Hallo Cola, leuk dat je bij ons voegt. @Marian: heeeel herkenbaar dat vroeg testen, die wachtweken zijn slopend. Ik hoop voor je dat het toch nog een vette streep wordt. @Jongmoedertje: Ik vind het knap van je dat je de discipline kan opbrengen op gewicht te verliezen!!!! (en om je wens uit te stellen, maar dat kan ook gerust gezien je leeftijd, kan ik niet zeggen) @Twijfel: en en en.....weet je al iets. @Annabel: heftige tijd met je zieke mannetje en de oma van je man... Ik zit weer in de wacht zoals jullie kunnen zien.....Op naar een roze streep (of Clomid) Liefs
Hallo Dames, Leuk dit onderwerp. @jongmoedertje: Met de eerste regels die jij schrijft is het net of ik het zelf geschreven zou kunnen hebben. Ook ik heb flinke overgewicht en wil dat nu echt gaan aanpakken. Voor er idd evt nog een 4e kindje mag komen. De 3e is bijna 1 en ik geef nog steeds borstvoeding, dus echt flink afvallen was nog niet verstandig ivm de afvalstoffen die hij dan binnen krijgt. affijn, Vroeg testen ook heel herkenbaar bij de 3e gingen we er echt heel bewust voor gepland dus, en ik teste uiteindelijk voor mijn nod en toen teste ik licht positief. De andere 2 zwangerschappen waren er al toen we zoiets hadden van laten we ervoor gaan. geluk dus. groetjes esmeralda
mama73 zal mee af tellen al ben ik hier zo goed als zeker dat het niks zal zijn deze maand...gans de week niks geklust daar ventje de nacht heeft é..dusja zal voor volgende maand zijn heb gekeken en dan heeft ie de namiddag dus dan zullen wel de tijd vinden é... alle zal meeduimen met u é!!! hier is de kleine kapoen er ondertss weer door hoor, en de oma van mijn man ja das is meer dan een wonder maar daar zie je gewoon niks meer aan, er zat een verstopping in haar darmen en daardoor sliep ze constant... allé kga ook slapen doen zal vroeg dag zijn slaapwel
Wat een gezellige drukte hier! Welkom cola en esme! Wat grappig, dat we dezelfde namensmaak hebben Cola! Dan ben ik heel benieuwd welke namen jij hebt gekozen, maar snap ook als je dat liever niet verteld ivm privacy (pb mag ook altijd als je dat wel zou willen). Annabel, fijn te horen dat de zieken zijn opgeknapt! Esmeralda, dus ook eerst afvallen, succes ermee! Ik kan er niet over meepraten, maar heb altijd wel erg veel respect voor mensen die zo goed de discipline kunnen opbrengen om af te vallen. Ikzelf ben gezegend met een lichaam dat zijn oude gewicht en vorm weer aanneemt na een zwangerschap, dit zonder maar iets te doen of ergens op te letten. Mama73, dus ook op de wachtbank, ik ga voor je duimen dat het raak is zonder de clomid! Jongmoedertje, jij ook petje af vor je afvallen! Super dat je dit over hebt voor een nieuwe zwangerschap, en ookal is het niet je hobby, ik weet zeker dat het je lukken gaat! Go girl!
Sorry, ik heb echt geen tijd om te lezen of uitgebreid een bericht te sturen, maar ik wil jullie niet langer in spanning laten. Helaas: sneeuwwit. Nog steeds geen regelmaat dus. (Ben ik blij of teleurgesteld? Ik weet het zelf niet.)
twijfel toch balen jong...knuffel ik heb dan ook altijd zoiets van als toch niks is dat ze gewoon doorkomen dan é..maar zegn altijd zolang geen bloed het nog altijd kan é meis...
maar afvallen wil ik eerst omdat ik dus niet zomaar mijn oude gewicht terug krijg in mijn zwangerschap. Mijn kinderen zijn dus al wat ouder dan de kinderen van jullie en als ik zwanger word zal het toch wel een wonderdje zijn. bas en martijn zijn 2 van de 3 kinderen hun namen. maar mijn oudste kind is 12. ik was toen een jonge moeder. als ik nu zwanger zou worden heb ik de normale leeftijd. niemand in onze omgeving weet deze wens ben erg bang voor negatieve reacties. ik had bij de jongste een hele late eisprong en was dus toen ook overtijd maar volgens de zwangerschap test duurd het dan langer voordat je wat ziet. ik werd trouwens wel ongesteld maar volgens de vk zij dat ik toen dus niet ongesteld was maar innestelings bloeding had. en ze had gelijk het is nu al een grote jongen.
