Graag een groot gezin!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Marian, 2 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Dag dames,

Ik ben op zoek naar meiden die net als wij nog de wens hebben voor een vierde (of misschien wel vijfde of zesde) kindje.

Ik heb in mijn omgeving het idee dat mensen altijd maar raar kijken als we zeggen dat we nog wel een vierde willen.

Is het nou zo raar om die wens te hebben? Een groot gezin, gezelligheid, het gevoel hebben nu nog niet compleet te zijn....

Wij gaan ervoor, ik ben net 2,5 week geleden voor het eerst weer ongesteld geweest, dus het echt werk is al begonnen...;)

Groetjes, Marian

2. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Tjongejonge, wat zijn er toch veel clubs! Ik verdwijn meteen naar pagina twee, zo kan ik natuurlijk nooit een clubje starten...

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    lol

hi marian... hier inmiddels zwanger van de 4e :)
    al mama van 2 tienerzoons van 15 en bijna 13.. en een dochter die volgende week 1 word.. inmiddels 21 weken zwanger van nr 4

hier ook bijna alleen maar negatieve reacties, behalve dan van onze ouders, die waren wel blij.
    iedereen vond het al te stom voor woorden dat ik met dochterlief er voor koos om weer opnieuw in de luiers te gaan.. en ook nu weten ze alleen maar de negatieve dingen op te noemen..

wens jullie in elk geval veel succes met zwanger worden

4. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Jeetje, dus ook veel negativiteit? Jammer is dat dan! Wij grappen altijd maar dat we gaan voor een korfbalteam (8). Je moet sommigen dan geschokt zien kijken! :D;)

Wat leuk voor je, eerst twee zoons en nu twee dochters! Hoe gaat het in je zwangerschap? Is het een beetje te doen, zo'n jonge dochter en dan zwanger? Ik was zwanger van Bas toen Lotte en Martijn al twee waren en dat viel mee allezins mee. Ze konden zelf al in en uit de auto enzo. We willen nu iets minder lang ertussen als dat lukt, in tegenstelling tot vorige keer denk ik dat ik het er nu 'wel even bij kan doen' :D Ik hoop dus wel dat dat mee gaat vallen als het zover mag komen!

5. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik vind het heel zwaar, maar dat komt mede doordat ik aan bevalling veel bekken/stuitje klachten heb overgehouden.
    tillen van dochterlief beperk ik dan ook tot het minimum

6. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Nou, sterkte daar dan mee!

En ik wil je vast heel veel plezier wensen met de eerste verjaardag van dochterlief!

7. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Zijn er dan bijna geen dames als ik? Ben ik echt zo apart? nee toch?

8. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Wij zijn pas bezig voor beebje nummer 1, maar wil toch even zeggen dat ik het helemaal niet gek vind als je vier (of vijf) kids wil. Ik hoopte zelf altijd dat het me gegeven is om drie kinderen te krijgen, maar vriendlief zegt dat hij er maar twee wil...Zover is het hier uiteraard nog lang niet, maar een groot gezin lijkt mij ook ontzettend leuk dus ik wens je veel succes met zwanger worden van nummer 4!

9. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    dank je Bibi! Jij ook succes met zwanger worden!

Ik heb vandaag mijn nod, raar gevoel, maar geen posi test vanmorgen. Ik was weer eens te snel met testen door de neiuwsgierigheid denk ik, zal vanmiddag of morgenochtend wel ongesteld worden....

Maar goed, dit was ook maar ronde 1 en ben 28 dagen geleden voor het eerst ongesteld geworden. Misschien ben ik deze keer ook wel niet meteen op regel? Eerder was het altijd 27-29 dagen.... Ben benieuwd!

10. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Hoi,

hier nog niet voor een 4e, wel voor een derde....maar hebben zelf eigenlijk ook wel de wens voor een groot gezin..

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier blijft het bij voor ons ;) maar wil je wel veel succes wensen en hopelijk heb je snel een positieve test in handen!

12. Joyful

Joyful Actief lid

19 feb 2010
    457
    54
    28
    NULL
    NULL
    Wij willen ook graag een groot gezin, en zitten ook te denken aan 4 kinderen.

Ik zie alleen nog wel wat beren op de weg.

Vooral de financiën. Wat kosten 4 kinderen in onderhoud? En met 4 kinderen heb je toch een grote dus duurdere auto nodig.

Ik werk nu nog 3 dagen in de week en kunnen nu prima rondkomen.
    Mijn dochter gaat 2x in de week naar de creche en haar brusje straks ook. Dat kost al een hoop geld...en dat is straks x 4. Dan werk ik volgens mij alleen voor de kinderopvang. Hoewel de oudste tegen die tijd naar school gaat.

En kom ik nog wel toe aan mijn eigen dingen? Nu brengen wij onze dochter nog wel eens een nachtje naar opa en oma en gaan mijn man en ik samen leuke dingen doen. Maar 4 kinderen kun je daar niet zo maar achter laten.

Ik ben wel benieuwd hoe anderen hier mee omgaan.

13. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Hier ook nog eentje met groter gezin; Manlief heeft uit eerste huwelijk al 4 pubers.. en wij willen er toch erg graag een kleintje van ons bij (misschien zelfs twee;))
    Ik vind het helemaal niet vreemd dat er stellen zijn die meerdere kinderen zouden willen.. Kom zelf uit een gezin van 7 kinderen en zelfs daar was ruimte voor nog een pleegkind!
    Dus nee, vind het alleen maar fantastisch.. vanaf hier geen negatieve reactie!

14. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Over de financien kan ik niks zeggen omdat ik niet op je bankrekening kan kijken;), maar het is inderdaad niet goedkoop.

Wij hebben het inderdaad over een grotere auto gehad. We hebben nu een scenic waar we makkelijk met zijn 5en in kunnen, maar komt er nog een kindje dan past dat niet meer en zul je moetten gaan denken aan een 7persoons auto.

Maar het samen leuke dingen doen zal er in de eerste jaren waarschijnlijk wel minder op worden. Wij gaan toevallig over twee weken een nachtje weg samen en brengen de tweeling naar mijn ouders en Bas naar mijn schoonmoeder. Als je je kinderen 'opsplitst' is het denk ik nog wel te doen. Al draait mijn schoonmoeder er haar hand ook niet voor om om ze (zolang het bij ons thuis is) voor alle kids tegelijk te zorgen. Maar dat wilden we haar nu niet aandoen. Maar echt veel leuke dingen doen zoals we die 'vroeger' deden hebben we voorlopig afgeschreven... Komt wel weer!

Ik denk dat je vooral ook zou moeten denken aan wat ze gaan kosten als ze bijvoorbeeld gaan studeren. Dat is denk ik nog de meest dure periode. Ik kan niet meepraten over crechekosten, want ik heb geen werk en ben dus thuis bij de kinderen. Ze gaan hier wel drie ochtenden naar de psz wat ook al 100 euro per maand kost voor hun twee... Verder koop ik gewoon niet al te dure kleding en let ik goed op met boodschappen doen (luiers van de aldi etc..)

En als het goed gaat is in de beginperiode borstvoeding natuurlijk de goedkoopste manier van je kind grootbrengen! Wat scheelde dat in de kosten heb ik gemerkt! Bij Martijn en Lotte ging dat niet goed en nu bij Bas wel, dus ik ben blij! :D

@Dolfijn, zozo, vier pubers! Pittig hoor! Succes met zwanger worden!

15. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Wij willen ook graag een groot gezin, ook wel 5 of 6 kindjes;) maar we hebben t niet voor t zeggen he.. we hebben er inmiddels 2 en de 3e is "waarschijnlijk" op komst zie mn zwangerschaptest van vanmorgen 2 dagen voor NOD:

succes met alles;)

16. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Wat leuk, dan feliciteer ik je alvast een klein beetje! Zo'n test heb ik trouwens nog nooit gezien, dus weet niet waar ik kijken moet, maar geloof je als je zegt dat je waarschijnlijk zwanger bent..! :D

17. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ik zie een heel licht streepje :) alvast een voorzichtige felicitatie!

Even over de kosten van studerende kinderen; deze hangen heel erg van je eigen inkomen af.. als jouw inkomen wat hoger is krijgen de kids minder studiefinanciering en moet jij dus blijven bij springen. Ons inkomen is niet echt hoog en dus krijgt zoonlief een volledige beurs waar hij redelijk zijn kosten van kan voldoen.. ook is het hier in huis min of meer verplicht om vanaf je 16e een baantje te hebben waar je je eigen dingen mee financieerd..
    De periode van het naar de hogere school gaan wordt hier ervaart als de duurste periode.. maar het blijft altijd; Je maakt het het zo duur als dat je wilt!

Allemaal succes met zwanger worden!

18. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Leuk topic! :) Ik had er een tijd geleden ook een proberen te maken, maar daar heb ik maar weinig reacties op gehad.
    Wij hebben inmiddels 3 zoons (zoals je in mijn handtekening kunt zien) en na lang twijfelen toch besloten ons gevoel te volgen ipv ons verstand. Om me heen vinden de meesten dat we nu al een groot gezin vormen, maar ik vind het gewoon nog niet compleet. (Sorry, ik bedoel wij. :D)
    Een andere reden waarom mensen in onze omgeving niet enthousiast zijn, is omdat onze oudste Asperger heeft (vorm van autisme) en dat is soms al erg druk en het zou erfelijk bepaald zijn. Daarom hebben wij er zelf ook lang over nagedacht (ook financien speelden mee) maar we zijn nu zo ver dat we zeker weten dat het zal lukken, wat er ook gebeurd. (Maar we gaan er vanuit dat er net als bij de andere 2 kinderen bij een volgende niets aan de hand zal zijn.)
    Ahum, sorry lang intro verhaal, maar het zit me dan ook soms erg hoog.:(

19. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...

haha oke, als je aan de linkse kant van die donkere streep kijkt kun je nog een streepje zien;)...dank voor reactie
    xxx

20. Joyful

Joyful Actief lid

19 feb 2010
    457
    54
    28
    NULL
    NULL
    @Twijfel: ik denk dat het goed is dat je je gevoel volgt. Anders zal je waarschijnlijk de rest van je leven het gevoel hebben dat je iets of iemand mist. Heel veel succes!

Ik weet ook niet precies wat studerende kinderen kosten, maar ze kunnen inderdaad altijd zelf nog een bijbaantje zoeken tegen die tijd. Hebben mijn man en ikzelf ook gemoeten en we zijn er niets slechter van geworden. Ik denk juist dat we hierdoor beter met geld om kunnen gaan.

Deel Deze Pagina