Graag een groot gezin!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Marian, 2 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @marian: spannend hoor. Het kan alle kanten nog op en pas als we bloed zien is de kans verkeken. Dus geen bloed geeft moed!!

@Annabel: rustig aan het je bekken hoor. Lekker een weekje weg met het gezin. Ik ben benieuwd hoe je oudste kinderen gaan reageren.

2. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    @Marian: Weet je wat het is, de klachtjes bij een zwangerschap lijken erg veel op die bij een menstruatie. Dat is iets wat ik de laatste jaren heb ervaren maar ook heb gelezen; met andere woorden, je kan er geen pijl op trekken, tenzij je natuurlijk brakend boven de wc hangt. (maar ook dat kan een buikgriep zijn). Als we proberen alle klachtjes te vergeten is alleen de test een bewijs. Maak je niet gek met alles wat je wel of niet voelt. Alles wat ik voelde tijdens mijn eerste maanden zwangerschap voel ik ook wel eens al ik ongesteld word.
    @jongmoedertje: jammer dat de testen negatief zijn, maar zolang je niet menstrueert kan het nog alle kanten op gaan...dat heb ik hier al vaker gelezen.
    @Nynke; heb het waarschijnlijk gemist, maar waarom februari?
    @Annabel: Balen van je bekkeninstabiliteit..
    @ all: bedankt voor jullie reacties op mijn vorige verhaal, ik ben erg blij met de ommezwaai van mijn man, maar anderzijds voelt het wel nog dubbel: ik krijg negatief gezegd 'mijn zin' , gelukkig voelt het voor mijn man niet dubbel, hij houdt te veel van me om het onze relatie zoveel te laten beinvloeden en heeft er vertrouwen in dat het hoe het ook loopt; goed komt. Heb ht eigenlijk enorm getroffen met zo'n man, wat gebeurt is is gebeurt; hij wil graag dat we dat gedeelte laten rusten.
    Liefs

3. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Nou, vanmorgen gewoon ongesteld geworden, precies wat ik eigenlijk al dacht. Maar ben nogsteeds onwijs misselijk, dus daar baal ik goed van! Bah!

4. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Twijfel: 3 zoons (14-11 en 7 jaar) NOD 5 november
    Annabel: 1 dochter en 3 zoons ( 11 - 9 - 3 - 22 mnd) bevalling 8 juni 2011

Miranda200375: 2 stiefzoons (14 en 12 jaar ) en 2 zoons (10 en 8 jaar) en 1 dochter (6 jaar) bevalling: 31 december 2010

Marian: Een tweeling, jongen/meisje (3,5 jaar) een zoontje (1 jaar) NOD 21 november

mama73: 3 dochters (7-5-4) ...............?
    Jongmoedertje; 2 jongens 3,5 en 5,5 jaar en 1 meisje 1,5 jaar (nummer 4?????)

En mijn nod even aangepast....

5. liebrando

liebrando Niet meer actief

Mama73 ik weet hoe je je voelt. Ik heb ook maandenlang lopen "zeuren" dat ik een 4e kindje wou. Maar hij zag dat gewoon niet zitten omdat ie gelukkig is met de 3 wondertjes die we nu hebben. EN ik kon dat zeker begrijpen maar pijn deed het wel. Ik kon hem maar niet uitleggen waarom ik perse een 4e wilde. Het gevoel is enorm sterk, maar verder kan ik hem niet uitleggen waarom, ik weet het zelf niet eens haha......maar goed wij hebben echt zo vaak en zoveel gepraat. En ik had me er bij neergelegd dat het zo zal blijven. Maar meneer draaide ineens zelf om, en nu zit ie steeds maar, dat ie hoopt dat wij ook nog 1x zo mooi wondertje mogen meemaken, het gevoel van getrappel in me buik tegen zijn handen aan, en als het er dan is zo lekker lief klein wondertje in je armen houden. En nu ben ik degene die teveel nadenk whahah. Ach ik weet dat we het wel redden allemaal enz tis alleen de lichamelijke angst die ik nog steeds heb, zal vanzelf wel overgaan als het zover is maar tot die tijd blijft mijn hoofd een piekerbom!!

Marian Jammer dat je ongi bent geworden, maar je cyclus werkt iniedergeval wel. Kan ik helaas niet zeggen :( Zit nu op dag 44 ben nu al 16 dagen overtijd pfff wat een end. Ik weet dat de test negatief was maar af en toe kan ik me er niet bij neerleggen niet omdat ik niet wil, maar ik voel zoveel en vooral me onderbuik die kan ik nergens tegenaan hebben op dit moment want die is zoooooooo gevoelig, en af en toe krampjes enz. Maar er komt maar niks Grrrrrrrr ik wou dat die rotduivels eens kwamen!!!!

6. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @marian: :( verdorie.

@mama73: pas Feb. omdat we in dec dit jaar gaan beginnen met de bouw van ons eigen huis. Klinkt raar maar het komt nu gewoon niet uit.:) Ik heb bij de laatste twee kinderen hele erge bi gehad en de kans dat ik dat bij een nieuwe zwangerschap weer krijg is heel groot. Een huis bouwen en zwangerzijn gaat dus niet samen. Nu hoeven wij natuurlijk niet zelf te bouwen maar wel schilderen en verhuizen en heb ik drie kids om me heen lopen.

Je hebt een heel lieve man en ik hoop zo dat er een wondertje voor jullie gaat komen.

@Jongmoedertje: stom lijf.:(

Hier hartstikke ziek. Flinke buikgriep te pakken en knallende koppijn. Even snel zsp kijken en dan lekker naar bed.

7. Marente

Marente Actief lid

26 okt 2010
    271
    0
    0
    Hallo,

Mag ik me bij jullie aansluiten?

Ik ben 30 jaar en mama van 3 dochters, van 7 en 4 jaar en van 14 maanden oud. Ik heb nooit bewust een groot gezin gewild, maar sinds de geboorte van nummer 3, zou ik nog heel graag een vierde kindje willen. Ik ben er nog niet helemaal uit wanneer, want ik zie nog wel een heleboel 'beren op de weg'. Zo zijn wij een paar maanden geleden verhuisd en wij o.a. op dit moment ons oude huis nog niet verkocht, dat geeft financiele onzekerheid. Ook ben ik voor ik zwanger werd van de derde anderhalf jaar bezig geweest met hormoonspuiten voor het raak was, ik ben er nu nog niet direct aan toe om de medische molen weer in te gaan. Intussen kriebelt het wel, en het lijkt me leuk met jullie mee te schrijven. Als jullie dat goed vinden natuurlijk ;)

8. Marente

Marente Actief lid

26 okt 2010
    271
    0
    0
    Jong moedertje, hier ook autozorgen ;)
    Een andere auto is hier ook een groot stuikelblok, we hebben genoeg spaargeld, maar we gaan ons oude huis waarschijnlijk met verlies verkopen waardoor we het geld nodig hebben om de boel op te vangen, als we al niet een flink verlies overhouden. :(
    Soms denk ik, we kopen de auto alvast, anderzijds voelt dat weer niet goed. We twijfelen nog.

9. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    @ Marente: welkom hier, wat leuk ook drie meiden, dat heb ik hier nog niet getroffen bij dit topic...Was ik tcoh niet de enige die voor een 4e die medische molen in wilde. Maar wellicht heb je het al gelezen; we laten de natuur zijn gang gaan; een compromis tussen manlief en mezelf.
    @Marian; oh, ik snap zo goed dat je baalt, dat bedoel ik nou met al die verschijnselen, ben ongesteld en blijft mog misselijk ook, balen.
    @Jongmoedertje; dank voor je begrip! Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

10. Marente

Marente Actief lid

26 okt 2010
    271
    0
    0
    mama73, 3 meiden zijn heel leuk :) ik hoop voor je dat het spontaan gaat lukken, wat is de reden (als ik vragen mag) dat jij medicijnen nodig hebt?

11. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Je bedoelt de medicijnen waarom ik geen borstvoeding zou mogen geven? In dat geval zijn dat mijn anti-epileptica: ik heb op mijn 14e 3 x keer grote epiletische aanval gehad. Gelukkig dus al heel lang niet meer. Maar vanwege activiteit gezien op het EEG blijft mijn medicatie nodig.
    We zaten in de mmm omdat we al 3,5 jaar bezig zwanger te raken voor ik de miskraam kreeg; het is gebleken dat mijn man verminderd vruchtbaar is. (of is geworden) We zouden voor IUI in aanmerking komen. Onze kansen zijn dus niet echt groot, maar met de medische molen erbij wilde mijn man er eigenlijk helemaal een punt achter zetten: vandaar onze compromis: beter een kleine kans dan geen kans.
    En ja: 3 meiden zijn erg leuk. (en ook wel eens heel vermoeiend; als ze bijvoorbeeld alledrie perse hun eigen kleding (lees jurk) uit willen zoeken. Onze meiden zijn 7-bijna 6 en 4.
    Liefs

12. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Hoi allemaal, als het hier weer gezellig wordt, ben ik er net ff niet :D:):)

Nynke en Marente: leuk dat jullie hier mee komen kletsen. Ik moet zeggen dat ik me hier het meest thuis voel. Ik klets op meer topics mee, maar het is toch anders als je al een paar kinderen hebt. Ook snapt niet iedereen dat de wens dan net zo groot kan zijn als bij een ander merk ik.

jongmoedertje: echt balen dat het allemaal zo onduidelijk is zeg. Dan heb je miss dit keer wel last van "ontpillen"? Of een laag HCG?

mama73: wat fijn dat jullie er op deze manier uit zijn gekomen; je hebt een hele lieve man!

