TWIJFEL: ja dan zijn ze voorbij dusja zal volgende maand beter geklust moeten worden dan é enja wa maakt nu een dag of 2 uit, VEEL ik zo het niet kunnen zulle haha hou ons op de hoogte é
@Twijfel, Er is hoop! Mijn zus heeft gisteren na 35 dagen ook posi getest! (joepie!) Bij beide zwangerschappen is bij 36 weken precies ontdekt dat de bleoddruk te hoog was en dat ik eiwitten in de urine had. Toen ik met de tweeling dus voor controle kwam mocht ik niet meer terug naar huis maar moest in het ziekenhuis blijven (einde van de middag) en toen zijn ze de volgende ochtend gelijk begonnen met het opwekken van de bevalling middels primen. (brengen ze vaginaal pilletjes in om de bmm te laten verweken) Dit omdat ze in vergelijking met de echo van 34 weken ook niet genoeg gegroeid waren, ze kregen dus niets extra's meer in mijn buik en het was beter eruit te komen. De tweeling is toen met 36+2 geboren. Toen ik voor de 36 weken controle kwam met Bas was de bloeddruk weer verhoogd en moest ik de volgende dag met urine terugkomen en werd toen dus ook naar het zoekenhuis doorverwezen. Ik kwam met 36+2 in het ziekenhuis terecht, toen wilden ze me ook niet meer laten gaan en zijn ze mijn urine gaan opsparen om te kijken hoe erg het was. Toen ze na 24 uur hadden geconstateerd dat het echt zwangerschapsvergiftiging was zijn ze weer begonnen met primen. Nas is toen met 36+4 geboren. Ik zit er dus niet zo heel erg over in dat het weer kan gebeuren, want 36 weken is netjes toch? Nadeel was wel dat ze alledrie erg klein waren en een weekje op de kinderafdeling moesten liggen. Ik mag toch hopen dat bij een vierde dit een keertje niet hoeft, want de hechting is best moeilijk als je de eerste week je kindje amper ziet. Ik had bij alledrie echt een paar maanden nodig om goed te hechten. Ik kon er gewoon niet bij dat het mijn kinderen waren, ze worden gelijk bij je weggehaald na de bevalling en dan lig je daar... @Jong moedertje, jeetje, dat is inderdaad wel ff een shock! Maar dat is inderdaad niet iets wat genetisch bepaalt zou zijn, maar meer toeval. Dus dat hoeft niets in de weg te staan. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen, praat er maar veel over, weeg de voors en tegens af, blijf erover in gesprek, dan komt de beslissing om er al dan niet voor te gaan vanzelf. @mama73, fijn dat jullie weer heelhuids terug zijn. En balen van je ongi. Succes met de behandeling! Hou je ons op de hoogte? @Annabel, jammer hoor, van al die rondlopende kaboutertjes... Hopen op een dagdienst als je volgende vruchtbare periode er weer is.
@Twijfel Clomid is een medicijn, een hormoon waarmee er een eisprong wordt opgewekt met meerdere eitjes: het liefst 2. Dit verhoogt de kans op een zwangerschap wanneer het zaad slecht is. De kans op een meerling is 6-7%. Ik moet het 5 dagen van mijn cyclus slikken. IUI is intra Uterine Inseminatie: we kennen het ook als kunstmatige inseminatie; KI. Dus volgende maand niks geen romantiek; maar via een potje en een slangetje....moet er wel wat voor over hebben om nog een 4e kindje te krijgen. En dan idd: Jong Moedertje komt bij ons ook vaak het gevoel: wat roepen we over ons af, waar vragen we om, wat als het zometeen geen gezond kindje betreft, of wat als er iets met mij gebeurt......wat als...wat als, maar dan zeg ik tegen mezelf en mijn man: de kans dat alles goed gaat blijft het grootst. En de wens overheerst......toch; nog veel liefde om te geven.... Tot gauw.
mama73: jeetje dat is niet niks. Ik hoop dat het dan meteen lukt volgende maand. Zijn er "voorspellingen" hoe lang het kan duren op deze manier? Knap van jullie hoor dat jullie doorzetten! Heel veel succes komende maand en probeer het af en toe toch een beetje romantisch te houden... Marian: gefeliciteerd met je zus haar zw-schap! En inderdaad valt 36 weken nog erg mee. Als je baby's in het ziekenhuis moete blijven, kun jij dan niet ook blijven of wilde je dat niet? Ik heb bij de oudste 2 de hele kraamtijd in het zkh doorgebracht.
