wens zo sterk is en nog niet vervuld. Hier een eerste afspraak gehad bij de gyn. Kweek gedaan, aan het voelen geweest en een inwendige echo. Ze kon niet met zekerheid zeggen of het eitje is gesprongen maar had wel een mooie grote. Nu volgend week weer een afspraak bij de verpleegkundige. Als het goed is wordt vanaf volgende ronde mijn cyclus bij gehouden.
He Jipje, Ik hoop dat je geluk hebt en dat de hsg de weg heeft vrijgemaakt! Sterkte met afwachten.... Ik had al geschreven hoe het bij mij is gegaan maar dat staat op de vorige pagina. Groetjes ballerina
Hier helaas toch ongi geworden. we worden nu gevolgd deze ronde. heb vandaag al bloedgeprikt. de 17e eerste echo. Vrijdag het zaad van manlief inleveren.
Hoi meiden! Was wat aan het rondstruinen op zp en zag jullie topic. Jullie zijn ook allemaal in de mmm beland en nog bezig et allerlei testjes.. Spannende tijden! Hoe is het nu met jullie? Zelf heb ik na 4 maanden clomid nu voor het eerst Puregon gespoten. Zit nu op het wachtbankje!
@ pinky83 Hier gaan we ronde 15 in. Erg frustrerend, maargoed dat begrijpen jullie wel denk ik. Hopen op goed nieuws deze maanden. Als we in 2014 nog niet zwanger zijn gaan we met iui beginnen. Zijn jullie ook met iui begonnen?
Ik heb morgen de eerste echo om te kijken of er een eitje groeit. Hier moeten we eerst wachten op de uitslagen aan het eind van deze ronde. Ben benieuwd wat eruit komt. Pinkie spannend weer op het wachtbankje wanneer is je nod?
@jipje, jeetje..ronde 15! Wat wordt je geduld op de proef gesteld zeg! Krijg je nu wel al hormonen? Wie weet komt voor jou heel snel DE maand! @wondertjeindemaak, wat spannend morgen! Jullie staan nog helemaal in het begin toch? Succes morgen! Mijn nod is 25 september, maar mijn eisprong was maandag, dus wie weet.. Als ik me niet langer kan inhouden...