Marian: balen van je ongi :( Al vermoed je het, het valt toch altijd tegen he.

Nynke: wij wisten ook al eerder dat we graag een 4e wilden en toch pas in mei de implanon laten verwijderen. Dat was alleen om een andere reden: ik was bang voor de pijn (en dat wil nog een keer bevallen :D) Ik hoopte door dat ding heen zw te worden omdat íe al uitgewerkt was, maar dat is dus niet gebeurd. Daarna een paar maanden actief geklust en toen weer een paar maanden wachten omdat de kleine anders in een drukke periode geboren zou worden. Dus dit is weer de eerste ronde, maar het voelt alsof we al wel een jaar bezig zijn (beetje overdreven, maar je snapt me wel...) Volgens mij ben jij van het lijstje "afgevallen" trouwens.

Marente: wij hebben al wel eerder een grotere auto gekocht, maar ook zodat onze oudste zoon een bank voor zichzelf heeft. Hij heeft Asperger (autistische stoornis) en kan er slecht tegen als er steeds iemand tegen hem aan zit.

Hier wordt het steeds moeilijker. Als ik nou gewoon iedere maand een regelmatige cyclus had, dan wist ik hoe lang ik moet wachten. Maar als het de ene keer 26 dagen is en de andere keer 41; wat moet je dan ;) Ik merk dat ik vooral zo ongeduldig ben omdat ik mn ei zo duidelijk op dag 14 heb gevoeld. Maar (zeg ik vooral tegen mezelf) dat wil nog niet zeggen dat ik dit keer een mooie cyclus heb, want toen mn cyclus 35 dagen was, voelde ik mn ei op dag 12!!! (Mag ik ff gillen ????!!!!!) Ik wil echt geduld hebben, maar weet niet hoe lang ik het volhou hoor :)

13. liebrando

Pfff nou ik heb hier sinds gister aardige steken en krampen in me buik, dus ik hoop dat die rotduivels eerdaags echt eens gaan aanzetten. Heb het wel gehad zit nu op dag 44 dus al 16 dagen overtijd pffffff.....Ben er wel klaar mee (hoezo ongeduld) maar goed ik hoop de duivels dus eens mogen te verwelkomen. Dan hang ik de vlag uit whahah.....

Zit er ook over na te denken om in december me baan op te zeggen. We hebben eens berekend hoe het met de kosten voor oppas en reiskosten zijn en die zijn gewoon veel te hoog. Zelfs met kinderopvangtoeslag is het nog teveel. Ik hou misschien maar 25 tot 50 euro over per maand. Nou sorry maar voor dat geld blijf ik liever zelf bij me kinderen. Ik werk niet voor het geld maar het moet wel haalbaar zijn. Wil er wel wat aan overhouden voor de kids anders vind ik het niet waard om ze naar de oppas te sturen terwijl ik zelf ook bij ze kan zijn. Dus dat is hier nog even dubben. Gelukkig heeft dat verder niks op onze financiele situatie want we leven altijd al van 1 loon hier. Ja alleen voor de auto word het wat moeilijker maar goed, eerst zwanger raken dan 9 maanden lopen en dan zien we wel hoever we zijn hoor. Misschien hebben we nog wel heel lang om te sparen.

Marente Welkom hier. Lijkt me leuk 3 meiden maar ook wel zwaar. Ik denk dat ik echt een jongens mama ben en geen meisjesmama. Ik heb maar 1 meisje maar oh oh wat heb ik me handen vol aan haar! Ben super blij met haar hoor en had ik 3 jongens gekregen dan was ik ook zker blij geweest, maar stiekem ben ik nu wel blij dat ik 2 jongens en 1 meid heb haha.....

Mama73 pff wat een verhaal. maar geef niet op meid, me schoonzusje is na 8 jaar vechten ook zwanger geraakt van een prachtig wondertje terwijl de artsen eigenlijk hadden gezegd dat het haast onmogelijk zou zijn om zwanger te raken.

14. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    jongmoedertje: als je er idd zo weinig aan overhoud, zou ik ook stoppen hoor. Dan kun je beter zelf van je kids genieten.