Nee, je mag tegenwoordig max. drie dagen blijven na de bevalling als je jezelf goed voelt. Omdat wij maar een km of 20 van zwolle wonen (die de beste nicu heeft) moet je dan gewoon naar huis. De bedden moeten weer vrij... En daarbij is het zo dat de kraamafd. en de kinderafd. 6 verdiepingen uit elkaar liggen en als je dan net bevallen bent is het al zwaar om er drie keer per dag eventjes heen te gaan (vond ik). Eenmaal thuis gingen we dus nog maar één keer per dag. Gelukkig duurde het beide keren al met al maar 6 dagen, dus drie dagen ziekenhuis en drie dagen thuis. Maar ik doelde er dus ook meer op dat je dan niet meteen je kind op je borst kan leggen, niet gelijk kunt proberen te borstvoeden (lang leve de kolf, maar ik kon hem toen wel vervloeken). En dat soort dingetjes, dat maakte het voor mij allemaal moeilijk.
Marian: dat is wel een groot zkh met 6 verdiepingen en dan maakt het idd bijna niets meer uit of je vanuit huis of vanuit 6 verdiepingen verder moet komen; is net zo zwaar. Die andere dingen waar je het over hebt, ken ik helaas ook. Doordat ik zw-schapssuiker heb mag ik be baby niet meteen na de geboorte aanleggen en moeten ze precies op schema eten en dus moest ik die eerste dagen steeds kolven (bah).
Mocht het kindje wat hebben ik zal er met alle liefde van houden en zorgen maar ik heb wel nog 3 kleintjes lopen die ook hun aandacht en liefde en verzorging nodig hebben. Dat zal dan wel zwaar worden, maar goed het is ook net in welke mate. Gelukkig zien ze tegenwoordig veel op echo's het lijkt me alleen vreselijk om een kindje geboren te moeten laten worden waarvan je weet dat het het niet zal redden, of dat het kindje wat overkomt tijdens de bevalling. Maar goed ik denk ook veeeeeeeel te veel na. heb ik bij die andere niet gedaan dus moet ik nu ook niet doen. Maar ja eerst me man maar eens overstag want die weet echt niet wat ie wil het ene moment wel, het andere moment niet. De kids zijn druk, soms vervelend (ja is de leeftijd) meneer heeft dan zoiets van Daaaaaaag word er nou al gek van laat staan dat er nog een bij komt. Ik wil de rust er hier ook wel weer eens in hebben. Nou die ene meer maakt ook niets uit kwa herrie, of vervelend haha ons gezin is toch al groot dus er kan nog wel eentje bij hoor vind ik dan. Hij vraagt zich ook af wat dat gevoel nou is, waarom wil ik er nog een. Jaaaaaaa hallo dat weet ik niet hoe ik dat moet uitleggen. het is een gevoel dat ik heb. Hij voelt zich compleet maar ik niet. En ik schuif het steeds maar weer aan de kant, maar het komt altijd weer terug naar een paar weken dus dan is de wens en verlangen wel heel diep! Maar ja leg dat maar eens uit aan een man want ik weet niet hoe ik dat moet uitleggen wat ik voel! Marian; wat knap dat jij er zo nuchter tegenover staat. Al 2x zwangerschapsvergiftiging gehad en je durft het gewoon nog een keer aan. Ik ben al als de dood dat het mij eens zal gebeuren! Lijkt me doodeng! Twijfel hoe voel je je? al zenuwachtig of gevoelens dat je denkt dat ht raak is? Ik voelde bij de eerste 2 niks (de boys dus) en bij me meisje had ik 1 week voor me NOD al een positieve test en voelde ik me ook al zwaar misselijk voor me NOD!