Twijfel, balen zeg! Ik leef met je mee, onzekerheid is K#T! Cola, wat leuk zeg Bas en Martijn, wie weet pik ik voor de vierde (als die onss gegund is) er wel de naam van jouw eerste uit... hahaha, dat zou lachen zijn! Is dat een jongen of een meisje? Ik kan me voorstellen dat je bang bent voor negatieve reacties, zo zitten velen van ons. Jammer dat het tegenwoordig 'raar' is om de wens te hebben voor een groot gezin....
marian en cola hier is het ook vanda hoor, ben eigenlijk wel doodsbang voor de reactie hier als ze gaan horen dat ik zwanger ben...ik heb 2 kindjes uit mijn eerste huwelijk en mijn oudste dochter is er ook al 11.. Hier is ook een groot gezin taboe hoor.. dus hoe dat we dat gaan vertellen als het eens zover is weet ik nog niet goe zulle
de eerste is een meid. bij ons is de situatie helaas nog raarder. mijn man moet eerst nog een herstel operatie ondergaan. En dat maakt natuurlijk dat iedereen nog raarder reageer. Had het zelf ook nooit gedacht dat ik er terug op zou komen. maar aan de andere kant is het ook juist van ons heel slim geweest om die operatie toch te doen onze situatie was toen financieel niet goed en mijn kinderen hadden toen veel extra zorg nodig. En aangezien ik ook zwanger raak met voorbehoedsmiddelen vonden we het toen de beste keus. we zijn nu een ziekenhuis aan het uitzoeken. om het te laten herstellen. wat we uiteraard zelf moeten betalen. ik hoop dat ik hier geen nare reactie's krijg want die heb ik al genoeg gehad op een ander forum. daarom ben ik daar nu weg. Ze behandelen je gelijk als een kleuter met hun vooroordelen en zeker omdat het al een vierde is. Wat tegenwoordig ook niemand kan begrijpen. ik hoop op begrip op mijn situatie. cola
cola zoals ze zelf zegt toen was het de beste oplossing en hebben jullie gehandeld naar jullie gezin toe!! dus waarom zouden we je niet gaan begrijpen dan!! Hier hebben we eigenlijk ook gezegd na Janty gedaan maarja het gevoel bleef en na lang praten hebben we toch beslist om ervoor tegaan..ik had alles nieuw gekocht na geborrte jando en heb al heel veel weer verkocht na Janty nu zoals mijn kinderwagen, badje... park en bedje is geen probleem daar ik onthaalmoeder ben heb ik die niet weggedaan en de kleine body's en pyjamatjes ook niet. Wij hebben al gedacht om het aan onze ouders te vertellen dat het een accidentje was, zwanger door de pil heen...heb dat ik mijn eerste huwelijks ook 'ns meegemaakt maar heb dan de beslissing genomen om het te laten weghalen wat zeker neit makkelijk was hoor maar wel de juiste beslissing op dat moment( exman is drager van de ziekte van huntington en bij de 1ste 2 wisten we dat niet... ) dus ize je maar cola iedereen heeft iets mee te dragen..; allé kga nog beke gaan meespelen met de kabouterkes hier
zelf ook een paar miskramen gehad en heb toen gezegd nooit laat ik een kindje weg halen. want mijn ouders vonden het echt niet leuk dat ik zwanger was. terwijl ik al samen woonde met mijn man met mijn miskramen zat ik echt wel in de put. dus mijn ouders zouden nu ook niet blij zijn voor ons. Moet wel zeggen dat ik het niet zo erg vind. voor mijn man zou ik het vervelender vinden als zijn ouders raar reageren. over onze dochter die is dus door de pil verwekt. ik zeg nooit ongelukje heb daar een hekel aan. ik zeg altijd je kwam wat vroeger dan we verwacht hadden nu is ze ook te vroeg geboren. maar jullie begrijpen wat ik bedoel. en een miskraam die kwam ook door de voorbehoedsmiddel heen. toen hadden we wel van we willen graag een tweede maar dat bleek dus niet zo makkelijk te gaan als we gedacht hadden. de zwangerschap was snel elke keer zwanger maar zwanger blijven was toen het grote probleem. vaak hoor je iedereen je heb al drie kinderen of als het maar gezond is. ja wat is gezond kan je dan zeggen psychisch weet je het toch nooit. en is adhd niet gezond of autistisch. of hoogbegaafd. het is niet dat je niet gezond ben maar dat je anders bent. maarja iedereen is anders. vooroordelen terwijl de mensen niet eens je gezin kent of weten waar ze over praten denk dat dat het is. of mensen die 2 kinderen al zwaar vinden.
