Zwanger worden of toch niet?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Happygirl86, 28 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Wij zitten een beetje in dubio.

We hebben nu de optie om een nieuwbouwhuis te kopen (wat ik heel graag wil want dan hoef ik mn kinderen niet in de kleine flatje op te laten groeien) maar aan de andere kant moeten we dan nog een jaar wachten met kinderen en dat is ook wel weer erg lang.

tevens moeten we ons flatje nog zien te verkopen, wat niet altijd mee valt, maar appartementen gaan gelukkig nog best goed hier in de wijk.

Mijn vraag is, zullen we toch voor een kindje gaan en dat huis laten schieten of toch eerst voor dat huis gaan. Ik denk de hele tijd als we eerst voor een kindje gaan, wil je daarna minder werken en kun je nooit meer zo'n leuk huisje kopen :S maar het probleem is ook nog dat het afzien wordt, want dan kunnen we het allemaal maar net betalen.. Ik vind het zo moeilijk en ik krijg het maar niet uit mn kop. het is het enige waar ik de hele dag aan denk, altijd weer die geldproblemen e.d.

misschien iemand met ervaring of advies?
    alvast bedankt in ieder geval

2. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Tja... lastige keuze...

Hoe groot is je contract? Wordt die helemaal meegeteld voor de hypotheek? Want dan kan het qua geld lastig worden als je straks minder wilt werken... Ik werk maar 20 uur en tel dus 20 uur mee in de hypotheek dus dat probleem hebben we straks niet. Stel je werkt 36 uur en laat maar 20 uur meetellen voor je hypotheek, dan word je hypotheek wel kleiner (minder toereikend) maar als je dan straks bv 20 gaat werken dan weet je iig dat je niet met een te duur huis zit. Hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd ;) ?
    Tel je vollop mee voor de hypotheek, dan kun je meer geld aan, maar dan kan later de hypotheek te duur zijn als er minder inkomsten binnen komen, als je minder gaat werken.

Succes! Groetjes Cyntje78

3. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Ja dat klopt, maar ik heb vast contract en mijn man nog niet, dus ik hoop en denk ook wel dat mijn man de komende tijd vooruit gaat en als hij meer gaat verdienen kan ik minder gaan werken, maar dat zal nog ff duren

4. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Hey Happy. Ervaring heb ik zeker. Waar jij over twijfelt is ons overkomen. Wij zijn sinds januari met een nieuwbouwwoning bezig en in februari kwam ik erachter dat er een kleine komt. In het begin werd ik er ongelukkig van, al dat gestress en gedoe in hetzelfde jaar.. eigenlijk waar jij nu over nadenkt.
    Het belangrijkste voor mij is niet zo zeer dat ik van alles moet gaan regelen, maar vooral de volgorde. Soms had ik drie dingen tegelijk staan, dit heb ik nu afgekapt. Eerst het kind (in oktober), dan huis te koop en inrichting van het andere huis.
    Mijn vriend heeft ook een jaarcontract, met uitzicht op een verlenging en daarna wordt het onzeker. Maar voor wie geldt dat tegenwoordig niet? Mijn baan is goed, toch weet ik ook nooit wat er over vijf jaar gebeurt... Zo blijft het altijd. Ik ga vier dagen werken met het risico dat ik het teveel vindt, maar als mijn vriend wel zijn baan kwijtraakt kan ik terug naar 100% en is hij bij ons kindje.
    Als je een kindje wil, zou ik er lekker voor gaan. Er is niet gezegd dat het binnen een jaar lukt (ik hoop het uiteraard wel voor je!!). En echt, je vindt altijd een manier om rond te komen en ik ben zelf nogal een optimist en geloof dus ook dat het uiteindelijk altijd wel goed komt. Als je er samen achter staat, lukt het echt wel!
    Liefs!

5. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    geen adviezen verder?

6. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Wij kunnen volgend jaar pas gaan kopen omdat dan onze registratie weg is (eindelijk na vijf jaar). We hebben nu een klein appartement met twee honden en twee katten en nu dus een kleine op komst.
    Wij zijn er gewoon voor gegaan want er komt altijd wel iets op je weg waardoor je gaat afwegen of het wel kan.

Deel Deze Pagina