Vanmorgen heerlijk uitgeslapen en daarna snel naar de wc voordat ik me kon bedenken . Ik heb dus niet getest (goed he), maar nog niet in de verste verte rood/bruin te zien. Las vanmorgen dat bij gebruik van een cd het in 12 procent "fout" gaat. (Onze eerste is door de pil heen verwekt, dus bij ons kan alles )
onze eerste is ook door de pil gekomen haha. Daarna aan een andere pil gezet, ook een lichte een maar nog niet doorheen gekomen haha.......
SPANNEND twijfel, amaai e toch kunnen wachten met testen...als je test wel even snel komen schrijven é... Hier ook é drukke opvangdagen voor de boeg kga blij zijn als 't weekend is, pff moe echt nog wennen ann het terug vroeg opstaan zulle
Het word nu echt spannend twijfel! Annabel, ik kan er ook niet aan wennen weer vroeg op te moeten staan zo na de vakantie, bah, al dat gehaast 'smorgens...
Oehh spannend Twijfel. Hoop zo voor je dat het raak is! Zou super zijn!! Laat je het wel even tussen de bedrijven door weten haha!
Pff, wat een ellende! Ik kon mijn nieuwsgierigheid weer eens niet de baas en heb een vroege zwangerschapstest van predictor gehaald (van 11,95!) en hij was negatief. Waarom kan ik niet gewoon wachten tot mijn nod? :x:x
Dat is idd zonde van het geld. Maar je bent niet de enige hoor vele testen veel vroeger! maar als ik je een tip mag geven, die ook nog eens goedkoper is, wil je echt voor je NOD testen neem dan de kruidvat 2 voor 5euro. Scheelt je nogal en ik had een week voor me NOD al een positieve test en vele met me. En die zijn echt wel goed. Zonde om zulke dure testen te kopen meis. Waneer is je NOD? ik hoop dat ie met je NOD alsnog positief is! Enne soms duurt het even he. het hcg in je lichaam moet ook nog stijgen. Bij de eerste was ik met 5 weken positief, bij de 2e veel later! succes meis!
Zondag is mijn nod. Ik lees nu inderdaad veel goede verhalen over kruidvat 2 voor 5. Die maar eens halen dan.
MARIAN oeie maar nog niet wanhopen é wanneer is je nod juste? het kan nog altijd é hier al ganse dag hoofdpijn en plassen dat ik me doen nie normaal, zal mijn eisprong zijn die daarvoor zorgt..
ik heb mezelf voorgenomen om eerst een paar kilo af te vallen. Bij alle 3 zwangerschappen woog ik teveel voor me lichaam en mocht er een 4e komen dan wil ik er gezonder in gaan dan toen. Daarbij moet ik heel erg op me cholesterol letten omdat dat bij ons in de familie zit. Hij is al wat hoog dus me gewicht moet zowiezo wat naar beneden. Ik hoop dat het dit keer wel lukt want afvallen is geen hobby van mij. Maar voor een kindje heb ik eigenlijk alles wel over, nu me man nog haha!
hoi ik zocht inderdaad een onderwerp als dit hahaha. fijn dat ik jullie gevonden heb. wij willen een vierde kindje. heb twee jongens en een meid. We moeten alleen nog erover gaan hebben wanneer we er voor gaan. De wens is groot, maar kan nog wel een paar maanden duren voordat echt het moment kan komen dat we ervoor kunnen gaan. vind het heel spannend gr cola
dat is van mij ook een van de redenen dat ik nog een paar maanden moet uitstellen om zwanger te worden. wil met een mooie dikke zwangere buik lopen en niet de vragen krijgen ben je nu nog dikker geworden of zwanger. wil er zo van genieten van de zwangerschap dat ik nu eerst moet lijden hahaha. wil er nu nog minimaal 10 kilo af hebben. volgens mij heeft marian dezelfde kindernamen smaak zag twee bekende namen hihihi voor de kids.