Tjee Cola, je heb nogal niet wat meegemaakt! Ik kan me dan wel heel goed voorstellen dat jullie toen de beslissing hebben genomen om te steriliseren. En als jullie gevoel nu zo is dat jullie nog een kindje wensen en jullie hebben er samen goed over nagedacht, dan zie ik het probleem niet. Maar ik kan me je angst heel goed voorstellen op negatieve reacties. Maar vanuit hier kun je in ieder geval op steun rekenen! En altijd je verhaal kwijt. Annabel, jij ook al zo'n 'verleden'. Tjonge, wat heb ik het dan makkelijk als ik dat allemaal zo lees. Het enige probleem hier is het tempo waarin ik zwanger raak. Bij de eerste zwangerschap heeft het 15 cyclussen geduurt en bij de tweede 8 cyclussen. En dat vond ik best vervelend, maar als ik dan dit allemaal zo hoor voel ik me toch een gezegend mens en vraag ik me af (en schaam ik me een beetje voor) waar ik me druk over heb gemaakt. Ik ga zometeen even naar de stad, mijn schoonmoeder komt even oppassen. Dan moet ik even neusspray halen voor Bas, hij is vannacht ineens zo verkouden geworden. En dan neem ik natuurlijk meteen even een test mee. En nu de goedkope twee voor vijf euro van de kruidvat. Ook ga ik nog even kijken naar een spijkerbroekje voor Bas en informeren bij het circus. Die is het hele weekend nog in de stad en ik ga even kijken of dat nog wat word of dat we volgende week 20 km verderop gaan. Ik las op de site dat we de familiedag van gisteren hadden gemist, en dan is het een stuk goedkoper. Dus even kijken wat er financieel het beste is.
