duur katje zo. (ongewenste adviezen inslapen)

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 13 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zit ergens mee. onze kat en 3 dagen geleden aangevallen door een hond(loslopend beest)

toen we dit zagen zijn we gelijk om 11 uur in de avond naar de dierenarts gegaan dus dubbel tarief etc die avond waren we 300 euro armer maar alles voor mijn kat de volgende dag ging het nog slechter en werd zijn kop en hals dik. we moesten gelijk terug komen en hij bleek een abces te hebben dus hoppa weer 200 euro lichter ;)
    nu gister de laatste controlle gehad en dat was maar 75 euro hahahha

gister avond hadden we het erover op een verjaardag en echt IEDEREEN zei dat ze de kat hadden laten in slapen hij was notabene al 5 jaar oud dan ga je er toch niet zoveel geld in steken!

ik vraag me af of zij dan echt zo extreem zijn met de liefde voor onze dieren? dat we er bijna 600 euro aan uit geven om hem te laten leven??

2. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    In laten slapen? Dat zou ik ook echt niet doen! Weet je niet van wie die hond is? Anders proberen iets via de verzekering te regelen?

3. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    Ik had precies hetzelfde gedaan voor mijn dieren.
    Als een kind ziek is, help je hem ook, ik vind dat hetzelfde met je dieren. tenzij een dierenarts me verteld dat het diertje veel pijn heeft en de kans op genezing erg klein is, dan moet ik er over na denken. in het belang van mijn dieren.

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ik vind de kosten wel hoog!
    Maar ik denk dat wij het ook hadden gedaan hoor, je gaat een kat niet om dit soort redenen in laten slapen. Het is niet zo dat hij aan elkaar gemaakt moest worden aan alle kanten, of te wel dat het lijden voor het beestje te groot is geworden.

Hier ook een kat die is aangevallen door een hond. Wij konden de kat echter pas een dag later naar dierenarts brengen, en die heeft het beestje niet goed nagekeken, paar weken later hing zijn darm ineens naar buiten (oke, zat nog huid omheen hoor, dus zeg maar flinke buikbreuk) had eerste dierenarts gewoon niet gezien! (en dat kan nooit fijn zijn geweest). Ik vond het toen gewoon erg dat ik zo'n hoge rekening had, voor een arts die gewoon niet goed gekeken heeft.

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Als iets goed te verhelpen is, vind ik dat je de verantwoordelijkheid hebt om goed voor je dier te zorgen, dus nee, ik vind jullie daar niet extreem in ofzo.

Zou er uitzichtloos lijden zijn, dan is het een ander verhaal.

Als je de behandeling van je dier echt niet kunt betalen, moet je geen dieren willen hebben
    (mijn mening, voordat iedereen over me heenvalt :))

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Ik zou hetzelfde doen. Je bent verantwoordelijk voor een leven en moet zo´n beest dus goed verzorgen.

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik had het ook zo gedaan hoor. Vind het verhalen van de kosten trouwens wel een goed idee! Hoop dat je de eigenaar van de hond kunt vinden.

Overigens 5 is helemaal niet oud voor een kat! Katten kunnen makkelijk 10 tot 15 jaar worden. Wij hebben een kat van 12,5 en daar merk je helemaal niets aan bijvoorbeeld.

Ik vind het ook een beetje raar om een beest dood te maken omdat je de rekening te hoog vindt! Als ie heel veel pijn zou hebben en de dierenarts vermoed dat ie het niet zou redden, zou ik het overwegen maar anders niet.

8. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    nee hoor je bent helemaal niet extreem zo ben ik ook ..

kan me niet schelen hoeveel het kost, alles voor mn beesten..

Voor onze rode kater die vorig jaar overleden is hebben we ook zeker 800 euro uit moeten geven en uiteindelijk helaas heeft het niks geholpen maar heb dr geen spijt van. Dat is toch ook een stukje dierenliefde

9. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    nou ik had ook gedaan wat er kon om mijn kat te helpen hoor ,
    wij hebben t met onze hond gehad , hij was al 9 jaar en had n gezwel op zijn nieren maar daar heeft hij de 6 jaar dat hij bij ons gewoond heeft nooit last van gehad , toen mijn zoon in het zkh lag met t rota virus heeft hij ook iets ervan meegekregen en spoog en poepte puur bloed we hebben toen in overleg met de dierenarts niets meer gedaan en hem in laten slapen

maar als hij jonger was geweest had ik denk ik het zelfde gedaan zijn maag en darmen waren kapot van binnen en hij was al zoveel afgevallen en ondanks medicijnen is het niet minder geworden ,

kijk als je kat alleen zn pootje gebroken had zou je t natuurlijk wel doen maar als het zo erg als bij jou kat is weet je niet hoeveel je er nog voor neermoet leggen en hoe hij er vanaf komt toch ? wordt maar 1 iemand happy van en dat is de DA

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik weet alleen dat het een labrador was en dat zijn baajes riep kijk poesje kijk poesje etc etc etc maar verder niet dat hoorde ik van de achterburen die het zagen gebeuren politie is er bij geweest maarja die kunnen verder ook nog niet veel.pas als ze de hond hebben

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    ze doen niks aan een hond die een poes pakt.. alleen als ze een mens aanvallen.