15. liebrando

Dat vind ik dus ook. Ik werk toevallig over 2 weken 4 dagen in totaal 20uren, maar goed de decembermaand komt er aan dus ja dan word het druk druk. Maar wie zegt dat ik in januari nog zoveel uren werk? Dan kan het best zijn dat ik weer maar 5 uurtjes in de week werk. Voor die 5uren kost de oppas me veel te veel!! Ik heb echt een baan nodig met 24uren per week anders is het financieel echt niet haalbaar helaas.......Dus ja dan moet ik er voor kiezen om de boel te laten gaan, maar ik zal het er vanavond nog eens even goed over hebben met me mannetje.

16. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    @Jongmoedertje: als ik er zo weinig aan over zou houden, zou ik ook stoppen met werken. Bij ons is papa 1,5 dag thuis en de andere hele dag gaan onze meiden naar hun oma's (gesplitst dus; vinden ze alldrie en hun oma's erg fijn). Dat kost me dus geen cent extra, hooguit iets extra's doen voor de oma's. Ik werk 22 uur per week en dat brengt echt wel een mooi salaris op, niet te vergelijken met m'n man, maar toch. Toch wel raar he; dat je de duivels wil verwelkomen...maar in jouw situatie natuurlijk volledig te begrijpen.
    Ik denk overigens dat echte jongens mama's of echte meisjes mama's niet echt bestaat; je wordt door je kinderen gevormd. Toen ik zwanger was riep ik heel hard nooit rose kleertjes te zullen kopen; als je nu rose uit mijn kasten haalt blijft er weinig over; al verandert het wel nu ze ouder worden. Je kijkt naar wat je gewend bent; ik word bijvoorbeeld heel snel moe van de 3 zoontjes van mijn vriendin, wat een drukke mannetjes, hoe fysiek naar elkaar (niet zachtaardig) en wat een woordenschat (ook niet zachtaardig); maar die moeder is het gewent, zou niet anders willen.
    @Twijfel: balen van je onregelmatige cyclus, daar zit je nu niet echt op te wachten.
    @alle: het was inderdaad heftig, maar ik kan nu oprecht zeggen dat ik erg gelukkig ben met hoe we er nu voor staan; we genieten van elkaar en van ons gezin, we zien wel wat de natuur ons brengt; ik hoop natuurlijk wel op dat 4e wondertje, steek elke dag een kaarsje op. Maar ben allang blij dat er weer een kans is. Liefs

17. liebrando

Nou ik had vanmorgen met afvegen 2x een rosig vlekje op me wc papier. Hoop dus dat die rotduivels vanavond of morgen eindelijk eens loskomen. Zou wel fijn zijn hahah. Dus duimen jullie mee dat ze los komen????

Als ik denk dat ik 2 of 3 van die meiden heb waar ik er nu 1 van heb pfoehhh dan weet ik het niet. Volgens mij word ik dan knetter haha. Maar goed dat kan iemand ook van mijn jongens denken dus. Maar ik en me moeder hadden vroeger niet zo beste band, en tussen mij en de kleine meid is het ook al vaak strijd dus dat zie ik straks ook nog wel gebeuren dat ik hetzelfde met haar krijg als met me moeder toen. Tijdens de zwangerschap van de 1e is dat overigens helemaal veranderd hoor onze band is nu heel sterk maar in de puberteit ohh man toen was het niet altijd even gezellig in huis hahah.......

Zonet begonnen met afvallen met shakes. 2 maaltijden vervangen door een shake en savonds gewoon maaltijd eten en tussendoor veel water drinken en fruit eten. Hopen dat ik hier wat mee afval!

18. liebrando

hmmzz ik zal het me wel verbeeld hebben van vanmorgen. Heb nu de laatste keren helemaal niks meer op me papier met afvegen. Word ik dan zo gek dat ik het gewoon wil zien???? toch blijf ik hopen op dat die rotduivels eens komen!!

19. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Zo begon mijn ongi ook deze keer. Maandag wat roze afgeveegd, daarna niets meer en dinsdag brak het door. Ik hoop voor je dat dat bij jou ook het geval is!

20. liebrando

wow dan hoop ik dat dit een voorteken voor mij is!!!! Zal wel super zijn dat die rotduivels eens beginnen!

Er is weer een baby geboren in de familie een meisje bij de nichtje van me man. Nu mijn nichtje nog in december van een jongen, ennnn februari de tweeling van me nicht. Allemaal baby's dus yesssssss!!!! Veel kraambezoek whahah......Steekt helemaal niet aan hoor hahah......

Deel Deze Pagina