dank je wel, doet me goed dat jullie zo reageren. nogmaals mijn familie en meeste vrienden weten het niet. mijn man en ik willen moeten nu nog praten over wanneer de operatie, wanneer de operatie enz erg spannend dus. ja we praten er al heel wat jaren over. oeps vergeten: zal me niet verbazen als je mijn dochter haar naam leuk vind. hihihi toch apart dat je de zelfde namen kiest trouwens jou dochter heet lotte. mijn kat heette lotje. hahahaha. gr cola
Cola welkom hier! ik zou niet weten waarom wij je nare reacties moeten geven. Iedereen heeft zijn rugzakje wel! Toen ik 16 was was ik ook zwanger, die jongen vond het eerst helemaal geweldig, tot een paar weken later ineens wou ie om tafel met mijn ouders dat ik het maar weg moest laten halen. ja daaaagg ik was dan misschien wel 16 maar dat gebeurd dus echt niet. Ik ben anti abortus wat iedereen doet moet iedereen zelf weten als je er een goede reden voor hebt prima, ik zal niemand erover veroordelen maar ik moet er zelf verder niks van weten. Dus ik was dat niet van plan, kwam er later ook achter dat hij al die tijd nog een vriendin had, maar goed ik heb later dus een miskraam gehad spijtig genoeg. Maar als het was gekomen dan was het gekomen, met of zonder hem! Daarna kwam ik bij me huidige man. En raakte ik van de eerste ook door de pil heen zwanger was net 18 jaar. Veel vooroordelen gehad, maar me ouders hebben altijd achter me gestaan en me man was er ook heel blij mee. Hij word nu alweer 6 jaar. Daarna hebben we er voor gekozen om als we meerdere kindern hoopte te krijgen er niet teveel leeftijd tussen te hebben zijn we naar een jaar er weer voor gegaan, en na de 2e nog eerder maar duurde langer. De 2 jaar die ik tussen de 3 heb haal ik nu niet meer met kleintje 4 maar dat maakt ook niet uit. Wij krijgen nu nog vaak vooroordelen ben 24 jaar en loop al met 3 kids. Ja so what!!! Wij zijn gelukkig en trots op ons gezin en dat pakken ze niet van ons af! Dus meis als je een wens voor een 4e hebt ga er lekker voor trek je niks van anderen aan want het is toch nooit goed wat we ook doen! Heel veel succes!! @Twijfel pfff spannend hoor meis, maar dat zegt nog niks hoor. Hcg moet opbouwen dus kan ook wat later zijn dat je het aan de test ziet! zo nu moet ik eve terug lezen ben het kwijt haha
Oja over afvallen........... ik heb de discipline ook helemaal niet meer ben al zo lang bezig met afvallen en opletten op me eten dat ik er wel klaar mee ben. Maar ik weet dat ik me wel beter zal voelen als ik wat lichter begin dan nu! Ik mag 67 wegen en ik 82,5 dus er mag van mij wel het een en ander af. Ik zou graag 70 willen wegen, dus er moet 12,5 kilo af, normaal heb ik dat er zo af maar nu ik geen discipline heb word het nog een hele strijd, maar goed die ga ik graag aan voor een 4e kindje. Nu hopen dat me man nog meewerkt haha!
je weegt het zelfde dan ik en mijn gewicht moet ook 67 zijn dus dat komen we overeen. ik kreeg mijn eerste op mijn 20ste en moest maar tevreden zijn, want mensen toch zeggen als je een miskraam heb je bent nog zo jong tijd zat.... hoe oud je ook bent dat heeft niks met gevoel maken en het verdriet. maar goed en inderdaad met mijn 25ste ongeveer liep ik met 6 kinderen. 3 van mij en 3 oppaskinderen. de gezichten moet je zien hahaha mensen lopen dan echt te puzzelen. en ja hcg hormonen die komen altijd te laat in je urine. En ja wij als vrouwen kunnen niet zo goed wachten. gr
Ik had een negatieve kruidvattest, dus ik heb besloten nu de ongi af te wachten en als het er maandag nog niet is dan ben ik écht overtijd en kan ik testen. Ik maak mezelf hier helemaal maf! Niet meer doen....
Als je weet hoeveel testen ik versleten heb met mijn zwangerschappen, hihihi precies het zelfde allemaal andere merken want ja misschien reageer de ene sneller dan de andere. maakte me ook helemaal gek. bij de eerste en de laatste niet maar die zwangerschappen ertussen pff. niet normaal. ik ben bang dat het als het bij mij het zover is ook zo zal gaan. Heb ook nu zoiets van als de herstel operatie goed ga mag ik van mij zelf niet elke maand testen. de eerste 6 maanden gebeurd toch niks minste dat hou ik me zelf voor. ben ook nu niet meer zo regelmatig als vroeger komt door een auto ongeluk. maar iedereen die graag zwanger willen worden kopen testen bij het leven. vind het dus helemaal niet raar hoor. gr cola
blijven hopen marian en zoals je zegt als ze er ma nog iet zijn zeker weer testen, opstaan en gogo. en het weekend zal je wel verstrooien want ik denk zoals overal is het wk altijd druk en leuk.......