Hallo allemaal, Ik ben half april gestopt met de pil. De eerste weken ontpillingsverschijnselen gehad, zoals hoofdpijn, obstipatie, buikpijn brandend maagzuur etc. Nu nergens meer last van behalve dat ik nog steeds niet ongesteld wordt. Nu ben ik naar de dokter geweest en ik mocht bloed laten prikken. De uitslag heb ik nog niet. Wat zou daar uit kunnen komen? En nu de ontpillingsverschijnselen weg zijn, zou het dan niet op gang komen? Heeft iemand dit ook?
Ik heb dat zelf niet, maar wel veel gehoord dat het gewoon een tijd kan duren. Hopelijk is de bloedtest goed en is het een kwestie van geduld, niet leuk, maar voor een goed doel
Of misschien is het gewoon raak? Had een vriendin van mij ook. Gelijk de eerste ronde, ook niet eerst een menstruatie na het stoppen met de pil.
Ik ben ook sinds half april gestopt met de pil. Bij mij werkt het ook nog steeds niet naar behoren. Ik word krijg wel iedere vier weken een bloeding maar deze duurt maar een dag en verder niks! Het voelt alsof het niet goed werkt echter heb ik wel de verschijnselen van een menstruatie, hoofdpijn, buikpijn etc. Voor de zekerheid heb ik ook een test gedaan, maar negatief. Gr, Linda
Je homonale huishouding lijkt nog van slag door het stoppen met de pil, komt in de meeste gevallen echt vanzelf goed.. er zijn wat middeltjes voor een regelmatigere cyclus en betere doorbloeding.. bijv etos zwanger worden pillen, teunisbloemolie en tarwekiemolie.. ikzelf gebruik wat duurders, efamol pmp.. maar let op: teunisbloem maar vanaf ongi tot eisprong! tarwekiem kan de hele cyclus door, en volgens mij gewoon bij het kruidvat verkrijgbaar.
Ik test wel af en toe, allemaal negatief. Ik zou het al leuk vinden als ik weer eens ongesteld zou worden, maar een positieve test natuurlijk nog veel leuker
Hm, negatieve testen sinds half april zou raar zijn als het raak is. Dan de uitslag maar afwachten. Misschien een onregelmatige cyclus? Mijn cyclus was heel erg onregelmatig. Van 30 tot 62 (!!) dagen. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt.
Ja ik hoop het ook. Ik denk ook niet dat ik nu ineens nog een eisprong ga hebben. Kan natuurlijk wel maar meestal niet toch. Ik slik extra Agnes castus. Maar nu lees ik weer wat over teunisbloemolie. Zou het helpen? Groetjes
Ik heb het idee dat het bij mij wel helpt mn Luteale Fase is steeds een stukje langer aan het worden.. die was bij mij te kort, alleen welke van de 2 hier nou voor zorgt (de efamol met teunisbloem of de tarwekiem) dat weet ik niet
hoi, hier hetzelfde! afgelopen april gestopt en nog steeds niet ongesteld. Toen wij voor ons eerste wondertje gingen, werd ik ook niet ongesteld. Na een lange periode bleek dat mijn prolactine waarde te hoog was. Met dostinex is dit toen opgelost en was ik met een half jaar zwanger. Nu is het prolactinegehalte wel goed, en moeten we dus nog gewoon afwachten..... Hoe moeilijk!!
Ik bel morgen even de huisarts voor de uitslag. Ben benieuwd... Had al gehoord van een prolactinegehalte te hoog kan zijn. Welke afwijkingen komen nog meer voor? @Witje: heeft de dokter bij jou wat sneller getest omdat het vorige keer te hoog was? Ik hoop dat je snel ongesteld wordt of een positieve test natuurlijk. Zou het kunnen dat ik nu nog ineens een eisprong zou hebben? Slijm is bijvoorbeeld altijd best veel, soms voel ik het gewoon lopen (sorry hoor haha). Nu wit en beetje dik. Veranderd steeds. Ik ben het wachten zat, wil gewoon een cyclus! Groetjes
andere afwijkingen weet ik niet, eerlijk gezegd. Maar prolactine kan het zijn. De gyn had aangegeven na mijn zwangerschap om het bij de wens van een tweede al bijtijds te laten controleren. De eerste keer heb ik er bijna een jaar mee gelopen, en dat was achteraf niet nodig geweest. Ik had er nu 'aanleg' voor zeg maar. Maar dat is nu gelukkig goed. We wachten het nog maar even af.... Eisprong kan natuurlijk altijd....
heb verhalen gehoord van meiden die 95 dagen niet ongi werden en een of andere "reset" pil krgen.. van de ha
Ik ben begin Januari al gestopt met de pil en ook nog steeds niet ongi... Anderhalve maand geleden al naar de HA geweest en ook een bloedtest gehad. Aan de hand daarvan een doorverwijzing gekregen voor het ziekenhuis maar kan pas 21 Augustus terecht. Pfff, ik begin het ook goed zat te worden...!!
Ik word ook niet ongi.. Heb blijkbaar n follikelcyste op 1 eierstok.. Gaat vanzelf weg ast goed is! Geduld
Bij mij is er (na een half jaar te hebben gewacht) geconstateerd dat ik inderdaad te hoge prolactine heb en dat er een prolactinoom aanwezig is. Dus ik ben nu al een jaar niet ongesteld. Heb nu sinds maart wel medicijnen, maar nog steeds te hoge waardes, dus tot op heden nog steeds geen menstruatie! de kinderwens is groot, maar de wens dat mijn lijf het gaat doen is momenteel echt groter! Het is zo frustrerend en moeilijk om niet bij elk steekje of gevoel te denken 'zou het nu??' En ook elke keer naar de wc gaan die hoop of er eventueel al iets is...gek word ik er soms van! Dus probeer dit nu zo min mogelijk te doen. En ach, na een jaar lijkt de focus erop ook wel iets minder te worden, maar zou zoooooo graag ongesteld willen worden! Lijk soms wel weer 12..toen wilde ik het ook zo graag om 'erbij te horen' haha.. Succes allemaal!!