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

ze wisten trouwens ziet of hij er doorheen zou komen hij had de eerste avond 60% kans

13. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Mijn kat is ooit 5 weken vermist geweest en dankzij chip was hij weer terecht maar er erg slecht aan toe. Helft van zijn gewicht kwijt en zijn teentje moest geamputeerd. Koste fijn 900 euro alles bij elkaar (ook opname etc) dan heb ik het nog niet over de verband wissel wat ook om de zoveel dagen moest. Zijn ruim over de 1000 euro gekomen.
    Hij was toen 2 jaar.

Diezelfde kat heeft een half jaar geleden zijn poot gebroken wat maar niet wilde genezen. (waarschijnlijk aangereden)
    Weken hebben we bij een orthopeed gelopen die toch maar besloot om te opereren. Kon eigenlijk niet goed, was te slecht gebroken.
    Gelukkig wel zijn poot kunnen redden (want dat was nog maar de vraag)
    Niet schrikken, maar we zijn maanden ermee bezig geweest (hij kreeg ook tijdelijke blaasgruis tussendoor) en zijn over de 2000 euro kwijt geweest.
    Dan komt het goede nieuws dat we hem na zijn vorige avontuur verzekerd hebben, dus tot 2500 euro kregen we toch vergoed. MAAR ik weet zeker dat ik het anders ook had gedaan. Ik bedoel hij is ook pas 5 en als je dieren neemt moet je ze ook medische zorg bieden en niet gelijk een spuitje geven. Hij is hopelijk nog minimaal 10 jaar bij me!

Zo sorry heel verhaal. Maar je hebt helemaal goed gehandeld.
    Weet je trouwens van wie die hond is?
    Ik heb zelf ook een hond en daarom weet ik dat de kosten die jij gemaakt hebt voor je kat voor de eigenaar van de hond zijn!
    De eigenaar kan zelfs gewoon zijn/haar WA verzekering gebruiken (mits hij/zij die heeft, maar gelukkig hebben de meeste mensen die)
    Dan vergoed de verzekering gewoon de kosten die jij hebt gemaakt.

14. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Blijkbaar weet je dus van wie de hond is.
    Dit zijn zulke hoge kosten dat ik echt geld zou vragen.
    De eigenaar van de hond is verplicht om dat te betalen. Zijn hond liep los (waarschijnlijk ergens waar niet mocht?)

Stel mijn hond loopt los en word aangereden door een auto en mijn hond is dood, dan mag ik mooi de schade betalen aan die auto.
    Eigenaar van de hond heeft altijd schuld als de hond iets kapot maakt van een ander. In dit geval heel zielig een poesje.

De hond kan er trouwens weinig aan doen. Het is instinct en als je dat vanaf het begin niet eruit traint dan zal je hond altijd katten aanvallen.
    Mijne gelukkig niet want hij is de gewent.
    Maar ken genoeg schatten van honden, maar owee als ze een kat zien!

15. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    ben het hier helemaal mee eens.

veel sterkte voor de kat en jullie!

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier ook van die dure diertjes, 1 kater heeft zijn bekken gebroken, gebroken staart, gekneusde rug ,meestal gaat dat niet goed, maar meneer liep en sprong nog . belachelijk maar hij deed het. Geen seconde getwijfelt. poes heeft volledige verwijdering van baarmoeder gehad+ keizersnede, zat een dood katje in haar en baarmoeder was aangetast. andere kater kreeg blaasgruis, dus duur voer. Helaas zijn beide katers onder een auto gekomen. maar al met al hebben onze katten ook al 800 +300+150 euro gekost

17. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Wat een eikel van een baasje zeg!! Om je hond aan te sporen om een kat aan te vallen. Bah!!!! Ik zou er dan ook zeker werk van maken en proberen geld te krijgen van die klojo.:x

Sorry, moest er even uit.:)

Ik zou voor mijn kat hetzelfde gedaan hebben hoor. Je houdt van zo'n beest en wilt er dan alles aan doen om hem te helpen. Hoop dat je kat weer helemaal de oude wordt.

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Als je de eigenaar kunt achterhalen kun je wel degelijk hem verantwoordelijk stellen voor de schade (dierenartskosten) die je hebt geleden.

Honden mogen binnen de bebouwde kom alleen aangelijnt lopen (vreemd genoeg geldt dit voor katten niet ;)) en zodra die los loopt is de baas dus verantwoordelijk voor de schade die het dier veroorzaakt.

19. Skye

Skye Niet meer actief

Uhm nee, ik vind jou niet extreem. Een kat of hond laat je inslapen als er een uitzichtloze toekomst is, dus niet als de kat of hond nog gewoon hersteld kan worden en daarna weer een vrolijk leven kan leiden! Of dat nou €100,- of €2000,- kost, so be it!

20. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Jee, ik moet dr niet aan denken een van mijn katten in te laten slapen! Wij zijn een keer op een zondag bij de dierenarts geweest, omdat een van onze katten een stoel op dr pootje had gekregen. Bleek alleen maar gekneusd te zijn en we kregen alleen wat pijnstillers voor dr mee: bijna 100 euro! Ik zou het zo weer doen.

Deel Deze Pagina